تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815303699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هرمزگان روی خط سیل؛ تداوم تهدید در خلع مدیریت ریسک


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری تسنیم: در بین پدیده های طبیعی از سیل می توان به عنوان یکی از بزرگترین عوامل خسارت نام برد که زنــدگی، اموال و دارایــی مردم را تحــت مخــاطره قرار می دهد و هرمزگان نیز به دلیل اقلیم خاص و سیل خیز بودن بیش از مدیریت بحران به مدیریت ریسک نیازمند است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، با تشدید دخالت عوامل انسانی در تغییر اقلیم 2 سانحه طبیعی خشکسالی و سیل، بیشتر استان های کشور و به خصوص استان هرمزگان را تحت تأثیر قرار داده است.
طبق نظر کارشناسان این حوزه بروز توأم دو سانحه طبیعی خشکسالی و سیل یکدیگر را تقویت می کنند به گونه ای که در اثر وقوع خشکسالی های شدید، پوشش گیاهی و رطوبت خاک از بین می رود که این خود عامل تسهیل کننده جریان یافتن سیلاب های مخرب است و از سوی دیگر بروز سیلاب های شدید نیز باعث از بین رفتن اراضی زراعی و شسته شدن خاک های حاصل خیز می شود که این امر اثرات خشکسالی را در این منطقه تشدید می کند.
تجربه بارش های سیل آسا در سالهای اخیر و خسارات ناشی از این سیلاب ها در هرمزگان بیانگر آن است که برای مقابله با این حوادث مدیریت بحران به تنهایی پاسخگو نبوده و بهتر است با بروز رسانی اطلاعات مورد نیاز برای کاهش خسارات مخرب در این زمینه از مدیریت ریسک بهره برد.
مدیریت ریسک در حوزه سیلاب در هرمزگان را می توان با چند هدف دنبال کرد که در مرحله نخست جلوگیری از بروز حوادث دلخراش مرگ شهروندان بر اثر طغیان رودخانه ها است ... [ مشاهده متن کامل خبر در خبرگزاری تسنیم ]
هرمزگان روی خط سیل؛ تداوم تهدید در خلع مدیریت ریسک






یکشنبه ، ۱۵آذر۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری تسنیم]
[مشاهده در: www.tasnimnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن