تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803516830




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده ولی‌فقیه در کالیفرنیا مطرح کرد تاکید بر ضرورت گشترش تعاملات دانشجویان کشورهای اسلامی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نماینده ولی‌فقیه در کالیفرنیا مطرح کرد
تاکید بر ضرورت گشترش تعاملات دانشجویان کشورهای اسلامی
نماینده ولی‌فقیه در کالیفرنیا با اشاره به برگزاری چهارمین همایش بین المللی دانشجویان مسلمان جهان و اولین سوگواره قتیل العبرات گفت: شناخت دانشجویان از هم در کشورهای مختلف و همبستگی میان آنان اهمیت ویژه‌ای دارد.

خبرگزاری فارس: تاکید بر ضرورت گشترش تعاملات دانشجویان کشورهای اسلامی



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، چهارمین همایش بین المللی دانشجویان مسلمان جهان و اولین سوگواره قتیل العبرات در سالن خاتم الانبیای حرم سیدالشهدا(ع) برگزار شد. این همایش در دو وعده صبح و بعد از ظهر برگزار شد.
بخش اول پس از قرائت قرآن کریم، با سخنرانی حجه الاسلام سید ظهیرالحسن نقوی نماینده ولی فقیه در کالیفرنیا و موسس شبکه ولایت تی وی آغاز شد.
وی ضمن تاکید بر ضرورت تاسیس شبکه‌های جدید برای مسلمانان گفت: باید تلاش کرد تا افرادی از تفکرات مختلف را کنار هم جمع کرد.
وی با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام مبنی بر مستجاب الدعوه بودن زائر امام حسین علیه السلام بیان داشت خداوند وعده داده است که به واسطه امام حسین علیه السلام دعای زائر این امام را قبول می‌کند.
حجت الاسلام نقوی در ادامه به تفاوت‌های حج و زیارت اربعین اشاره کرد و عنوان کرد برای حج مستطیع شدن، لباس یکدست پوشیدن (احرام)، زبان مشترک ذکر (لبیک اللهم لبیک) و حذف شناسه‌های شخصی و علایق فردی و زبان‌های گوناگون واجب شرعی است.
موسس شبکه ولایت تی وی ادامه داد: در مراسم اربعین امام حسین علیه السلام مردم نقاط مختلف جهان بی آن که اجبار و تکلیفی باشد خود به سمت حرم حسینی حرکت می‌کنند و از شهرهای مختلف این مسیر طولانی تا کربلا را پیاده طی می‌کنند. همگی یکدست مشکی می پوشند و هر زبانی که داشته باشند یک صدا لبیک یا حسین را فریاد می‌کنند.
وی افزود: مشابه این امر در هیچ کجای دیگر جهان وجود ندارد. مردم با وجود اختلافات به ظاهر بسیار کاری به عجم و عرب بودن ندارند. زایران نگران آب و غذا و اسکان نیستند و تنها به زیارت می‌آیند. نماینده ولی فقیه در کالیفرنیا با اشاره به اختلافات پیشین میان ایران و عراق عنوان کرد با وجود سابقه هشت سال جنگ میان دو کشور، مردم عراق آن چنان به ایرانی‌ها خدمت می‌کنند که گویی برادرند و این همان خواسته خداوند است که مردم گرد حسین(ع) جمع شوند و حاجات خود را از او طلب کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: استفاده از ظرفیت دانشجویان، ضرورت شناخت دانشجویان از هم در کشورهای مختلف، ارتباط، تعامل و همبستگی میان آنان از اهداف موسسه دانشجویان مسلمان جهان است.
در ادامه همایش ازهر الخفاجی نماینده اتحادیه رادیو و تلوزیون‌های عراق سخنرانی کرد. وی با اشاره به آیه یریدون لیطفئوا نور الله بافواههم گفت پیش از این دشمنان سعی می‌کردند با شعر، سخنرانی و گفتگوهای چهره به چهره نور خداوند را خاموش کنند اما امروز مصداق این آیه شبکه های مختلف ماهواره ای، تلویزیونی و رادیویی است. الخفاجی با اشاره به تحولات شرق اروپا اظهار داشت در شرق اروپا انقلاب‌های رنگی گوناگون برای ایجاد تحول در ساختار نظام کشورها صورت گرفت، این تحولات با ابزار رسانه ایجاد شد.
وی گفت: امروزه و در میان کشورهای اسلامی نیز سعی می شود همان روند پی گرفته شود لیکن آن چه در دل استکبار واهمه جدی تری ایجاد کرد، حسین، فرهنگ مقاومت و تاثیرات زیارت اربعین است.
نماینده اتحادیه رادیو و تلوزیون های عراق با بیان این که 35 سال رژیم بعث تلاش کرد تا زیارت اربعین را با آزار و شکنجه و کشتار از بین ببرد، بیان کرد: در زمان رژیم صدام و نیز پیش از او حکومت ها بسیاری از مردم را در مسیر پیاده روی به قتل رساندند تا زیارت امام حسین علیه السلام را نابود کنند. امروز نیز استکبار و صهیونیزم جهانی تلاش خود را برای نابودی عظمت زیارت اربعین می کنند و با بایکوت خبری این رویداد عظیم سعی در مخفی کردن این فرهنگ پیشرو دارند.
لذا اتحادیه رادیو و تلوزیون‌های عراق با همکاری موسسه بیان رسانه و اتحادیه رادیو و تلوزیون‌های اسلامی از بیش از 100 رسانه دعوت نمود تا برای پوشش خبری اربعین و پیاده روی ملیونی حضور یابند.
الخفاجی در بخش دیگری از سخنان خود به داعش اشاره و عنوان کرد: حامیان اصلی داعش در منطقه قطر، عربستان و ترکیه‌اند و آن‌ها تا در توان دارند داعش را پشتیبانی می کنند. نماینده اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق ادامه داد با این وجود تنها با یک فتوای مرجعیت ظرف 24 ساعت ارتش حسینی و بسیج مردمی که فارغ التحصیلان مکتب حسینی و زیر لوای تعامل با جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب اسلامی تربیت شده بودند برای نبرد با داعش آماده شدند. وی سردار قاسم سلیمانی را عبد صالحی خواند که با تلاش‌هایش توانست ژنرال‌های آمریکا و انگلیس را فراری دهد.
وی با اشاره به صرف ملیاردها دلار هزینه توسط قطر و عربستان برای تغییر ژئوپلتیک عراق، لبنان و سوریه تاکید کرد فرهنگ مقاومت امام حسین و دانش آموختگی در مکتب او چیزی است که در زیارت اربعین بر آن تاکید می شود و لذا ما باید از اربعین و فرهنگ آن مراقبت کنیم.
در ادامه این همایش سیده بتول موسوی فرزند شهید سید عباس موسوی دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان با اشاره به میراث فرهنگ عاشورا در میان جوانان حزب الله عنوان کرد مقاومت امروز برگرفته از همین فرهنگ متعالی است.
در این همایش همچنین محمد ابوندی از غزه فلسطین ضمن تقدیر از جمهوری اسلامی ایران و رهبر عالیقدرآن به عنوان تنها کشوری که به جد از قضیه فلسطین حمایت می‌کند، تشکر کرد.
در ادامه این همایش هشام دخیل دانشجوی عراقی به ایراد سخنرانی پرداخته و گفت آنچه امام حسین علیه السلام در کربلا زیباترین چهره امر به معروف و نهی از منکر بود.
در پایان بخش صبحگاهی این همایش علامه ز از پاکستان ضمن بر شمردن شاخص‌های نهضت انبیا و اولیا اظهار داشت: عدالت خواهی و مبارزه با ظلم از جمله این شاخص‌هاست که در کربلا کرد و هویت کاملی یافت.
وی افزود: حرکت امام خمینی و انقلاب اسلامی ناشی از تداوم این هویت است. همچنین شهید حجت الاسلام علی حسینی الحسینی علمدار این پرچم در پاکستان بود که با جمعیت بیش از پنجاه میلیونی شیعه که بیشترین جمعیت شیعیان یک کشور پس از ایران را داراست به حمایت از این پرچم پرداخت.
علامه ناصر شیرازی همچنین خاطر نشان کرد: پاکستان بسیار پیش‌تر از عراق، لبنان و سوریه قربانی تکفیریت در جهان بود که ما با آن مبارزه کردیم و عربستان را شکست دادیم.

وی پاکستان را دارای بیشترین شهید راه مقاومت فلسطین پس از لبنان خواند و عنوان کرد: ما از کربلا و قیام امام حسین آموخته ایم که تا آخرین قطره خون خود مقابل استکبار بایستیم و ما نیز ایستادیم و توطئه‌های آمریکا را به واسطه بصیرت حسینی شکست دادیم.
علامه ناصر شیرازی افزود: ملتی که رهبر ندارد شکست می خورد چرا که رهبر میزان و معیار است. رهبری آیت الله خامنه‌ای در کل جهان نظیر ندارد و ما به واسطه این رهبری تمام دشمنان خود را شکست دادیم.
وی مقامم معظم رهبری را دارای دو بازوی قوی در کل جهان خواند که به وسیله آنان توانسته استکبار را شکست دهد.
علامه ناصر شیرازی این دو بازو را سید حسن نصرالله و قاسم سلیمانی دانست و تاکید کرد: رسانه‌ها با اطلاع رسانی درست ایستادگی مردم پاکستان را با بصیرتی که آنها در پیروی از خط امام دارند و معتقد به ایستادگی تا آخرین قطره خونشان هستند را منعکس کنند.
بخش اول همایش موسسه دانشجویان مسلمان جهان با نزدیکی به وقت نماز جمعه به کار خود پایان داد.
انتهای پیام/

http://fna.ir/PLL6KN





94/09/14 - 12:38





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن