تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اينست كه درماههاى ديگر تمام قرآن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819488992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاسبی مارین‌لوپن از حملات داعش


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: کاسبی مارین‌لوپن از حملات داعش
کد خبر: ۵۵۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ - 05 December 2015


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به افزایش قدرت منتقدان فرانسوااولاند،رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: حملات داعش در پاریس کاخ الیزه را که تا دیروز حامی تروریست‌های خوب بودند را دچار دردسر خواهد کرد.

احمد شوهانی در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری خانه ملت گفت : فرانسه با توجه به وضعیت اقتصادی و رکود صنایع آبستن تغییرات اساسی خواهد بود. در همین حال، با فروکش شدن تبعات حمله تروریستی داعش به پاریس می‌توان گفت که شیب سقوط فرانسوااولاند تشدید شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: کشورهای غربی از جمله فرانسه برای جبران کمبودهای اقتصادی خود تلاش داشتند رویکرد استعمارگرایانه خود را در غالب گروه‌های تروریستی نظیر داعش با ادعای دموکراسی‌خواهی محقق کنند اما آنها از اقدامات خود نتیجه عکس گرفتند.

وی با بیان این که حملات تروریستی داعش به پاریس بازگشت به خانه بود ، گفت: ناتوانی دولت فرانسه در محار تهدیدات امنیتی که پس از حمله تابستانه داعش به نشریه شارلی ابدو ، پس از وقوع حملات تروریستی پاریس که منجر به کشته شدن 129 نفر شد به نوعی تحقیر توانایی های فرانسوااولاند در تامین امنیت برای کشور فرانسه بوده است.

شوهای گفت: نارضایتی از عملکرد اولاند که در بستر ناتوانی اقتصادی فرانسه ایجاد شده است به سوژه داغی برای به چالش کشیدن رئیس جمهوری فرانسه تبدیل شده است و الیزه تقاص حمایت اولاند از داعش را می‌پردازد.

بهره برداری مارین لوپن

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خانه ملت به نقل از روزنامه لوفیگارو ، بر اساس آخرین نظرسنجی صورت گرفته ، بسیاری از مردم فرانسه متاثر از حملات تروریستی 13 نوامبر در پاریس و حومه آن، به احزاب راست گرا رای خواهند داد.

نظرسنجی روزنامه لوفیگارو نشان می دهد 30 درصد از شرکت کنندگان در انتخابات روز یکشنبه به جبهه ملی، به رهبری مارین لوپن رای خواهند داد. بر این اساس، حزب جمهوری خواهان، به رهبری نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری پیشین، 29 درصد و حزب سوسیالیست، به رهبری فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری کنونی فرانسه نیز 22 درصد آرا را به خود اختصاص خواهند داد.

شوهانی  گفت: گرایش به احزاب دست‌راستی در کشورهای اروپایی مشخص‌ترین نتیجه‌ای است که در پی اقدامات تروریستی داعش در اروپا بروز و  ظهور پیدا خواهد کرد. همان گونه که نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد مارین‌لوپن بیشترین بهره را در به چالش کشیدن فرانسوااولاند از حملات تروریستی پاریس کسب خواهد کرد،البته در این میان نیکلاسارکوزی‌ و محافظه کاران نیز تلاش می کنند منافع خود را کسب کنند.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اولاند پس از حملات تروریستی پاریس رویکرد خود را به شدت تغییر داد و ما شاهد چرخش رئیس‌جمهوری فرانسه در مورد جنگ سوریه و حتی نحوه تعامل با ایران ، روسیه یا حتی تعامل با بشاراسد هستیم.

این نماینده مجلس نهم گفت: اولاند تلاش می‌کند با تشکیل یک ائتلاف چند ملیتی با حضور متحدین اسد و وارد کردن خسارت به داعش خود را مهلکه تروریست‌های خوب دیروز نجات دهد. فرانسه با ادعای حمایت از دموکراسی تروریسم را در خاک سوریه ترویج دادند و امروز آنها نمی‌توانند منکر تقصیر خود باشند.

وی با بیان این که تغییرنگاه‌ غربی‌ها به جنگ سوریه محدود به فرانسه نیست گفت: می‌توانیم ادعا کنیم که حمله تروریستی پاریس منجر به زلزله سیاسی در کشورهای غربی شد. افزایش قدرت مارین لوپن یک سمبل از افزایش قدرت احزاب دست راستی است که در کشورهای مختلف اروپایی به خوبی قابل مشاهده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: مجموعه تحولات سیاسی فرانسه به گونه‌ای است که منجر به تغییرات سیاسی در کاخ الیزه خواهد شد. در این میان ، ترویج ملی گرایی و برخورد با مهاجران از موضوعاتی است که موجب تشدید شکاف اجتماعی در فرانسه خواهد شد.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن