تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بعد از من با خوارج نجنگيد (آنان را نكشيد)؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820268537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقد و بررسی بازی Assassins Creed Syndicate؛ خاندان آهنین


واضح آرشیو وب فارسی:شهر سخت افزار: نبرد بین آزادیخواهی و کمالجویی سالهاست که چرخ های داستان سری Assassin's Creed را چرخانده و تبدیل به بهانه ای برای سفر به دوران مختلف تاریخ بشری شده است. در این نسخه به بررسی ماجرای دوقولوهای خانواده Frye در قرن نوزدهم و زمان اوج انقلاب صنعتی می پردازیم. نام بازی: Assasssin's Creed: Syndicate سازنده: Ubisoft Quebec همچنین با همکاری Ubisoft Annecy, Bucharest, Kiev, Montreal, Montpellier, Shanghai, Singapore, Sofia, Toronto ناشر: Ubisoft سبک: Action-Adventure رده سنی: +18 عرضه شده بر روی: PC,X1,PS4 تاریخ عرضه: - 1 آبان 1394 برای PS4,X1 - 28 آبان 1394 برای PC امتیاز منتقد: 7.9/10 نقاط قوت: بهبود نسبی شخصیت پردازی طراحی هنری قوی از طراحی شهر گرفته تا لباس شخصیت ها تنوع نسبی در فعالیت ها نقاط ضعف: استفاده از مدل های تکراری برای شخصیت ها پایان داستانی ضعیف در حالی که جدال حماسی دو فرقه الهام گرفته شده از حشاشیون و صلیبیون در دنیای خیالی بازی تاریخچه ای دیرینه دارد و از زمان خلقت بشریت شروع شده است نبردی مرموز در پس آن سال ها میان کارگردان و ناشر این سری از بازی ها در جریان بود. نسخه دوم این سری از بازی ها به کارگردانی پاتریس دیسلیت اوج این سری از بازی ها بود و بعد از عرضه نسخه Brotherhood پاتریس با گذشته خود ودا گفت تا برای ساخت آینده ای بهتر به شرکت THQ ملحق شود. دست سرنوشت با ورشکستی و فروش بخشی از THQ به Ubi او را دوباره به آغوش گذشته اش بازگرداند. گرچه مدت زیادی نگذشت که ساخت بازی جدید وی لغو و از شرکت اخراج شد و کار به شکایت رسمی کشید. این جدال هنوز هم به نوعی ادامه دارد و شاید هنوز مقصر واقعی برای ما مشخص نباشد اما روشن است که به تدریج طمع ناشرین جای خود را به نوآوری داد و فشار مضاعف برای عرضه پشت سرهم نسخه های مختلف سرانجام کمر این سری از بازی ها را خم کرد و باعث عرضه نسخه Unity با مشکلات متعددی شد. این در حالیست که افسار این نسخه به دست تیمی جدیدی افتاده است که با حمایت های جانبی این بار سنگین را بدوش کشید و همچنین برای اطمینان این بار نسخه جدید با تاخیر بر روی PC عرضه شد. سه شخصیت مهم بازی. طراحی ظریف لباس شخصیت ها یکی از نکات جالب بازیست که این روزها در بازی های مختلف بیش از قبل رعایت می شوند داستان اصلی و شخصیت پردازی در دنیای بازی پیشرفت تکنولوژی امکان دسترسی به خاطرات اجدادمان را در زمان حال فراهم کرده است (که البته در اصل توضیح تخیلی دیگری برای این موضوع وجود دارد). داستان کلی بازی با بررسی خاطرات مهم ترین اجداد شخصیت Desmond Miles آغاز شد و ماجراهای این شخصیت با اتمام بررسی یکی از اجدادش مربوط به خاندان Kenway به پایان رسید. این در حالیست که امواج حوادث مربوط به این خاندان هنوز هم گریبان گیر شخصیت های مختلف دنیای بازی است. در سری Assassin's Creed تا کنون روابط مختلفی از جدال بین شاگرد و استاد گرفته تا تضاد عقیدتی بین عاشق و معشوق بررسی شده است و این بار نوبت مشکلات خانوادگی بین یک خواهر و برادر دوقولو با نام Evie Frye و Jacob Frye است. شروع داستان برخلاف روال معمول بر دوران کودکی شخصیت های اصلی تمرکزی ندارد و داستان اصلی از زمان سفر این دو به لندن آغاز می شود. فرقه برادری شهر لندن سالهاست که بعد از فعالیت های Haytham Kenway به زانو درآمده است. این در حالیست که پدر او یعنی Edward Kenway از مدافعین فرقه برادری (شخصیت اصلی نسخه Black Flag) قبل از مرگ موفق به یافت و پنهان سازی "قطعه ای بهشتی" شد که برای کنترل بشریت ساخته شده اند و حال دوقولوهای "افسانه ای" محافظ زحمات وی هستند و برای رسیدن به هدفشان باید اختلافات شخصی را کنار بگذارند و به اتحاد واقعی برسند. در حالی داستان خشونت های گذشته را به همراه دارد اما با جدیت های آن همراه نیست و تا حدی ممکن است شما را به یاد سری فیلم های کارگردان Guy Ritchie مربوط به شرلوک هلمز بیاندازد و حتی در بازی لباسی مخصوص این شخصیت برای استفاده وجود دارد. از طرفی خوشبختانه این بار خبری از برخی کلیشه های داستانی گذشته نیست گرچه داستان کلی فرمول همیشگی را دنبال می کند یعنی شکار زیردستان برای صید شکار بزرگتر. این درحالیست که شخصیت منفی اصلی تقریبا در تمام طول مدت بازی فقط در اتاقش نشسته و تنها نسبت به وقایع اطرافش واکنش ظاهری نشان می دهد که تا حدی خنده دار و از طرفی دیگر ناامید کننده است. خوشبختانه سایر شخصیت ها نسبتا سرگرم کننده ترند. از Evie دختری خونسرد و مطیع نصیحت های پدر گرفته که دیالوگ های نسبتا جالبی با برادرش دارد تا Henry که "شغل" خشن و ذات صلح جویش در تضاد نسبی هستند. یکی از ماموریت های نسبتا جالب بازی عدم محبوبیت داستان های مربوط به زمان حال در این سری از بازی ها باعث شد تا سازندگان در سال های اخیر کمترین تمرکز را بر روی این بخش داشته باشند. خوشبختانه (یا متاسفانه وابسته به علاقه شما) در این نسخه نسبتا تمرکز بیشتری بر روی داستان زمان حال شده است و به کمک صحنه های سینمایی مختلف تا حدی به برخی شخصیت های مربوط به زمان حال مثل Shaun و Rebecca بال و پر داده شده است و همچنین شخصیت Galina که برای هواداران کتب مصور بازی نامی آشناست برای اولین بار در این سری از بازی ها حضور یافته که بخاطر سرگذشت تاریکش شخصیت نسبتا جالبیست. متاسفانه به سرگذشت وی اشاره حداقل مستقیمی نشده و برای اطلاعات بهتر در مورد وی و برخی شخصیت های دیگر باید به کتب مصور بازی مراجعه کنید و مشکل بزرگ هم همینجاست یعنی نیاز به رجوع به منابع خارجی یا متون داخل بازی برای درک صحیح بجای ارائه سینمایی و زنده در حین انجام ماموریت های داستانی. لازم به ذکر است که اگر این اطلاعات برای شخصیت پردازی و جذابیت بیشتر داستان حیاتی نبودند عدم وجودشان در جریان داستان اصلی چندان مهم نبود. مثال دیگر مربوط به تاثیر حضور شخصیت Henry در دید پدر دوقولوهای "افسانه ای" است که به خوبی در این بازی توضیح داده نشده است. همانند رسم گذشته شخصیت های مهم تاریخی مختلفی نیز در سر راه شما سبز می شوند و این بار برخی از آن ها ماموریت های نسبتا جالبی را در اختیار شما قرار می دهند. از نکات مثبت دیگر این بخش می توان به برخی جزئیات داستانی که برای هواداران سرسخت شیرین است اشاره کرد. به طور مثال Rebecca از نام دوستانش برای نامگذاری دوربین های جاسوسیشان استفاده کرده مثل Hannah. همچنین در یک بخش مخفی به کمک یک شخصیت مخفی بر روی داستان کلی نیز تا حدی تمرکز شده است و در انتهای بازی هم طبق روال معمول برای مدتی اندک اشاره ای به آن می شود. در کل تاثیر وجود یکی از نویسندگان قدیمی این سری از بازی ها در این نسخه مشخص است و در حالی که پایان داستان حرف خاصی برای گفتن ندارد عدم جدیت داستان به نوعی باعث پوشش برخی از مشکلات داستان شده و شخصیت پردازی نسبتا خوبی در این نسخه صورت گرفته است. ویدئوی گیم پلی آپلود شده توسط تیم یوبی راک گیم پلی در حالی جای امکانات بزرگ گذشته مثل دریانوردی هنوز خالیست سعی شده بیش از نسخه قبل با کار بر روی نکات ریز در گوشه های مختلف بازی به تجربه نهایی بال و پر داده شود. هرکدام از دوقولوهای خانواده Frye مراحل خاص خود را دارند اما شما امکان کنترل دلخواه هرکدام از آن ها را برای انجام سایر فعالیت ها دارید. گرچه فرآیند تغییر شخصیت به جذابیت آنچه در GTA V ارائه شده بود نیست. هرکدام از این شخصیت ها در ظاهر برخی توانایی های خاص خود را دارند اما در باطن تفاوت بزرگی بینشان وجود ندارد و تعداد توانایی های ارائه شده تا حدی محدود است. شما امکان بهبود توانایی زیردستانتان را نیز دارید و بخش بزرگی از بازی مربوط به کنترل مناطق مختلف شهر و نبردهای گانگستریست. برای دسترسی کامل به توانایی های مختلف شخصیت های شما باید ارتفا درجه یابند (Level Up) و وجود المان های مختلف بازی های سبک نقش آفرینی در این بازی مشخص است. از بازی های هم سبک نیز الهام هایی گرفته شده است مثل استفاده از مکانیک نبرد سری بتمن آرخام و همچنین افزودن قلاب برای تردد سریعتر در نقشه گرچه برخلاف سری بتمن شما امکان پرواز موقت را ندارید اما در کل این نسخه به برکت چنین تغییراتی تبدیل به روان ترین نسخه از لحاظ تردد شده است. وجود درشکه های مختلف در شهر نیز این امر را بهبود بخشیده اند گرچه هدایت این درشکه ها بیش از حد شبیه به کنترل یک ماشین است. از طرفی دیگر به برکت وجود این کالسکه ها نبرد بر فراز آن ها و ربودن شخصیت های مختلف و پنهان کردن آن ها در کالسکه ها بخشی از فرآیندهای نسبتا جالبی هستند که در این نسخه اضافه شده اند و اکثر ماموریت های تعقیب و گریز نیز به کمک چنین امکاناتی قابل تحمل تر هستند گرچه در این نسخه تنوع نسبی بیشتری در ماموریت ها وجود دارد. همچنین از مکانیک ربودن شخصیت ها برای پنهان شدن در میان دشمنان و کسب نسبی اطلاعات از دشمن نیز استفاده شده است. وسیله نقلیه کلیدی بازی و یکی از نمادهای عصر صنعتی قطارهای قدیمی هستند که از یکی از آن ها به عنوان پایگاه سیارتان استفاده شده است. نبردهای بر روی قطار و جداکردن واگن های مختلف یا حتی سرقت قطارهای دیگر نیز بخشی از امکانات جدید در این نسخه است. شما در بازی منابع مختلفی برای درآمدزایی دارید که همه این پول ها به گاوصندوق شما در پایگاه سیارتان منتقل می شود. برای افزایش درآمد باید گزینه های مختلف را در صفحه مربوطه (همانند صفحه درخت توانایی) آزاد کنید. از لحاظ تردد در نقشه نسخه Syndicate به برکت وجود قلاب و درشکه روان ترین نسخه در این سری از بازی ها است در حالی که در نسخه قبل خبری از بخش چند نفره رقابتی نبود شما امکان انجام مراحل خاصی را به همراه سایرین داشتید. در این نسخه همانند بازی Assassin's Creed Rogue به طور کامل تنها بر روی بخش تک نفره تمرکز شده است. از شباهت های دیگر این نسخه با Rogue می توان به وجود تیم سازندگان جدید (Ubisoft Sofia) بجای تیم معمول یعنی Ubi Montreal اشاره کرد و همچنین از نوار حسگر بخش چند نفره رقابتی در این نسخه نیز استفاده شده است که در بازی تک نفره Rogue هم وجود داشت و تا حدی به بخش مخفی کاری بازی روحی دوباره بخشیده است گرچه هوش مصنوعی نه چندان جالب بازی دلیلی برای انجام آهسته بازی به شما نمی دهد و دویدن به سمت هدف و فرار از دست دشمنان مثل همیشه راحت تر و سریع تر است. شباهت ظاهری برخی از این دشمنان ممکن است به تدریج تبدیل به امری آزار دهنده شود به خصوص با استفاده مرتب از این مدل های ترکاری در داستان اصلی. از طرفی دیگر خوشبختانه با وجود دریچه ای مخصوص دشمنانتان بر روی سقف خانه ها دشمنانتان شانس بیشتری برای تعقیب شما دارند و به هیجان بازی به طور نسبی افزوده شده گرچه با وجود قلاب در این نسخه فرار امری آسان تر از گذشته است. شخصیت های پایین صفحه از مدل های شخصیتی تکراری هستند و در سناریو های مختلف با آن ها مرتبا برخورد می کنید تنبلی سازندگان در طراحی محدود مدل NPC ها و به رخ کشیدن آن ها باعث بزرگنمایی سایر کم کاری ها شده است. مثل وجود تناقض در دیالوگ در بخشی خاص از بازی (شخصیت مخفی بازی توسط برخی Evie خطاب می شود). بزرگترین مشکل مربوط به تقاضای پول واقعی برای دسترسی سریع تر به امکانات است و به این فرآیند Microtransaction گفته می شود که در نسخه قبل هم وجود داشت و با اینکه فرآیندی کهنه در صنعت است اما در گذشته در بازی های تک نفره بودجه بالا حرف خاصی برای گفتن نداشت و فعلا هم وجودش چندان بر روی تجربه اصلی تاثیرگذار نیست اما تضمینی برای آینده وجود ندارد و این روند به مرور در حال تبدیل شدن به امری خطرناک است. شاید یکی از بهترین بخش های بازی مربوط به آزادی عمل نسبی بیشتر شما در انجام ماموریت های مهم باشد و شما گزینه های مختلفی برای انجام متفاوت ماموریت ها دریافت می کنید و به برکت این گزینه ها شکار دشمنانتان به شکلی خاص نیز میسر شده است (که در نسخه قبلی هم این امکان وجود داشت). موارد مختلف دیگری در بازی مثل ساخت و ساز تجهیزات و تنوع در تجهیزات و نحوه دستیابی به تجهیزات و بهبود های آن ها (به کمک انجام ماموریت های فرعی و کسب اعتماد شخصیت های مختلف) هم وجود دارند که مسلما وجودشان به تجربه نهایی کمک می کند (گرچه با اینکه تنوع سلاح در این نسخه بیشتر است اما تنوع در انتخاب ظاهر شخصیت در نسخه قبل بیشتر بود) اما بحث در مورد آن ها نقد را بیش از حد طولانی می کند و به همین دلیل وارد جزئیات نمی شویم. یکی از محیط های نسبتا زیبای بازی گرافیک و صداگذاری نسخه قبل از لحاظ گرافیکی یکی از قوی ترین نسخه های بازی بود اما سازندگان قبلی بهای سنگینی بخاطر آن پرداختند. کنسول های نسل جدید مشکلات فراوانی برای اجرای آن داشتند و عدم تنظیم مناسب برای رایانه های مختلف هم کاربران PC را دچار مشکل کرد. به همین دلیل این بار با اینکه باز هم از نسخه به روز شده موتور گرافیکی AnvilNext استفاده شده اما نسبت به بازی قبلی کیفیت گرافیکی پایین تری ارائه شده است و از امکانات موتور کنونی کمتر استفاده شده است. مسلما به همین سبب کیفیت اجرایی بهبود یافته است اما با این حال بعد از در نظر گرفتن سطح گرافیک کنونی باید گفت که هنوز جا برای بهبود از لحاظ کیفیت اجرایی وجود دارد. در حالی که کنسول های نسل جدید برای رسیدن به 30 فریم در ثانیه دست و پا می زنند ، نسخه های PC با کیفیت کلی که همراه با کیفیت تصویری بالاتری هستند در مقایسه با نسخه قبل بهتر تنظیم شده اند و با اینکه رسیدن به نتیجه کاملا مطلوب می تواند امری هزینه بر باشد کیفیت اجرایی به طور نسبی قابل قبول است اما همانطور که گفته شد با در نظر گرفتن سطح کنونی گرافیک بازی جا برای بهبود از لحاظ کیفیت اجرایی زیاد است. بیشترین مشکل همانطور که انتظار می رفت برای برخی کاربران SLI/Crossfire است که بهتر هست همیشه چشم و گوششتان به به روز رسانی های مختلف بازی و درایور کارت هایشان باشد. از مثال های مربوط به کاهش امکانات تصویری در این نسخه می توان به کاهش تعداد NPC ها (شخصیت های غیر قابل کنترل) در یک مکان اشاره کرد و تعداد نسبتا زیاد NPC ها یکی از "ویژگی" های نسخه قبل بود. لازم به ذکر است که با این حال این نسخه از لحاظ طراحی هنری یکی و فضاسازی یکی از قوی ترین نسخه هاست. از طراحی شهر لندن در عصر صنعتی گرفته تا طراحی لباس شخصیت های اصلی میزان دقت به خرج داده شده کاملا مشخص است. وجود مشکلات فنی نسبتا کمتر در کل باعث ارائه تجربه ای لذت بخش تر شده گرچه هنوز هم برخی باگ ها مزاحم کار هستند مثلا در یکی از مراحل باید قبل از اتمام دیالوگ بین شخصیت ها به مقصد برسید مگرنه صفحه سیاه شده و در حالت بارگذاری قفل می شود. (شاید با آپدیت جدید این مشکل برطرف شده باشد). موسیقی این نسخه نیز با اینکه شاید به پای آنچه در امثال نسخه Revelations ارائه شده بود نرسد اما بسیار لذت بخش است و به شخصه از آن بیشتر از موسیقی نسخه قبل لذت بردم و صداگذاری ها نیز در کل به خوبی انجام شده است. سخن پایانی در حالی که فشارهای مختلفی بر روی تیم جدید سازنده وجود داشت اما نتیجه نهایی نسبتا لذت بخش تر از نسخه گذشته است و بهبود های ریز و نسبتا درشت در بخش های مختلف بازی تجربه ای لذت بخش تر را رقم زده اند با اینکه هنوز برخی کمبودها حس می شوند و برخی کلیشه ها و مشکلات هنوز در این سری حضور دارند. در نهایت آن دسته که هنوز هوادار این سری از بازی ها هستند به احتمال از این نسخه بسیار لذت خواهند برد. تهیه شده در شهر سخت افزار


شنبه ، ۱۴آذر۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شهر سخت افزار]
[مشاهده در: www.shahrsakhtafzar.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن