تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 23 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810920052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قیمت نفت شاید 50 درصد دیگر افت کند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: قیمت نفت شاید 50 درصد دیگر افت کند
بازار نفت ضربه سختی خورده است و گلدمن‌ساکس بر این عقیده است که تا یک سال آینده خبری از بهبود قیمت‌ها در بازار طلای سیاه نخواهد بود.
به گزارش نامه نیوز، دامین کوروالین تحلیلگر گلدمن ساکس، روز گذشته در یادداشتی به مشتریان ذیل آخرین اطلاعیه تولید اوپک، نوشت:‌ «دستیابی به تعادل عرضه-تقاضا در بازار نفت در کوتاه‌ترین حالت خود تا سه ماهه چهارم سال 2016 به طول خواهد انجامید.»
روز جمعه، اوپک (کارتل نفتی 13 عضوی) اعلام کرد که نرخ کنونی تولید خود را در حد 31.5 میلیون بشکه در روز ثابت نگاه خواهد داشت. این در حالی بود که پیش‌بینی گلدمن ساکس از میزان تولید 31.8 میلیون بشکه در روز بود. اوپک همچنین اعلام کرد که در مورد چگونگی تطبیق با تولید بالاتر ایران در نشست آینده خود در ژوئن بحث خواهد کرد.

تحلیل‌گر گلدمن‌ساکس به اطلاعیه اوپک اضافه کرد: «فشار بیشتری نیاز است تا بازار نفت خود را مجددا به تعادل برساند. این رویکرد از سوی اوپک،‌ می‌تواند موجب کاهش بیشتر قیمت نفت و همچنین عدم موفقیت در تعادل بین عرضه و تقاضا شود.» کوروالین درباره این موضوع نوشت:‌ «در حال حاضر، پیش‌بینی قیمت ما بیانگر این عقیده ماست که «فشار مالی» می‌تواند این عدم تعادل موجود در بازار را با کاهش تدریجی ظرفیت عرضه مازاد و بهبود تقاضا برطرف سازد. به اعتقاد ما، با این وجود ریسک بالایی وجود دارد که ثابت کند در پی ادامه داشتن افزایش موجودی و مصرف مخازن نفت  در مواجهه با زمستان معتدل و همچنین وارد شدن نفت ایران به بازارهای جهانی بعد از برداشته‌ شدن تحریم‌ها، این تعادل بسیار کند باشد. افزایش احتمال اینکه بازارها به تطبیق خود با «فشار عملیاتی» در هنگام عرضه مازاد نیاز داشته باشند، منجر به این شده است که پیش‌بینی ما در ماه‌های آینده از هزینه نقدی 20 دلار به ازای هر بشکه باشد.»‌  در حالی که گلدمن‌ساکس پیش‌بینی کرده است که در چندماه آینده قیمت نفت در نزدیکی 40 دلار به ازای هر بشکه باقی بماند، در عین حال هشدار داده است که با ادامه داشتن فشار تولید بالای اوپک، ممکن است شاهد افت 50 درصدی دیگری در قیمت‌ها باشیم. در حالی که در طول یکسال گذشته، هزینه تراز شده تولید نفت بیشتر مد نظر قرار گرفته است،‌ هزینه نقدی، پایین‌ترین سطح قیمت نفت را برای تولیدکنندگان تعیین می‌کند. این نمودار بانک مرکزی آمریکا نشان می‌دهد که هزینه تولید نفت با بالارفتن تکنولوژی، کم شده است:

استراتژی به‌کار گرفته شده توسط اوپک در چند سال اخیر و با شدت گرفتن تولید نفت پرهزینه شیل آمریکا این بوده که با افزایش تولید سهم بازار خود را در مقابل تولیدکنندگان پرهزینه‌تر افزایش دهد تا با این کار درآمد بیشتری داشته باشد. این اقدام موجب کاهش قیمت نفت و عرضه مازاد در بازارهای جهانی نفت شد. به بیان دیگر، اوپک تولیدکنندگان آمریکایی را به بازی گرفته است. اما هر چه سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نفتی که بالای سطح «هزینه نقدی» خود عمل می‌کنند، مشتاق‌ نشان دادند، فشارهای مالی روی سطح تولید شرکت‌ها برای به تعادل رساندن بازار مشاهده نشده و نیاز به فشار روی سطح ذخیره بوده تا بازار به تعادل برسد. این نمودار بانک مرکزی آمریکا نیز نشان می‌دهد که شتاب رشد ظرفیت ذخیره فیزیکی نفت در حال کم شدن است:

  منبع: اقتصادنیوز
 



۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن