تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804358746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار قزوین در نشست با اصحاب رسانه : با حفظ استقلال ، اهل تعامل و مشورت با بزرگان هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


استاندار قزوین در نشست با اصحاب رسانه : با حفظ استقلال ، اهل تعامل و مشورت با بزرگان هستیم استان‌ها > قزوین - همتی استاندار قزوین ظهر شنبه در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل استانداری بیان کرد : با حفظ استقلال ، اهل تعامل و مشورت با بزرگان هستیم .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین فریدون همتی روز شنبه در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه افزود: "وحدت کلمه" شالوده انقلاب اسلامی و عامل رشد و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز وحدت و همدلی است و لذا باید ضمن به رسمیت شناختن اختلاف دیدگاهها و سلایق، عوامل وحدت آفرین حفظ شوند. وی با دفاع از انتصابات اخیر در حوزه استانداری اظهارکرد: هر استاندار و مدیر جدیدی تلاش می کند برای پیشبرد اهداف و برنامه های خود، تیم هماهنگی را به خدمت بگیرد و این بدان معنا نیست که نفرات قبلی ضعیف بوده اند.
همتی با بیان اینکه عده ای از دوستان عزیز از جمله نماینده محترم ولی فقیه در استان در مورد انتصاب های صورت گرفته ورود کرده و به اظهار نظر پرداختند، اظهارکرد: صحبت های ایشان از عسل هم برای من شیرین تر است، چرا که نماینده ولی فقیه به عنوان پدر معنوی استان، حق دارند دغدغه های خود و مردم را بیان و طرح کنند و ما وظیفه داریم خدمتشان رسیده و برای رفع ابهام و نگرانی ها توضیح لازم و اطلاعات صحیح ارایه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در مسوولیتی که عهده دار شدم همواره خود را نیازمند رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان دانسته و هر تذکری را ارزش تلقی می کنم.
همتی در خصوص ارتباط خود با نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: به دلیل احترامی که به رای مردم قائام، بیشتر از دوره نمایندگیم در مجلس، با نمایندگان استان ارتباط برقرار خواهم کرد و همواره مورد احترام بنده و مدیران دستگاه ها خواهند بود.
وی، چرخش نخبگان را یکی از اصول دموکراسی خواند و گفت: این چرخش می تواند فرصتی مناسب برای بهره گیری از ظرفیت های جدید جامعه و خدمت بهتر به رشد و توسعه کشور و استان باشد. *** برای مردم "کار" مهم است، نه اینکه چه فردی بخشدار یا فرماندار می شود
استاندار قزوین گفت: اینکه چه کسی مدیر یا بخشدار و فرماندار کجا می شود برای مردم مهم نیست، بلکه "کار" و "خدمت" مهمترین دغدغه
آحاد جامعه است.
همتی در خصوص انتصاب سرپرستان فرمانداری های البرز و آبیک با بیان اینکه مصاحبه های زیادی را انجام دادم تا به این افراد رسیدم، افزود: یکی از نفرات منصوب شده از خانواده شهدا و دارای سابقه طولانی خدمت در وزارت کشور و دارای اشراف به امور است و دیگری نیز سابقه 30 ماه حضور در جبهه های حق علیه باطل را دارا می باشد و مفتخر به جانبازی است، بنابراین نمی توان چنین افرادی را نامحرم خواند.
همتی اضافه کرد: پس از انتصاب نفرات جدید به آنها گوشزد و تاکید کردم که باید دیدگاه شخصی خود را کنار گذاشته و به عنوان نماینده دولت به وظایف حاکمیتی خود بپردازند، چرا که اکنون فرماندار همه مردم و همه جریان ها و گروه های داخل نظام هستند.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی مدیران انتصابی، آنرا برنمی تابم و با جدیت برخورد می کنم، چرا که حفظ سرمایه های اجتماعی و اعتماد عمومی مردم در دولت دکتر روحانی موضوعی بسیار مهم است.
نماینده عالی دولت در استان قزوین اضافه کرد: بنده سوابق نفرات منصوب شده را که از حامیان دولت تدبیر و امید هستند، مطالعه کرده ام و کاری نیز به گرایش سیاسی آنها نداشتم، چرا که اکنون از آنها انتظار خدمت و کار دارم.
همتی با بیان اینکه اگر همه مسوولان، نخبگان، شخصیت ها و رسانه ها گردهم جمع شوند و در مسیری واحد در جهت رشد و اعتلای استان و کشور قرار بگیرند باز هم حق مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب را نمی توان ادا کرد، افزود: بنابراین پرداختن به مسائل حاشیه ای که برای مردم سودی در پی ندارد، بیهوده است و ما باید به موضوع های اساسی و اصلی چون توسعه استان و کشور بپردازیم. *** سابقه مدیران تازه منصوب شده در انقلاب از برخی معترضان به انتصاب آنها بیشتر است
استاندار قزوین اضافه کرد: همه عزیزان به غیر از نماینده ولی فقیه در استان که به انتصاب های صورت گرفته اعتراض داشتند، باید توجه کنند که اگر سابقه افراد منصوب شده را در انقلاب و نظام وزن کنیم، شاید از آنها بیشتر باشد.
همتی با تاکید بر اینکه باید آستانه تحمل خود را بالا برده و از مدار انصاف و عدالت خارج نشویم، افزود: همه نیروهای دارای مسوولیت، پا به رکاب نظام و از خانواده انقلاب هستند و نباید نسبت به آنها جفا و بی انصافی کنیم.
وی اضافه کرد: حساب نماینده ولی فقیه در استان از سایرین جدا است و ایشان هر توصیه و تذکری بدهند با جان و دل پذیرفته و نسبت به آن توضیح می دهیم، چرا که ایشان شخصیتی مومن و دلسوز هستند، اما سخنان برخی دیگر که در صدد ناامید کردن مردم هستند، بوی فتنه انگیزی می دهد.
استاندار قزوین خطاب به سیاه نمایان گفت: مگر می توان تصور کرد در انتخابات نظام جمهوری اسلامی با وجود آنکه نهادهای نظارتی از جمله شورای محترم نگهبان و معتمدین مردم برآن نظارت داشته و دولت نیز بارها اعلام کرده فرقی نمی کند چه جریان و فردی رای بیاورد و رهبری نیز تاکید کرده اند رای مردم حق الناس است، رای ها جابجا شود؟ طرح چنین موضوعی برای رد صلاحیت افرادی که آن را عنوان می کنند می تواند کافی باشد.
همتی با طرح این پرسش که مگر یک بخشدار یا فرماندار حق ورود به بحث آرای مردم در انتخابات را دارا است؟، تصریح کرد: در صورت مشاهده چنین چیزی اولین فردی که با آن برخورد می کنم، خود من هستم.
وی گفت: اگر این نگرانی ها و قضاوت ها برای نظام و انقلاب می باشد که حق است، اما اگر این نگرانی ها برای منافع شخصی باشد ناحق است و هرکس که قضاوت ناعادلانه ای داشته باشد بنده و همکارانم موظفند به طور مودبانه و در چارچوب اخلاق پاسخ وی را بدهیم. *** تعیین صلاحیت مدیران با منابع ذیصلاح است نه اظهار نظرهای شخصی
استاندار قزوین با بیان اینکه بنده برای ابلاغ حکم سرپرستی فرمانداران دو شهرستان البرز و آبیک از مراجع ذیصلاح استعلام گرفته ام، اضافه کرد: مرجع تشخیص اینکه چه کسی صلاحیت مدیر شدن را دارد، اداره کل اطلاعات است و اظهار نظرهای شخصی و جناحی نمی تواند ملاک عمل باشد.
وی با رد اتهام انتخاباتی بودن انتصابها، گفت: طرح این مسائل نوعی بی انصافی است و افراد باید پاسخگوی قضاوت های ناصواب و غلط خود باشند.
استاندار قزوین انتخاب مدیران را حق خود دانست و اظهار کرد: افرادی را به کار خواهیم گرفت که اعتقاد آنها به ولی امر و ارزش ها و قانون اساسی محرز شده باشد و ضمن توانمندی تجربی و دانش کافی برنامه های دولت تدبیر و امید باور و ایمان داشته باشند.
همتی، مشورت در امور را مفید دانست و اضافه کرد: مشورت موجب پیشبرد امور است و آنها را می پذیرم اما تصمیم نهایی را خود اتخاذ می کنم.
وی همچنین اظهار کرد: هرکس بوق ناامیدی و شیپور یاس بزند و مردم را نسبت به دولت و نظام مایوس کند، او را ضد انقلاب می دانم.
استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مذاکرات هسته ای، گفت: در جریان مذاکرات، نظرها متنوع و متفاوت بود اما در سایه رهنمودهای رهبری و هدایت های داهیانه ایشان و همچنین حمایت های دولت تدبیر و امید و به پشتوانه مردم توانستیم در مقابل فشارهای جهانی و دولت هایی که خود را کدخدای جهان می دانستند با اقتدار فائق بیاییم و مرحله اول مذاکره را به خوبی پشت سر بگذاریم.
همتی با بیان اینکه باید دستاوردهای مربوط به مذاکرات ایران با 1+5 به خوبی از سوی رسانه ها تشریح و تبیین شود، افزود: باید دید در تاریخ بین الملل که فقط منافع ملی حرف نخست را می زند، کدام قدرت ها برای اینکه با کشوری به مذاکره بپردازند دور یکدیگر جمع شده اند.
وی با اشاره به تجلیل مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده بویژه وزیر خارجه، گفت: همه باید از سرمایه بوجود آمده برای کشور که متعلق به نظام است حفاظت کنیم و مانع تخریب یا آسیب آن شویم.
همتی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، گفت: ذات انتخابات بر رقابت استوار است اما رقابت در نظام ما که مبتنی بر ارزش های دینی است باید اخلاق مند و در چارچوب قانون باشد.
وی، محور رقابت های انتخاباتی را رعایت اخلاق دانست و افزود: در عرصه عمومی مهم تر از انتخابات برای اینکه به اخلاق و آمیزه های دینی متمرکز شویم، سراغ نداریم.
استاندار قزوین تاکید کرد: همه باید خود را نسبت به انتخابات مسئول دانسته و فضایی فراهم کنیم تا مردم با عشق و رغبت به پای صندوق های رای آمده و مشارکت حداکثری را همچون دوره های قبل رقم بزنند.
همتی خاطرنشان کرد: مشارکت پررنگ مردم در انتخابات، پشتوانه پرقدرتی برای اجرای مرحله دوم مذاکرات است چرا که این مرحله به نسبت سخت تر، حساس تر و پیچیده تر است. *** حضور پررنگ مردم در انتخابات موجب عقب نشینی دشمن می شود
همتی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را موجب بیمه شدن نظام دانست و گفت: هرچه حضور مردم در پای صندوق های رای بیشتر باشد، فرزندان میهن اسلامی در مذاکرات بین المللی مقتدر تر ظاهر شده و دشمن مجبور به پذیرش خواسته های ما و عقب نشینی از مواضع خود می شود.
وی با بیان اینکه نباید با تهمت و افترا و تخریب فضای جامعه را مشوش و خاطر مردم را آزار داد، از نامزدها و طرفداران آنها خواست تا رقابت های انتخاباتی خود را به طور سالم و با محوریت قانون دنبال کنند.
استاندار قزوین ادامه داد: ما نیز به عنوان نماینده دولت و مجری برگزاری انتخابات خود را ملزم به رعایت قانون دانسته و با توجه به فرامین مقام معظم رهبری که فرمودند آرای مردم حق الناس است از رای مردم محافظت کرده و به هیچ کس اجازه نمی دهیم به اندازه حتی یک رای له یا علیه کسی استفاده شود.
وی با بیان اینکه رییس جمهوری دولت خود را فراجناحی می دانند و در دولت وی اینکه چه جریانی رای بیاورد اهمیت ندارد، اظهار کرد: این موضوع امتیازهای زیادی دارد و موجب آرامش و امیدواری مردم می شود.
استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود اتکا به نفت را موجب بیماری اقتصاد کشور دانست و گفت: دولت با وجود کاهش شدید قیمت نفت و تولید آن و همچنین شرایط سخت اقتصادی که دشمنان تلاش دارند کشور را تضعیف کنند در تلاش است چراغ اقتصاد کشور روشن نگه داشته شود. *** هزینه عمرانی دولت تدبیر با دوره گذشته که اوج درآمدهای نفتی بود، برابر است
وی اظهار کرد: در اوج درآمدهای نفتی کشور شاهد صرف 30 هزار میلیارد تومان هزینه در امور عمرانی کشور بودیم در حالی که در شرایط فعلی نیز که با گذشته قابل مقایسه نیست دولت تدبیر و امید این رقم را محقق کرده که به این موضوع خوب پرداخته نشده و این جفا به مردم و نظام است.
همتی به طور تلویحی به شیوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نیز انتقاد کرد و با بیان اینکه سالی 42 هزار میلیارد تومان به مردم یارانه نقدی پرداخت می شود در صورتی که تنها 30 هزار میلیارد تومان صرف کارهای عمرانی می گردد، افزود:اگر هدفمندی یارانه ها در گذشته و از ابتدا در چارچوب قانون اجرا می شد منافع بیشتری را برای مردم به همراه داشت.
همتی با بیان اینکه باید واقعیت های کشور را دیده و بپذیریم، افزود: کارهای خوب همه دولت ها قابل تقدیر است اما آنها نقاط ضعفی نیز داشته اند که باید تلاش کنیم ما به آن دچار نشویم.
استاندار قزوین همچنین جایگاه خبرنگاران در جامعه را رفیع و با اهمیت خواند و گفت: از رسانه ها و خبرنگاران بدلیل نقش تاثیرگذاری که در جامعه دارا هستند به عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد می شود.
وی با بیان اینکه بدون کمک رسانه ها پیشبرد موفق وظایف مسئولان ممکن نیست، اظهار کرد: با تکیه با رسانه ها می توان فضای استان قزوین را برای کار و خدمت گزاری بهتر و همدلی و وحدت بیشتر فراهم کرد.
همتی که در سه استان سابقه مدیرکلی صداوسیما را دارد، به سوابق رسانه ای خود اشاره کرد و با بیان اینکه من از جامعه رسانه ای هستم و 20 سال سکان دار مدیریت صداوسیما در استان های مختلف بوده ام، افزود: رسانه ها باید با اطلاع رسانی، تبلیغ و فرهنگ سازی به پیشبرد اهداف استان کمک کنند. *** رسانه ها باید شجاعت و انصاف به خرج دهند
نماینده عالی دولت در استان قزوین همچنین با بیان اینکه رسانه ها می توانند ارزش ها در جامعه را نهادینه کنند، گفت: از فعالان رسانه ای انتظار شجاعت و انصاف دارم بنابراین اگر کار خوبی را مشاهده کردید که برخلاف دیدگاه سیاسی تان بود، باید شجاعت به خرج داده و به آن بپردازید و آنرا برجسته کنید چرا که این کار حق مردم و نظام است.
استاندار قزوین از رسانه ها خواست تا حس امیدواری در مردم را تقویت کنند و اظهار داشت: قلم ها و سخن هایی که آگاهانه در مورد ناکارآمدی ها به بزرگ نمایی می پردازند، در جاده دشمن حرکت می کنند.
وی با بیان اینکه نباید تیشه به ریشه خود زنیم بلکه در راستای تقویت وحدت حرکت کنیم، افزود: رسانه ها باید هر آنچه هست را اندازه و بدون کم و کاست به آن بپردازند.
همتی در بخش دیگری از صحبت های خود ایجاد بستر و فضای لازم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به همراه رونق تولید و اشتغال را از اولویت های مهم استان دانست و گفت: باید نهایت تلاش خود را برای ارتقای جایگاه قزوین در اقتصاد ملی و همچنین شتاب بخشیدن به توسعه استان به کار گیریم. *** بیکاری زیبنده قزوین نیست/ جذب بخش خصوصی از اولویت های مهم
نماینده عالی دولت در استان قزوین با اشاره به نقش جذب سرمایه گذاران در رونق تولید و اشتغال، از جذب بخش خصوصی به عنوان یکی از اولویت های مهم استان یاد کرد که موجب رشد اقتصادی استان می شود و در ادامه گفت: زیبنده نیست با این همه استعداد و ظرفیت شاهد بیکاری در قزوین باشیم.
وی اظهار کرد: در دوران جدید باید همه دست به دست یکدیگر دهیم تا محیط استان خود را مهیای ورود سرمایه گذاران و فعالیت بخش خصوصی کنیم.
همتی اضافه کرد: ظرفیت قزوین به لحاظ نزدیکی به تهران و برخوردار بودن از شبکه های ارتباطی مناسب برای جذب سرمایه گذاران ایده ال است. *** صنایع قزوین با نیمی از ظرفیت اسمی خود مشغول به کارند
این مسئول به ظرفیت های استان در بخش صنعت اشاره کرد و با بیان اینکه آماری که بدستم رسیده نشان می دهد واحدهای تولیدی استان با نیمی از ظرفیت اسمی خود مشغول به فعالیت هستند، افزود: برخی از صنایع نیز در معرض خطر جدی قرار دارند، بعضی تعطیل هستند و برخی نیز نیمه کاره رها شده اند.
استاندار قزوین ادامه داد: اگر برای فعال کردن ظرفیت واحدهای تولیدی اشاره شده بسیج شویم، در کنار سرمایه گذاری های جدید می توان فضای بسیار مناسبی را برای رشد و توسعه استان و تاثیرگذاری بیشتر در اقتصاد ملی برخوردار شد.
وی همچنین ظرفیت های بخش کشاورزی استان را بالا و قابل توجه دانست و افزود: باید به سمت کشاورزی دانش بنیان پیش برویم تا شاهد افزایش کمی و کیفی محصولات و صرفه جویی در مصرف آب باشیم.
همتی، استعداد قزوین در حوزه گردشگری را بالا خواند و با بیان اینکه به نظر می رسد در استان نسبت به صنعت و کشاورزی به این بخش کمتر پرداخته شده است، گفت: وجود بیش از یکهزار اثر تاریخی ثبت شده در آثار ملی و مناظر زیبا، دلنواز و همچنین برخورداری از آبگرم ها و نزدیکی به پایتخت می تواند فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری باشد که باید به آن توجه کنیم.
وی در ادامه تقویت شبکه ریلی و ارتباطی قزوین را از اهداف عمرانی استان اظهار کرد و افزود: باید پیگیر سرعت بخشیدن به اجرا و تکمیل پروژه های مربوط به این بخش از جمله خط آهن قزوین-رشت و جاده قزوین-الموت-تنکابن باشیم. *** مهم ترین هدف مدیریتی استان توسعه قزوین در چشم انداز سال 1400
همتی در بخش پایانی صحبت های خود، مهم ترین هدف مدیریتی استان را توسعه قزوین در چشم انداز 1400 و همچنین پیشبرد اقتصاد مقاومتی خواند و اظهار داشت: در کنار جذب سرمایه گذاری و رونق تولید و کشاورزی و گردشگری، تقویت فضای نشاط و امید، ارتقای فرهنگ عمومی، رشد و آبادانی روستاها، تامین زیرساخت های مسکن مهر، حل مشکلات مربوط به آب، کاربردی کردن آموزش عالی و تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد از دیگر اهداف مهمی است که آنها را دنبال می کنیم  

کلید واژه ها: استان قزوین - قزوین -




یکشنبه 15 آذر 1394 - 09:36:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن