تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820201848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران: ایران اسلامی در سیطره تفکر ولایت فقیه است/ولایت‌پذیری حرکت در مسیر قانون را طلب می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران:
ایران اسلامی در سیطره تفکر ولایت فقیه است/ولایت‌پذیری حرکت در مسیر قانون را طلب می‌کند
معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران گفت: ایران اسلامی در سیطره تفکر ولایت فقیه است و ولایت‌پذیری حرکت در مسیر قانون را طلب می‌کند.

خبرگزاری فارس: ایران اسلامی در سیطره تفکر ولایت فقیه است/ولایت‌پذیری حرکت در مسیر قانون را طلب می‌کند



به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سید شهاب الدین چاوشی عصر امروز در جلسه ستاد انتخابات حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد، اظهار داشت: در شرایطی که موج اسلام‌هراسی اروپا و آمریکا را در نوردیده است، ایران اسلامی به‌عنوان پرچمدار اسلام ناب مسئولیت سنگینی را برای نمایش چهره صحیح از اسلام بر دوش می‌کشد. وی گفت: هرگونه رفتاری که ما را از حقیقت اسلام ناب دور کرده و مشابهتی با گروه‌ها تکفیری وابسته به استکبار جهانی ایجاد کند لازم است تا از جامعه ما کنار گذاشته شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران افزود: تشیع به‌عنوان مکتب آرمانی متکی به عقلانیت بوده و همواره مشی ائمه معصومین علیهم‌السلام را در برخورد با دیگران مورد توجه قرار داده است، نمی‌توان به نام دفاع از دین، مذهب و مقدسات، هنجارهای قانونی جامعه را به هم ریخت.

چاوشی تصریح کرد: آنچه در کشور به‌عنوان قانون و مقررات به رسمیت شناخته می‌شود باید مورد تبعیت همگان قرار گیرد و اگر نقصی در آن مشاهده می‌شود باید از کانال‌های قانونی پیگیری شود.

وی گفت: مسئولیت کسانی که خود را متعلق به اردوگاه فکری انقلاب اسلامی می‌دانند به مراتب در صیانت از انقلاب و ارزش‌های آن از دیگران سنگین‌تر است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران افزود: سیاست نظام ما در برخورد با آحاد ملت ایران براساس آموزه‌های دینی، اخلاقی و الزمات قانون اساسی، صبر، مدارا، جذب حداکثری و ملاطفت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع منطقه و تحرکات گروه‌ای تروریستی گفت: امروز برای مقابله با تکفیری‌ها و داعش که امنیت عمومی منطقه و جهان را به خطر انداخته و موج اسلام‌هراسی را در دنیا دامن زده‌اند، نیازمند ارائه چهره منطقی و مقبول فطرت انسانی از اسلام هستیم، یعنی دین با همه جوانبش باید مورد توجه افراد قرار گیرد.

چاوشی عنوان کرد: کسانی که بخشی از احکام و ارزش‌های دینی را که مطابق با سلیقه خودشان است پررنگ کرده و از توجه به ابعاد دیگر آن غافلند از مشی رهبری انقلاب و فقهای عظام فاصله گرفته‌اند.

وی تأکید کرد: ولایت‌پذیری حرکت در مسیر قانون را می‌طلبد، این کشور در سیطره تفکر ولایت فقیه است و هر جا تذکری به مسئولان اجرایی داده شود بدون تردید در همه سطوح رعایت خواهد شد پس نباید اجازه دهید کسانی با کج‌فهمی و بد‌فهمی سیمای تابناک دینداری را مخدوش جلوه دهند.

وی گفت: انتخابات یک کار نمایشی نیست ما حسب قانون اساسی تکلیف داریم برای حفظ مشروعیت قدرت سیاسی و نظام مدیریتی کشورمان به رأی مردم رجوع و تکمین کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران گفت: اساساً مشروعیت قدرت سیاسی ما در نظام جمهوری اسلامی وابسته به رأی مردم است، باید فرصتی ایجاد کنیم تا همه دوستداران میهن اسلامی بتوانند در تحرکات سیاسی کشور که مایه نشاط، همدلی و هم‌زبانی است مشارکت داشته باشند.

وی افزود: مسئولان برگزاری انتخابات وظیفه دارند تا انگیزه همه را باید برای حضور پای صندوق‌ها تقویت کنند، این‌که چه کسی رای می‌آورد به تشخیص مردم بستگی دارد اساس بر این است که ابهت و اقتدار قانونی جمهوری اسلامی در دنیا برای چندمین بار به اثبات برسد.

چاوشی با اشاره به نقش مهم و سازنده هیئت‌های اجرایی و نظارت بیان داشت: هیئت‌های اجرایی و نظارت دو بال برای به حرکت در آوردن جامعه در عرصه انتخابات هستند، بدون رقابت و فعالیت‌های سیاسی و نقدهای منصفانه و ایجاد حس مسئولیت در مردم، انتخابات ابتر خواهد بود.

وی گفت: حضور گسترده مردم در همه عرصه‌های سیاسی اجتماعی، ضمانت اجرای احکام اسلام را در جامعه فراهم می‌سازد، نباید از نقش مؤثر حضور مردم در صحنه‌های جامعه غافل شد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با توصیه رعایت قانون به فرمانداران عنوان کرد: فرمانداران مسئولیت هیئت‌های اجرایی را به عهده دارند و باید در جریان برگزاری انتخابات افرادی هماهنگ و همسو با خود را انتخاب کنند تا در جریان برگزاری دچار اختلاف سلیقه مدیریتی نشوند ضمن این که توصیه می‌کنیم که از میان اقشار مختلف، معتمدین برگزیده شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران افزود: فرمانداران، بخشداران و هیئت‌های اجرایی باید همکاری همه‌جانبه‌ای در چارچوب قانون با هیئت‌های نظارت داشته باشند و در مقابل از هیئت‌های نظات نیز انتظار می‌رود تا با حسن ظن و سعه صدر توأم با دقت نظر با مجریان انتخابات همکاری کنند.

وی گفت: از صاحبان تریبون‌های اثرگذار در افکار عمومی، قلم به دستان، روحانیون، مداحان، دانشگاهیان و گروه‌های ذی‌نفوذ می‌خواهیم که قبل از هر چیزی به مصالح عالی کشور و منافع ملی توجه داشته باشند.

چاوشی افزود: از وظایف ذاتی فرمانداران، بخشداران و اعضای شوراهای تأمین شهرستان‌ها برخورد با تخلفات انتخاباتی است و هر آنچه آرامش عمومی جامعه و نظم انتخابات را تحت تأثیر قرار دهد از افراد قابل پذیرش نیست.

وی تأکید کرد: وقتی گروهی مجور قانونی فعالیت سیاسی در کشور را دریافت کرده است همه ارکان حکومت نسبت به رعایت حقوق آن‌ها وظیفه و مسئولیت دارند، افرادی که به قصد ماجراجویی یا انگیزه‌های خیرخواهانه بخواهند اجتماعات قانونی را بر هم زنند باید در مقابل قانون پاسخگو باشند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران در پایان تصریح کرد: از رسانه‌ها و مطبوعات می‌خواهیم که در کنار تهییج مردم برای حضور و مشارکت حداکثری، از طرح موضوعات اختلاف برانگیز که مغایر با سیاست همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت است، بپرهیزند. انتهای پیام/2462/ش40

http://fna.ir/E30IPA





94/09/14 - 18:13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن