تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804621682




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير نفت نيجريه اولين مخالفت را با بازگشت ايران به بازارهاي جهاني کرد / زنگنه: اگر دلت مي سوزد بر روي کشورهاي غاصب فشار بيار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آذر ۱۳۹۴ (۱۱:۵۴ق.ظ)
نخستين رويارويي اجلاس جمعه اوپک؛ وزير نفت نيجريه اولين مخالفت را با بازگشت ايران به بازارهاي جهاني کرد / زنگنه: اگر دلت مي سوزد بر روي کشورهاي غاصب فشار بيار موج - وزير نفت کشورمان با بيان اينکه اگر شخصي دلش براي وضع آشفته بازار مي سوزد بايد فشار به کشورهايي آورد که سهم توليدي ايران را گرفته اند، در واکنش به سخنان وزير نفت نيجريه گفت: اين چنين اظهارنظرهاي خارج از صلاحيت و جايگاه رييس کنفرانس است.
به گزارش خبرگزاري موج، بيژن زنگنه که بامداد امروز (پنجشنبه) از طريق فرودگاه امام خميني (ره) تهران را به قصد وين ترک کرد، طي واکنشي به اظهارات وزير نفت نيجريه گفت: چنانچه شخصي دلش براي وضع آشفته بازار و قيمت پايين نفت خام مي سوزد، بايد فشار را بر کشورهايي بياورد که سهم توليدي ايران را گرفته اند؛ نه اين که حق مسلم حاکميت يک کشور را با گفته هايش ناديده گيرد و پس از آن از کشوري که مورد ستم قرار گرفته است، بخواهد همچنان داوطلبانه محدويتهاي ظالمانه اي که عليه اش اعمال شده است را ادامه دهد.
وي درباره اظهار نظر وزبر نفت نيجريه، مبني بر درخواست از ايران براي به تاخير انداختن افزايش توليد خود پس از لغو تحريمها به منظور بهبود قيمت نفت تاکيد کرد: اين چنين اظهارنظرهاي خارج از صلاحيت و جايگاه رييس کنفرانس است، ضمن اين که وضع کنوني و آشفته بازار در شرايط کنوني از افزايش توليدي ناشي مي شود که ايران در آن سهيم نيست و کشورمان وارد بحث نشده است.
زنگنه مسووليت آشفتگي بازار نفت خام را بر عهده کساني دانست که افزون بر جايگزين کردن کاهش توليد نفت خام ايران، خارج از مصوبه هاي اوپک، افزايش توليد نفت داشته اند.
وزير نفت نيجريه چه گفته بود؟
وزير نفت کشورمان در چند روز گذشته نامه اي به همه اعضاي اوپک نوشته است و خواستار کاهش سقف توليد نفت اعضاي اين سازمان به ۳۰ ميليون بشکه در روز شده است. علاوه بر آن بر افزايش توليد يک ميليون بشکه اي ايران در دومرحله از روز لغو تحريم هاي ظالمانه عليه ايران خبر داده است.
امانوئل ايبه کاچيکوو وزير نفت نيجريه که رياست يکصدو شصت و هشتمين اجلاس اوپک را برعهده دارد که فردا (جمعه) در وين برگزار مي شود، پيش از حضور در اتريش در واکنش به نامه زنگنه گفت: نيجريه به منظور جلوگيري از افت بيشتر قيمت نفت که بر درآمدهاي کشورهاي توليدکننده آثارمنفي مي گذارد از اوپک مي خواهد تا ايران را از برنامه خود براي افزايش توليد نفت خام پس از لغو تحريمها بازدارد.
وي افزود: نسبت به سطوح کنوني قيمتهاي جهاني نفت خام حساسيت ويژه اي وجود دارد، چنانچه ايران سال آينده بخواهد بر اساس برآوردها روزانه حدود يک ميليون و ۵٠٠ هزار بشکه نفت خام روانه بازارهاي جهاني کند، خطر کاهش بيشتر قيمتهاي جهاني نفت خام وجود دارد.
وزير نفت نيجريه تصريح کرد: من در کنار ديگر وزيران نفت اوپک تلاش مي کنيم ببينيم چگونه مي توان بازگشت نفت خام ايران به بازارهاي جهاني را به تاخير انداخت.
اختلاف قبلي نيجريه با ايران
به گزارش خبرگزاري موج، امانوئل ايبه کاچيکوو که به تازگي به عنوان وزير نفت نيجريه معرفي شده است، 30 آبان گذشته به تهران آمد تا در مجمع کشورهاي صادرکننده گاز شرکت کند.
وي که در جلسه عادي وزراي کشورهاي صادرکننده گاز اعلام در انتخاب دبيرکل اين مجمع اعلام کانديداتوري کرد، مورد حمايت کشورهاي امارات، قطر، ليبي و مصر قرار گرفته بود که با پافشاري زنگنه و حمايت وزير نفت عمان و وزير انرژي روسيه سيدمحمدحسين عادلي براي بار دوم به دبيرکلي مجمع کشورهاي صادرکننده گاز انتخاب شد.
امانوئل ايبه کاچيکوو در نشستي خبري پس از پايان نشست وزيران مجمع کشورهاي صادرکننده گاز در پاسخ به سوال خبرنگار موج درباره معرفي نامزد توسط نيجريه براي انتخاب دبيرکل و انصراف از رقابت اظهار کرد: در ابتدا قرار بود چهار نفر نامزد پست دبيرکلي شوند که نيجريه نيز يکي از آنها بود.
وزير انرژي نيجريه که رياست هفدهمين اجلاس عادي GECF را عهده دار بود، افزود: اما در نهايت تصميم گرفته شد که براساس اجماع راي گيري شود، بنابراين از اين رقابت بيهوده دست برداشتيم.
وي خاطر نشان کرد: ما تصميم گرفتيم که با کنار کشيدن از اين رقابت، انرژي خود را صرف مسائل مهمتر بکنيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن