تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806930104




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وام ده میلیونی به سرنوشت وام خودرو دچار خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: وام ده میلیونی به سرنوشت وام خودرو دچار خواهد شد
واقعیت این است که با ارائه وام‌های 25 میلیونی خرید خودرو هم اتفاقی در رکود اقتصادی کشور نیفتاد و با وام ده میلیونی نیز اتفاقی رخ نخواهد داد، تصریح کرد: برای اینکه اقتصاد کشور از رکود خارج شود باید خود آدم‌ها از رکود خارج شوند، تا زمانی که افراد و تصمیم‌گیرندگان از رکود خارج نشوند، اقتصاد کشور همچنان از رکود خارج نخواهد شد.
کد خبر: ۵۵۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳ - 07 December 2015



وام ده میلیونی به سرنوشت وام خودرو دچار خواهد شد
 چنبره رکود بر بازار، رمق اقتصاد کشور را گرفته؛ دیگر نه خبر از تولید است و نه از خریدار. با اینکه دولت یازدهم نیز بر اساس سیاست های اقتصادی خود، با اعلام مواردی در جهت خروج از رکود ـ ظاهرا ـ در فکر بهبود اوضاع است، با وجود بیش از دو سال از عمر دولت، تغییر آنچنانی در زندگی مردم ایجاد نشده است.

به گزارش «تابناک»، آنچه بیشتر حساسیت ناظران و مردم را در این خصوص برانگیخت، گفته رئیس دولت تدبیر و امید بود که در سال گذشته و امسال چندین بار اعلام کرد: «از رکود خارج شده ایم». این گفته رئیس جمهور چندان در عرصه عمل به ثمر ننشست؛ برای نمونه چندی پیش و با هدف خروج از رکود و رونق اقتصادی از وام 25 میلیونی خودرو رونمایی شد.

بنا بر این گزارش، در روزهای اخیر، بحث وام ده میلیون تومانی خرید کالا مطرح شد؛ اما به نظر می رسد، این اقدام دولت نیز همچون وام خرید خودرو تأثیرات زیادی در کاهش رکود بازار نخواهد داشت. رونمایی از این طرح و همچنین طرح های دیگر دولت ـ که با هدف خروج از رکود صورت می گیرد ـ علاوه بر انتقاد کارشناسان با واکنش نمایندگان مجلس نیز روبه رو شده است.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع می گوید: مصوبه این طرح در شورای پول و اعتبار تصویب شده است. قرار بود بانک مرکزی منابع را تأمین کند اما تا به امروز خبری از اجرای آن نیست.

این عضو شورای پول و اعتبار کشور گفت: تا جایی که من اطلاع دارم، هنوز نه بانک های مرجع برای این کار معرفی شده اند و نه آیین نامه های اجرایی آن از سوی دولت تعیین شده است، چون اگر آیین نامه ای وجود داشت، حتما نمایندگان مجلس از آن مطلع می شدند.

پورابراهیمی گفت: امید زیادی برای اجرای این طرح نیست، زیرا در سال های گذشته و در زمان دولت احمدی نژاد نیز یک بار این اتفاق افتاد و دولت 300 میلیارد تومان وام در اختیار فرهنگیان کشور برای خرید کالا قرار داد.

وی افزود: در آن زمان، خاوری رئیس بانک مرکزی بود و خودش دستور پرداخت مبالغ را داده بود؛ اما تا به امروز بانک ملی نتوانسته این مبالغ را جمع آوری کند و شاید این طرح نیز به سرنوشت همان طرح دچار شود.

همچنین محمد دهقان، نماینده مردم طرقبه و چناران و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در این باره می گوید: در دو سال گذشته، تمرکز دولت از مسائل اقتصادی بر مذاکرات هسته‌ای تغییر یافته و این چرخش، رونق اقتصادی کشور را در خواب عمیقی فرو برده است.

وی با بیان اینکه دو سال عدم تحرک در حوزه اقتصادی منجر به خواب عمیق اقتصادی می‌شود، افزود: برخی  تصور می‌کردند با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای، کشور یکباره از رکود خارج می‌شود، ولی چنین اتفاقی نیفتاد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه واقعیت این است که با ارائه وام‌های 25 میلیونی خرید خودرو هم اتفاقی در رکود اقتصادی کشور نیفتاد و با وام ده میلیونی نیز اتفاقی رخ نخواهد داد، تصریح کرد: برای اینکه اقتصاد کشور از رکود خارج شود، باید خود آدم‌ها از رکود بیرون آیند؛ یعنی تا زمانی که افراد و تصمیم‌گیرندگان از رکود خارج نشوند، اقتصاد کشور همچنان در رکود خواهد ماند.

این نماینده خاطرنشان کرد: امروز اقتصاد کشور ما را کسانی مدیریت می کنند که حال راه رفتن ندارند. ما در کشور به کسانی نیاز داریم که از تجربیات نوین اقتصادی جهان قادر به بهره برداری باشد، کسانی که با اقتصاد روز دنیا در ارتباط هستند و ترفندهای جدید اقتصادی را می دانند.

دهقان با بیان اینکه ما برای خروج از رکود، نیازمند رونق در تولید داخلی هستیم، گفت: رونق تولید با وام دادن به یکسری کارخانه های ورشکسته که تولیدات آنها برای سه دهه پیش است، نه تنها کاری از پیش نمی برد، بلکه نوعی توهین به مردم به شمار می آید.

وی در ادامه اظهار داشت: از سوی دیگر، مشکلات ما تنها تولید کنندگان نیستند. بانک ها معضل دیگری هستند که متولی ندارند، به گونه ای که هر بانکی برای خود ساز جدایی می زند. دولت می خواهد نرخ سود را کاهش دهد، برخی مؤسسات مالی زیر بار نمی روند و ... معلوم است با این وضعیت، رونق اتقصادی ایجاد نخواهد شد.

وی گفت: تسهیلاتی که اکنون پرداخت می‌شود، بیش از آن سودی است که بانک مرکزی و دولت تعیین کرده است. متأسفانه بانک مرکزی نتوانسته ارائه نرخ سود تسهیلات را کنترل کند، زیرا اگر قرار باشد بانک‌ها خودمختار باشند، طبیعی است که بازار به این تصمیم‌ها واکنش مثبتی نشان نخواهد داد.

















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن