تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821024890




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقوش اسلامی پارچه های قدیمی روی سفال نقش بستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تهران- ایرنا - شیوه اجرای نقوش اسلامی پارچه های قدیمی روی سفال توسط پژوهشگران کارگاه سفال و لعاب پژوهشکده هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ابداع شد.
به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، محبوبه کمالی نژاد پژوهشگر کارگاه سفال و لعاب پژوهشکده هنرهای سنتی گفت: با تحقیق روی نوع بافت و طرح پارچه های دارای نقوش اسلامی که قابلیت اجرا روی سفال را دارند؛ پژوهش در این زمینه آغاز شد.
وی افزود: با بررسی های صورت گرفته تعدادی پارچه قدیمی که از قبرستان های اطراف ری پیدا شده و هم اکنون در موزه نگهداری می شوند؛ برای طرح اولیه انتخاب شدند.
کمالی نژاد گفت: در این روش پس از انتخاب ظرف مناسب، طرح مورد نظر روی کاغذ پوستی کشیده و سوزنی می شود و در مرحله بعد انتقال طرح از طریق گرد ذغال انجام می گیرد.
این پژوهشگر تصریح کرد که در مراحل بعدی نقوش توسط سیاه قلم دورگیری شده و لعاب گذاری توسط قلم موهای مخصوص دارای رنگ انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: دورگیری و قلم گیری در این مرحله باعث می شود که مرز بین لعاب ها تعیین و از شره شدن جلوگیری شود.
فراهنگ**1085**1027 [ مشاهده متن کامل خبر در خبرگزاری جمهوری اسلامی ]

یکشنبه ، ۱۵آذر۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن