تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819272218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مايك لي به سخنرانان جشنواره فيلمنامه‌نويسان اضافه شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مايك لي به سخنرانان جشنواره فيلمنامه‌نويسان اضافه شد
فيلمساز معروف بريتانيايي در سومين جشنواره بين‌المللي فيلمنامه‌نويسان در كنار گروهي از شناخته‌شده‌ترين چهره‌هاي دنياي سينما براي فيلمنامه‌نويسان سخنراني مي‌كند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسكرين ديلي اعلام كرد جشنواره فيلمنامه‌نويسان سال 2008 با حضور نويسندگان برتر دنيا از اول تا سوم ژوئيه (11 تا 13 تير) در شهر چلتنهام بريتانيا برگزار مي‌شود.

اين جشنواره در سه سال اخير با كنار هم قرار دادن گروهي از فيلمنامه‌نويسان و دست‌اندركاران صنعت سينما به يك رويداد مهم در تقويم سينمايي جهان تبديل شده است. لي اخيرا فيلم "بي‌غم" را روي پرده داشت كه با استقبال منتقدان و تماشاگران روبرو شد و سالي هاوكينز بازيگر اصلي فيلم او جايزه خرس نقره‌اي بهترين بازيگر زن از جشنواره برلين را برد.

لي 65 ساله كه فيلم‌هاي او عموما فضايي رئاليستي و سرد و در عين حال بداهه‌وار دارند، در حوزه تئاتر و سينما بسيار باسابقه است. او براي "رازها و دروغ ها" 1996، "واژگون" 1999 و "ورا دريك" 2004 در مجموع پنج بار نامزد اسكار بوده است.

فيلمساز بريتانيايي در 1993 براي فيلم "برهنه" جايزه بهترين كارگردان جشنواره كن را برد و در 1996 براي "رازها و دروغ ها" برنده جايزه نخل طلا شد. او سال 2004 نيز با "ورا دريك" جايزه شير طلايي جشنواره فيلم ونيز را از آن خود كرد.

از ديگر چهره‌هايي كه در سومين جشنواره بين‌المللي فيلمنامه‌نويسان سخنراني مي‌كنند مي‌توان به گي‌يرمو دل تورو، پيتر مورگان، دبورا موگاك، لوسي پربل، جين ترانتر، پيتر كاسمينسكي، لورا مكي، سام بين و جسي آرمسترانگ، رابي موريسن و جان تاملينسن اشاره كرد.

در دومين دوره جشنواره فيلمنامه‌نويسان بيش از 600 فيلمساز شامل نويسنده، تهيه‌كننده، سرمايه‌گذار، مديران اجرايي و دانشجويان از 14 كشور شركت كردند. شعبه جنوب غربي نشريه اسكرين، هيئت چلتنهام و هيئت فيلم بريتانيا از جمله حاميان مالي اين جشنواره هستند.
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن