تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812921467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صبا چگونه مدعی قهرمانی شد؟


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: صبا چگونه مدعی قهرمانی شد؟
شاید به غیر از علی دایی که هیچوقت نخواسته غیر از بالای جدول تیمش را ببیند اعضای تیم، بازیکنان و هواداران صبا فکر نمی‌کرند تیمشان دو هفته به پایان نیم فصل در فاصله 4 امتیازی صدرنشین لیگ قرار داشته باشد.

به گزارش "ورزش سه"، صبای قم تا پایان هفته سیزدهم لیگ دوازدهم 19 امتیازی بود و جایگاه نهم جدول را در اختیار داشت(استقلال با 25 امتیاز صدرنشین بود). بعد از سیزدهمین بازی صبا در لیگ سیزدهم آنها 15 امتیازی و دهمین تیم جدول بودند که آن مقطع فولاد با 26 امتیاز در صدر جدول قرار داشت. سال گذشته نیز صبا با صمد مرفاوی در پایان هفته سیزدهم 20 امتیازی بود و با تراکتورسازی که صدر جدول بود7 امتیاز فاصله داشت اما در این فصل صبای قم بهترین نتیجه و جایگاه را تا پایان هفته سیزدهم در چهار سال اخیر در اختیار داشته است. آنها هم اکنون 22 امتیازی هستند و با دو استقلال تهران و خوزستان که اول و دوم جدول هستند تنها 4 امتیاز فاصله دارند و این در حالی است که هنوز با صدرنشین لیگ بازی نکردند.

در گزارشی به مهم‌ترین عوامل موفقیت صبای قم که خود را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی لیگ پانزدهم معرفی کرده است می‌پردازیم:

ناجیان صبا

بعد از انتقال باشگاه صبا به قم، استانداری این استان همواره تا حدود زیادی مخارج تیم فوتبال صبا را می‌داد اما فصل گذشته این اتفاق نیافتاد و استاندار قم اعلام کرد هیچ حمایتی از صبا نخواهیم داشت و این حرف نیز عملی شد. صبایی که 63 درصد از مطالبات بازیکنان فصل گذشته‌اش را نداده بود با وام و ... لیگ را مجددا با بدهی 63 درصدی به بازیکنان به پایان برد تا حضور این تیم در فصل 95-94 در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد. حتی مدیران قبلی صبا حاضر بودند این تیم را به استان کرمان منتقل کنند! و یک تیم در لیگ یک خریداری کنند تا مشکلات بدهی سنگینی که به دلیل عدم حمایت استاندار قبلی قم بر جای مانده است را پرداخت کنند.

با حضور سید مهدی صادقی استاندار فعلی قم، وی بعد از یکی، دو روز مشکل صبا را برای فصل جاری برطرف کرد. صادقی با رابطه خوبی که سید عبدالرضا موسوی مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس داشت از وی خواست که اسپانسر صبا در لیگ پانزدهم شود که با درخواست او موافقت شد تا این دو صبا را از انحلال یا انتقال به شهر دیگری نجات دهند. البته پیگیری‌های محمدرضا کشوری‌فرد سرپرست فعلی باشگاه صبا نیز در این قضیه بی‌تاثیر نبود تا صبا به کارش در لیگ پانزدهم ادامه دهد.

با وجود اینکه مبلغ سنگینی از مطالبات سال‌های گذشته صبا مانده است اما حضور موسوی و کشوری‌فرد موجب شده بازیکنان در لیگ پانزدهم پرداختی‌های به موقعی نسبت به سایر تیم‌ها داشته باشند. بازیکنان جدیدی که به این تیم آمدند تاکنون 40 درصد دریافتی داشتند و قدیمی‌ها نیز بیش از 25 درصد گرفتند تا نفرات این تیم بابت مسائل مالی دغدغه‌ای نداشته باشند و با خیال آسوده کارشان را دنبال کنند.

حضور علی دایی و استفاده از حداقل زمان

بدون شک یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت صبا در فصل جاری حضور علی دایی در این تیم است. کسی که بلافاصله بعد از مشخص شدن حضور موسوی به عنوان اسپانسر سرمربی صبا شد در فاصله 10 روز تیمی بست که حالا جزء چهار تیم بالای جدول است.

صبا که تا شروع مسابقات بدنسازی نکرد و فقط فرصت خرید بازیکن داشت در سه هفته اول لیگ سه مساوی گرفت و بعد از آن مقابل راه‌آهن شکست خورد تا دایی شروع بدی داشته باشد و تیمش تا رده سیزدهم پایین بیاید اما پیروزی مقابل پدیده آنها را با روحیه بالایی به اولین تعطیلات لیگ پانزدهم فرستاد. دایی که هیچ فرصتی نداشت تیمش را تمرین دهد در وقفه لیگ بیشتر برنامه بدنسازی را برای بازیکنانش پیش گرفت که موثر هم واقع شد. صبا بعد از آن با استقلال خوزستان که سوم جدول بود و در اهواز به جز برد نتیجه‌ای نداشت مساوی کرد و یک هفته بعد سپاهان فرکی بدون باخت را برد. پس از این دیدار دومین وقفه لیگ از راه رسید که بازهم برای تیم دایی موثر بود و موجب شد صبا از هفته هشتم تا سیزدهم 3 پیروزی و 3 تساوی کسب کند و به چهارم جدول برسد.

غیر از نتیجه‌گیری حضور دایی انگیزه بازیکنان صبا را بیشتر کرده بود طوری که هیچ کم‌کاری در 13 بازی اخیر از بازیکنی در صبا دیده نشد در حالی که هفته‌های پایانی فصل گذشته در برخی نفرات این موضوع در صبا دیده می‌شد. قاطعیت در انتخاب بازیکنان برای ترکیب و تلاش آنها در بازی‌ها چیزی است که با حضور دایی در صبا بهتر از قبل به وجود آمده است.

اعتراض‌های به موقع دایی به داوران هم خیلی برای صبا موثر بوده است. آنها در هفته‌های اول تا سوم از داوری ضربه خوردند طوری که دایی معتقد بود هر دو گلشان تا سومین بازی با اشتباه داوری رقم خورده است که پس از آن با اعتراض‌های سرمربی صبای قم این موضوع کمتر و کمتر شد تا جایی که در سه هفته گذشته اعتراضی مثل قبل از دایی و صبا به داوران ندیدیم.

حفظ بازماندگان فصل گذشته

وقتی دایی به صبا آمد مهرداد طهماسبی دروازه‌بان اول این تیم، پیروز قربانی، ایوب کلانتری، روزبه چشمی، حسین بادامکی و چند بازیکن ثابت فصل گذشته از این تیم جدا شده و فقط جلال‌الدین علی‌محمدی، مسعود حق‌جو، محمدامین آرام‌طبع و ابوالفضل ابراهیمی به همراه چند جوان در صبا مانده بودند که بیشترشان نیز در حال جدایی از صبا قرار داشتند که دایی تمام آنها را حفظ کرد تا بیش از این کمبود مهره نداشته باشد.

خریدهایی که به کار صبا آمدند

دایی در جلسه معارفه‌اش حامد لک را برای جایگزینی طهماسبی به صبا آورد و پس از آن امیرحسین صادقی، رضا حقیقی، قاسم دهنوی، هاشم بیک‌زاده، سامان آقازمانی، کریم اسلامی و محمد قاضی را از بین ایرانی‌ها به صبا اضافه کرد و در کنار آن فیلیپه ماچادو برزیلی را گرفت که تاکنون در خط دفاع عالی کار کرده است. با وجود نیمکت‌نشینی و یا محرومیت یکی، دو خرید صبا اما بیشتر این نفرات تاکنون برای دایی و تیمشان سنگ تمام گذاشتند و نمایش خوبی داشتند تا صبا جایگزین تعداد زیادی از نفرات تاثیرگذار سال گذشته‌اش را به درستی پر کرده باشد و نتایج خوبی با باتجربه‌های جدید و قدیمش بگیرد.

اول دفاع بعد گل زدن

بعد از استقلال خوزستان و ذوب‌آهن، صبا و گسترش فولاد با 9 گل خورده بهترین عملکرد خط دفاعی را در بین تیم‌های لیگ ایران داشتند. صبا مثل گل‌هایی که خورده کم هم گل زده دارد که این موضوع نشان می‌دهد تاکتیک دایی اول گل نخوردن و بعد گل زدن است. بازگشت لک به دوران اوجش و آمادگی بالای پنج بازیکن با تجربه‌ای که در خط دفاعی صبا به کار گرفته شدند گلزنی را برای تیم‌های لیگ سخت کرده است.

صبا تا هفته سیزدهم لیگ‌های دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم به ترتیب 13، 16 و 14 گل خورده داشت اما امسال تنها 9 توپ وارد دروازه صبا شده که یکی از آنها پنالتی بوده است.

آشتی مردم قم با صبا

بعد از سال اول و کمی هم دومین فصل حضور صبا در قم که مردم این شهر مشتاق حضور در ورزشگاه بودند به غیر از بازی‌های استقلال، پرسپولیس و یک مرتبه نیز پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا با الشباب امارات دیده نمی‌شد قمی‌ها تمایلی برای دیدن بازی‌های صبایی که همیشه میانه جدول بود نشان دهند اما این فصل بعد از سیر صعودی که صبا داشت، تماشاگران صبا از هفته هفتم به ورزشگاه آمدند و در دیدار با سپاهان حضور قابل توجهشان نسبت به گذشته تعجب بازیکنانی که فصل‌های قبل در این تیم بودند را نیز بر انگیخت.

پس از آن بازی هم قمی‌ها که با حضور دایی و نتایج خوب صبا به وجد آمده بودند دست از حمایتشان بر نداشتند طوری که در بازی اخیر خانگی با ذوب‌آهن بیش از 2 هزار نفر به استادیوم یادگار امام قم آمده بودند. حضور هواداران صبا ستایش دایی و بازیکنان این تیم را نیز به همراه داشت و آنها یکی از عوامل اینکه در حال حاضر بهترین تیم خانگی فصل 95-94 هستند را تماشاگرانشان دانستند.

صبای قم علی دایی (سرمربی)

ارسال به تلگرام


12:27  1394/09/15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن