تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819143521




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش « امام خميني(ره) و قلمرو دين» ـ قاضي‌زاده: انديشه ديني منافي دست‌آوردهاي بشري نيست ـ يك انديشمند مصري: نابودي استكبار جهاني اولويت انديشه امام(ره) بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: همايش « امام خميني(ره) و قلمرو دين» ـ قاضي‌زاده: انديشه ديني منافي دست‌آوردهاي بشري نيست ـ يك انديشمند مصري: نابودي استكبار جهاني اولويت انديشه امام(ره) بود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

حجت‌الاسلام و المسلمين قاضي‌زاده با طرح اين پرسش كه " توسعه در انديشه ديني چيست؟" گفت: متفكراني كه به انديشه ديني توجه دارند دو گروه متمايز را تشكيل مي‌دهند؛ برخي معتقدند اصولا نبايد از گفتمان جديد و واژگان و اصطلاحات دنياي امروز در تفسير و تحويل انديشه ديني استفاده كرد و بايد انديشه ديني را در حالت سابق آن نگاه داشت زيرا نمي‌توان رابطه‌اي بين آن و مفاهيم امروزي ايجاد كرد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) وي كه با موضوع زهد و توسعه در انديشه ديني در پيش نشست همايش بين‌المللي امام خميني و قلمرو دين سخن مي‌گفت، اظهار كرد: گروه ديگري هم طرحي براي ارتباط مفاهيم جديد و سنت ارائه مي‌دهند و شيوه‌اي در جمع اين مفاهيم پيش رو مي‌گذارند؛ البته گروه اول هم به دو بخش تقسيم مي‌شوند؛ بخشي با دفاع از دين به نفي مفاهيم جديد مي‌پردازند و برخي ديگر با دفاع از شيوه‌هاي پيشرفت و تمدن جديد با اين رابطه مخالفند و معتقدند بايد از دين و اسلام گذر كرد و به دست‌آوردهاي امروز آن كفايت كرد.

وي افزود: ديدگاه ديگري وجود دارد كه معتقد است مي‌شود بين مفاهيم جديد و سنت اسلامي ارتباط برقرار كرد تا جمعي بين سنت و مدرنيته ايجاد شود و از آن دست زندگي بهره جست.

قاضي‌زاده تصريح كرد: ما نسبت به مفاهيمي كه در دنياي جديد ارائه مي‌شود براي نحوه ارتباط برقرار كردن بين آن‌ها و سنت اسلامي خود مي‌توانيم دو رويكرد پيشنهاد دهيم؛ مباحثي كه در انديشه‌هاي جديد مطرح مي‌شود قابل تحليل به عناصر ساده‌تري هستند كه در فرهنگ اسلامي و منابع غني ديني ما وجود دارد.

وي اضافه كرد: انديشه ديني گستره فراخي پيش روي ما مي‌گذارد كه منافي دست‌آوردهاي بشري در آن حوزه نيست.

قاضي‌زاده در پايان تاكيد كرد: امروزه توسعه به معناي بهبود سطح زندگي مادي، آزادي سياسي، امكان رقابت آزاد، حفظ و احترام به سنت‌هاي بومي و ارزش‌هاي بومي تلقي مي‌شود و كمتر متفكري توسعه در ابعاد مختلف را قابل طرح نمي‌داد.

هم‌چنين يك انديشمند مصري گفت: نابودي استكبار جهاني از اولويت‌هاي مهم انديشه‌ امام خميني (ره) بوده است.

به گزارش ايسنا مدحت حماد كه با موضوع زيرساخت‌هاي توسعه در انقلاب اسلامي سخن مي‌گفت، اظهار كرد: اعتماد به نفس و خودباوري از مهمترين مطالبي بود كه امام(ره) بر آن تاكيد ويژه‌اي داشتند و معتقد بودند نقش مهمي در راه رسيدن به توسعه ايفا مي‌كند.

وي افزود: دستاوردهايي كه ايران به آن رسيده جز به دليل تاكيد بر ارزش‌هاي رفيع اسلامي امكان تحقق نداشت.

انتهاي پيام
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن