تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816660154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سنگرهای 100 ساله ایران در قلب اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: سنگرهای 100 ساله ایران در قلب اروپا
علیرضا حقیقی در چهل و سومین سال حضور یک دروازه‌بان ایرانی در کشورهای عربی، اوضاع خوبی در لیگ روسیه ندارد و جالب اینکه بدانید اولین لژیونر رسمی فوتبال ما یک گلر بوده است.

به گزارش "ورزش سه"، نزدیک یکصد سال از زمان حضور یک گلر ایرانی در لیگ‌های خارجی می‌گذرد ...
1. خان‌ خانان خان خانان، مردی که در سال 1303، به اجبار دولت وقت شناسنامه گرفت و از لقب اعطایی احمدشاه گذشت و نام و فامیل را به حسینعلی خان سردار تغییر داد، در سال 1295 در حالی که مشغول به تحصیل در سوئیس و در شهر ژنو بود، پیراهن سروت ژنو را برتن کرد و در سال 1300 در بازی دوستانه سوئیس و فرانسه، پیراهن تیم‌ملی سوئیس را رسما برتن کرد.
2. گلر سوم پرسپولیس پرسپولیس 51 و 52 هم هادی طاووسی و هم عزیز اصلی را داشت، بهرام مودت هم بود، کاظم بیاتی هم منتظر یک اشاره برای حضور بود، آنقدر گلر در تیم زیاد بود که منصور رشیدی، پدیده مسجدسلیمانی که در گروه شاهین، پرسپولیسی‌های خوزستان بود از پرسپولیس به تاج رفت، فضا آنقدر تنگ بود که مهدی عسگرخانی با اشاره‌ای از کویتی‌ها، در تور عربی پرسپولیس در بهار 52 به تیم السالمیه کویت رفت.
مرحوم حجازی می‌گفت: در بازی ایران و ترکیه در سال 48، رایکوف گلرهای سن و سال‌دار را کنار گذاشت و من و عسگرخانی گلر کرد. قرار بود من نیمه اول 4 گل خوردم! در این احوال عسگرخانی آمد و گفت: من خودم را به مصدومیت می‌زنم، حالا که تو خراب شدی بگذار من خراب نشوم! در نیمه دوم حجازی عالی بود و گلر اول تیم‌ملی ماند!
3. برادران آبی حضور 2 گلر آبی‌پوش در خارج نافرجام بود. منصور رشیدی در سال 56 به آمریکا رفت اما با سن خوزه اردکوئیک به توافق نرسید، ناصر حجازی هم پشت سرد توافقات ماند و نتوانست در سال 1980 به منچستریونایتد برود! ناصر حجازی در سال 65، به تیم محمدان بنگلادش پیوست. او، توان خود را عیان ساخت و از گلر دومی محمدان به سرمربیگری این تیم رسید.
4. بهروز سلطانی، در سطح زمین خاکی بهترین گلر میانه دهه 60 ایران در سال 64 مدتی کوتاه در آلمان بود، زمان کوتاه حضورش در آلمان که ماموریت حرفه‌ای بود باعث شد فرصت مذاکره با هیچ تیمی نیافته و تنها در چند بازی محلی آماتور بازی کند.
5. نکیسا، فرار از عابدزاده در سال 1998، با کاوالای یونان به توافق رسید و برای فرار از رقابت‌ با عابدزاده برای گرفتن پیراهن شماره یک! این تیم لیگ یونان را برگزید. مدتی که هدف فوتبال در سطح ملی کنار گذاشتن عابدزاده بود، نیما فرصتی بزرگ را از دست داد تا پیراهن تیم‌ملی در سال‌های 77 تا 80 و قبل از ظهور میرزاپور بین هادی طباطبایی، داود فنایی و پرویز برومند دست به دست شد. سال حضور نکیسا در یونان برای او سالی خوب نبود و او، تنها مخدتی کوتاه برای این تیم بازی کرد.
6. گلرهای ذخیره پرسپولیس وقتی داریوش یزدانی سرمربی تیم L.A بلوز آمریکا شد، از محمد محمدی 36 و فرشید کریمی 37 ساله خواست تا برای این تیم بازی کنند. تیمی که در سطح نازل از فوتبال ایالات متحده بود در لیگ USL تیمی که امیر عابدزاده را هم مدتی داشت، این تیم که 4 سال قبل به اورنج کانتی بلوز تغییر نام داده، شهریار داستان، مهرشاد مومنی و محمد رکنی‌پور را هم داشت.
7. حقیقی و پایان مرد اول تیم‌ملی از جام‌جهانی 2014 به بعد بالاترین طول مدت زمان حضور را به عنوان لژیونر دارد ...

لس آنجلس بلوز محمد محمدی روبین کازان علیرضا حقیقی فرشید کریمی آمریکا

ارسال به تلگرام


10:16  1394/09/14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن