تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806855753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از خدمات پزشکان خانواده براي تشخيص مبتلايان به اچ آي وي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ آذر ۱۳۹۴ (۱۴:۴۰ب.ظ)
استفاده از خدمات پزشکان خانواده براي تشخيص مبتلايان به اچ آي وي موج - رئيس اداره کنترل ايدز و بيماري‌هاي آميزشي وزارت بهداشت گفت: دستورالعمل نحوه استفاده از خدمات پزشکان خانواده در قالب "تشخيص، مراقبت و درمان مبتلايان به اچ آي وي توسط مراکز درمان سوء مصرف مواد" اجرايي مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس صداقت ضمن اعلام اين خبر در تشريح برنامه جامع ارتقاي نظام مراقبت و درمان اچ‌آي‌وي در کشور گفت پزشکاني که مايل به انجام آزمايش سريع اچ آي وي نيستند، مي‌توانند مثل گذشته براي بيماران نيازمند به انجام آزمايش اچ آي وي، از آزمايش اليزا استفاده کنند.
وي گفت: به منظور افزايش دسترسي، نحوه استفاده از ظرفيت آزمايشگاه‌هاي بخش خصوصي و دولتي در ارائه آزمايش اليزا به روش استاندارد از سوي آزمايشگاه مرجع سلامت اعلام خواهد شد.
به گفته وي، هزينه ويزيت و آزمايش به عهده خود بيمار خواهد بود. اما تلاش خواهد شد که با تکميل اجراي برنامه نظام سلامت، سهم بيمار کمتر و سهم بيمه ها بيشتر شود.
صداقت در ادامه، با بيان اينکه پزشکان خصوصي که تمايل به ارائه خدمات مراقبتي و درماني به مبتلايان اچ آي وي هستند از طرف مرکز بهداشت آن شهرستان شناسايي و دعوت به همکاري مي‌شوند، افزود: اين پزشکان از طرف يکي از مراکز آموزش خدمات اچ آي وي آموزش ديده‌اند و هزينه شرکت در اين کلاس ها در مرحله پايلوت به عهده طرح پايلوت و در مرحله گسترش به عهده خود شرکت کننده است.
وي افزود: اين دوره ها داراي امتياز باز آموزي بوده که در صورت گذراندن دوره با موفقيت، گواهي نامه ارائه خدمات اچ آي وي دريافت خواهند کرد.
رييس اداره کنترل ايدز و بيماري‌هاي آميزشي با بيان اينکه فهرست اين پزشکان در اختيار مراکز مشاوره بيماري‌هاي رفتاري تابعه قرار مي‌گيرد، افزود: همچنين مراکز درمان سوء مصرف مواد، مراکز پزشک خانواده و اين مراکز موظف‌اند (علاوه بر آنکه بيماران تحت پوشش خود را مراقبت مي‌کنند) از پزشکان خصوصي آموزش ديده در قالب تأمين کيت آزمايش سريع، انجام آن بخش از آزمايش‌هايي که طبق دستورالعمل به عهده مرکز مشاوره است و مطابق با پروتکل‌هاي کشوري توسط پزشک بخش خصوصي درخواست شده است و انجام مشاوره‌هايي که پزشک خصوصي براي بيمار طبق پروتکل کشوري خواسته يا خود مرکز تصميم به اجراي آن گرفته است حمايت کند.
صداقت در خصوص استفاده از خدمات پزشکان بخش خصوصي در اين زمينه گفت: در اين حالت هزينه ويزيت به عهده خود بيمار است اما تلاش خواهد شد که با تکميل اجراي برنامه نظام سلامت، سهم بيمار کمتر و سهم بيمه ها بيشتر شود.
رئيس اداره ايدز در خصوص مراکز درمان سوء مصرف مواد و مراکز پزشک خانواده در ارائه انجام آزمايش اچ آي وي، گفت: در همه شهرستان‌هاي هدف در کشور، مسئولين مراکز درمان سوء مصرف مواد (اعم از خصوصي يا دولتي) موظف‌اند يک نفر از کارکنان را براي انجام آزمايش سريع اچ آي وي معرفي و به فرد آموزش‌هاي لازم براي انجام آزمايش سريع اچ آي وي را بدهند.
وي با اشاره به پيشنهاد انجام آزمايش اچ آي وي به شيوه opt out از سوي مراکز درمان سوء مصرف مواد به مراجعه کنندگان افزود: کيت‌هاي آزمايش سريع، به طور رايگان از طرف مرکز مشاوره بيماري‌هاي رفتاري تابعه در اختيار قرار خواهد گرفت.
به گفته وي، دستورالعمل اجرايي نحوه استفاده از خدمات پزشکان خانواده در قالب "تشخيص، مراقبت و درمان مبتلايان به اچ آي وي توسط مراکز درمان سوء مصرف مواد" طبق زمان بندي پيش بيني شده در برنامه عملياتي تهيه، پايلوت، بازبيني و سپس اجراي گسترده آن آغاز خواهد شد.
صداقت با اشاره به تشکيل کلاس براي پزشکان مراکز خانواده به منظور ارائه خدمات اچ آي وي، گفت: اين دوره ها داراي امتياز بازآموزي و گواهينامه است و هزينه شرکت در اين کلاس ها در مرحله پايلوت به عهده طرح پايلوت و در مرحله گسترش به عهده خود شرکت کننده خواهد بود.
به گفته وي، فهرست اين پزشکان در اختيار مراکز مشاوره بيماري‌هاي رفتاري تابعه قرار مي‌گيرد و اين مراکز موظف‌اند پزشکان خانواده آموزش ديده را براي ارائه خدمات به بيماراني که مايل‌اند از پزشکان فوق خدمات دريافت کنند، در تأمين کيت آزمايش سريع، انجام آن بخش از آزمايش‌هايي که طبق دستورالعمل به عهده مرکز مشاوره است و مطابق با پروتکل‌هاي کشوري توسط پزشک خانواده درخواست شده است و انجام مشاوره‌هايي که پزشک خانواده براي بيمار طبق پروتکل کشوري خواسته يا خود مرکز تصميم به اجراي آن گرفته است، حمايت کند
صداقت در ادامه با بيان اينکه در همه شهرستان‌هاي هدف در کشور، مسوولين مراکز گذري، مراکز ويژه زنان و مردان آسيب پذير و نوانخانه‌هاي تابعه مرکز بهداشت آن شهرستان موظف‌اند يک نفر از کارکنان را براي انجام آزمايش سريع اچ آي وي و آموزش به فرد معرفي کنند، گفت: مراکز گذري و مراکز ويژه زنان و مردان آسيب پذير از تيم‌هاي سيار براي جلب مشتري و انجام آزمايش اچ آي وي استفاده خواهند کرد.
به گفته رئيس اداره ايدز، مسوول اين مراکز موظف است يکي از کارکنان خود را براي توزيع داروهاي مربوط به خدمات بيماران مبتلا به اچ آي وي معرفي کند.
وي در خصوص مراکز بهداشت شهرستان گفت: براي افراد معرفي شده، دوره آموزش کوتاهي درباره انواع شايع داروهاي مصرفي توسط مبتلايان به اچ آي وي (فرمولاسيون، شکل، نحوه مصرف، تداخل با غذا و عوارض شايع دارو) اجرا خواهد شد و بيماراني که شناسايي مي‌شوند مي‌توانند داروهاي خود را با نسخه پزشک از مرکز مشاوره بيماري‌هاي رفتاري دريافت کنند.
صداقت افزود: در مورد داروهايي که بايد تحت نظارت مستقيم مصرف شوند (مثل داروهاي سل) مسوول توزيع دارو، بايد داروها را طبق دستوري که پزشک داده به بيماران بدهد و بيماران دارو را تحت نظر وي بخورند.
به گفته وي، در صورتي که مراکز فوق امکان ارسال نمونه داشته باشند در مورد آن نيز با نظر پزشک مرکز مشاوره، همکاري خواهند نمود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن