تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1835401254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا بازی های ایرانی نمی توانند رقابت کنند؟


واضح آرشیو وب فارسی:اتاق نیوز: ۰عدم سرمایه گذاری مناسب، فقدان امکان توزیع مناسب بازی های رایانه ای و نداشتن امکان رقابت با بازی های خارجی در بازار همه از مسائلی است که طی سالهای گذشته صنعت بازی های رایانه ای ایران را با چالش های متعدد مواجه کرده است. مدیرعامل یک شرکت بازی ساز ایرانی درباره وضعیت ساخت بازی های رایانه ای در ایران اظهار کرد: صنعت بازی ما در گذشته مشکل بسیار بزرگی در حوزه توزیع داشت، چرا که در کشور جای کانال های توزیع بازی های رایانه ای خالی بود و راهی برای تجاری سازی این بخش وجود نداشت. برهمین اساس اغلب بازی های طراحی و ارائه شده از نظر تجاری با شکست مواجه می شدند. محسن اکبری موید افزود: این اتفاق در شرایطی رخ می داد که بازی های خارجی بدون رعایت کپی رایت و با قیمت نازل در بازار عرضه می شد و توان رقابت را از بازیسازان داخلی سلب کرده بود. اما با روی کار آمدن تلفن های هوشمند و فراگیر شدن آنها و همچنین امکان ارائه بازی از طریق شبکه های توزیع موبایلی مانند گوگل پلی و حتی شبکه های توزیع داخلی مانند کافه بازار و مایکت و …، گویی چرخه تولید و زنجیره ارزش صنعت بازی سازی کامل شد. به عبارت دیگر اکنون بازی سازان می توانند به درآمدزایی بپردازند. وی متذکر شد: در حال حاضر نیز چندین بازی موفق ایرانی ارائه شده و عده بسیاری که امید به درآمدزایی در این حوزه نداشتند با کشف این شرایط علاقه مند به ورود به این عرصه شده اند. البته در کل دنیا صنعت بازی سازی به این شکل است که شرکت های مستقل حرف های زیادی برای گفتن دارند، اما در ایران متاسفانه سرمایه گذاری کافی و حمایت لازم در این حوزه صورت نگرفته، در حالی که در دنیا سرمایه گذاری های کلان نیز در این خصوص انجام می شود. از هزینه ۵۰ میلیون دلاری دنیا تا هزینه های ۵۰ میلیونی ایران برای ساخت بازی: اکبری موید ادامه داد: به عبارت دیگر در دنیا هم ناشران مختلفی برای بازی های رایانه ای وجود دارند و چرخه توزیع کامل است اما در ایران خلأ های مختلفی در این حوزه وجود دارد که این موضوعات موجب می شود که با وجود داشتن نیروهای متخصص در این عرصه فعالیت انجام فعالیت موثربسیار سخت است. وی اظهار کرد: اکنون ما در عرصه تولید بازی استعداد های بسیار خوبی داریم و جوانان ما می توانند بازی های باکیفیت تولید کنند اما به دلیل مشکلات مختلفی مانند فقدان تجربه و سرمایه گذاری این چرخه کامل نشده است. به هرحال ما با توجه بیشتر به این حوزه می توانیم شرایطی ایجاد کنیم که استعدادهای ما در این حوزه حرف های زیادی برای مطرح کردن در دنیا داشته باشند. این بازی ساز همچنین عنوان کرد: اکنون هزینه تولید یک بازی AAA با استانداردهای جهانی به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار رسیده و این در حالی است که در خبری که به تازگی اعلام شده که شرکت های ایرانی می توانند بسته به سابقه کاری از ۳۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان وام از بنیاد ملی بازیهای رایانه ای دریافت کنند. طبق آمار اعلام شده در سال گذشته روزانه ۵۰۰ بازی تنها برای iOS منتشر شده است و اگر سایر مارکت های دنیا را در نظر بگیریم این عدد بیشتر هم خواهد بود. وی ادامه داد: حال در میان این تعداد بازی ها که از سوی شرکت های مختلف و شناخته شده ای ارائه می شوند، قطعا راه سختی تا دیده شدن بازی های ایرانی وجود دارند. اکبری موید در عین حال متذکر شد: اکنون اینگونه به نظر می رسد که بازار بازیسازی، بازاری سهول الوصول است که می توان در آن درآمدزایی داشت به همین دلیل عده بسیاری تلاش دارند که در این حوزه ورود کنند. قرار نیست با محتوای زرد بازی موفق بسازیم: وی در بخش دیگری از صحبت های خود به بحث محتوایی بازی های ایرانی و خارجی پرداخت و گفت: متاسفانه حتی بازی هایی که در ایران تولید می شوند نیز در موارد متعدد از نظر محتوایی شرایط خوبی ندارند و حتی شاید بتوان گفت که بازی های موفق ایرانی هم خیلی با فرهنگ ما سازگاری ندارند. وی همچنین اظهار کرد: برای موفقیت یک بازی یا باید بازی هایی با استاندارد های جهانی بسازیم یا سعی کنیم با استفاده از محتوای زرد کار خود را پیش ببریم اما اکنون متاسفانه بحث محتوا گریبانگیر بازی های ما شده و این مساله را می توان با دانلود و بررسی چند بازی ایرانی به خوبی درک کرد. اکبری موید ادامه داد: واقعیت آن است که اگر ما به خود نیاییم توان رقابت با بازی های دنیا را نخواهیم داشت. اگر ما در ایران بحث نشر را مورد توجه قرار بدهیم و محتوای خوب برای تولید نداشته باشیم قطعا از این بازار سودی نخواهیم برد. نکته ی دیگر آنکه ما در وهله اول به این توان دست پیدا کنیم که بازی هایی با کیفیت خوب تولید کنیم و بعد به محتوای آنها بپردازیم به هرحال با بهره گیری از محتوای زرد نمی توان حرفی برای گفتن در بازاربین الملل داشت. البته نباید از فعالیت قابل ستایش شرکتهایی که با تمام این سختی ها موفق به حضور در بازار بین المللی شده اند چشم پوشی کرد. وی همچنین متذکر شد: به عنوان مثال هشت سال دفاع مقدس می تواند موضوع مناسبی برای ساخت بازی های مختلف باشد، اما باید توجه داشت که ما چگونه می توانیم بازی هایی تولید کنیم که از نظر فنی و کیفی توان رقابت با بازی های مطرح دنیا در این عرصه را داشته باشند. این بازی ساز در عین حال اظهار کرد: اگر بخواهیم بازی هایی که بیشترین دانلود را در ایران داشته اند بررسی کنیم به سادگی مشخص است بازی های ایرانی تا چه اندازه در بازار سهم داشته اند. اکنون تنها یک بازی مانند «کلش اف کلنز» به اندازه چند برابر تمام بازی های ایرانی طرفدار دارد. اکبری موید در پایان با اشاره به این که طی سال های گذشته حتی برخی از بازی های ایرانی موفق به دریافت جایزه های بین المللی شده اند، توضیح داد: دریافت جایزه های جهانی قطعا اتفاق خوبی است، اما باید توجه داشت که بازی موفق باید از نظر تجاری و جذب کاربر نیز موفقیت های خاص خود را داشته باشد. ما در ایران از چنین توانایی و تخصصی برخورداریم و در صورت پر شدن خلا های موجود اصلا بعید نیست که ظرف یک تا دو سال آینده بازی های معروفی حتی در بازار بین الملل داشته باشیم. منیع: ایسنا


جمعه ، ۱۳آذر۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اتاق نیوز]
[مشاهده در: www.otaghnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن