تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805514600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تیراندازی مرگبار در آمریکا/ تاکنون 14نفر کشته شده‌اند/ اوباما: در هیچ جای جهان، نمونه ندارد/ برایمان دعا کنید


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
پلیس آمریکا تیراندازی مرگبار در آمریکا/ تاکنون 14نفر کشته شده‌اند/ اوباما: در هیچ جای جهان، نمونه ندارد/ برایمان دعا کنید

آخرین خبرها؛
تیراندازی مرگبار در آمریکا/ تاکنون 14نفر کشته شده‌اند/ اوباما: در هیچ جای جهان، نمونه ندارد/ برایمان دعا کنید
مقام های پلیس سن برناردینو در یک کنفرانس خبری اعلام کردند که حداقل ۱۴ نفر کشته و ۱۷ نفر هم زخمی شده اند. حال بعضی از زخمی ها وخیم گزارش می شود.



به گزارش جام نیوز، سه مهاجم مسلح با حمله و تیراندازی به یک مرکز معلولان در کالیفرنیای آمریکا، حداقل ۱۴ نفر را کشته و ۱۷ نفر دیگر را زخمی کرده‌اند.    باراک اوباما در موضعی تکراری بار دیگر خشم خود را از قوانین مربوط به مالکیت سلاح گرم ابراز کرده است. رئیس جمهور آمریکا که هر از گاهی شاهد کشته شدن مردم آمریکا است تنها از قانون حمل سلاح انتقاد می‌کند.   رسانه‌ها حمله چهارشنبه را مرگبار‌ترین از این دست از سال ۲۰۱۲ عنوان کرده‌اند؛ در آن سال در پی حمله‌ای به یک مدرسه ۲۶ نفر جان خود را از دست دادند.   حادثه حدود ساعت ۱۱:۰۰ صبح به وقت محلی شروع شد و بالاخره پس از حدود هشت ساعت با اعلام مرگ دو مظنون و دستگیری یک نفر سوم که ارتباطش با حادثه معلوم نیست پایان یافت.    

    آخرین خبرها از این تیراندازی:   پلیس لحظاتی پیش در یک کنفرانس خبری گفت که دو مظنون در درگیری با پلیس کشته شده اند و می افزاید یک مظنون سوم که درحال گریز از صحنه بود دستگیر شده اما ارتباط او با جنایت قطعی نیست.   یکی از دو مظنون کشته شده زن بوده است.   مقام های پلیس سن برناردینو در یک کنفرانس خبری اعلام کردند که حداقل ۱۴ نفر کشته و ۱۷ نفر هم زخمی شده اند. حال بعضی از زخمی ها وخیم گزارش می شود.   رئیس‌پلیس سن‌برناردینو در حساب توئیتری خود نوشت «مظنونان کشته شده‌اند. یک افسر زخمی شده‌است. جزئیات هنوز مشخص نیست».   پلیس همچنین می گوید یک وسیله مشکوک در محل حمله پیدا شده که احتمال دارد بمب باشد.    

    اف بی آی احتمال تروریستی بودن حادثه را رد نکرده است و می گوید تحقیقات ادامه دارد.   روزنامه نیویورک‌تایمز و لس‌آنجلس‌تایمز از قول برخی مقام‌ها گفته‌اند این احتمال وجود دارد که یک کارمند ناراضی (مرکز معلولان) دلیل این حمله بوده است.   این دو روزنامه گفته‌اند یکی از دستیاران مرکز با گروهی از کارکنان مشاجره‌‌ای داشته، سپس محل را ترک کرده و با یک یا دو نفر دیگر بازگشته است.   بنابه گزارش ها مردان مسلح حوالی ساعت ۱۱ صبح چهارشنبه به وقت محلی در لباس های شبه نظامی وارد ساختمان شدند و تیراندازی کردند.   گفته شد که تیراندازان کاملا مسلح بودند و ظاهرا جلیقه ضد گلوله بر تن داشته اند و پس از حمله سوار بر یک اتومبیل SUV (شاسی بلند) سیاهرنگ از محل گریختند.    

  چهار ساعت پس از این حمله، پلیس یک اس یو وی سیاهرنگ را در یک محله مسکونی محاصره کرد.   به گفته پلیس دو مظنون زن و مرد در همین اتومبیل بودند که در جریان مبادله آتش با پلیس کشته شدند.   یک مظنون سوم درحال فرار از صحنه دیده و بعدا دستگیر شد هرچند پلیس نسبت به ارتباط او با حمله مطمئن نیست.   حمله در سالن کنفرانس سازمان بهداشت عمومی کانتی سن برناردینو درحالی انجام شد که جشنی درحال برگزاری بود.    

    خبرگزاری فرانسه می‌گوید در هنگام حمله به مرکز معلولان در سن‌برناردینو، یک مهمانی جریان داشته است.   پلیس تایید کرد که مظنونان وارد یک سالن کنفرانس در ساختمان شدند و شروع به تیراندازی کردند.   مقام های اف بی آی می گویند هنوز نمی دانند که این حمله ماهیت تروریستی داشته یا نه، اما پلیس محلی گفت که ممکن است تروریسم داخلی بوده باشد.   در جریان حادثه مقام های پلیس از شهروندان خواستند تا به این منطقه نزدیک نشوند.   پلیس پس از حمله مهاجمان و درگیری با آنها در محل حضور پیدا کرد و نیروهای آن خانه‌به‌خانه از مردم خواستند در محل سکونت خود مانده و در را قفل کنند.   خبرگزاری رویترز به نقل از جارود بورگان، رئیس‌پلیس سن‌برناردینو، می‌گوید ورودی مدارس و برخی ساختمان‌های محل نیز مسدود و به بیمارستان‌های منطقه نیز هشدار امنیتی داده شد.   پس از حمله، این مقام پلیس به خبرنگاران گفت هنوز اطلاعاتی از دلیل یا دلایل آن در دست نیست؛ «ما هنوز نمی‌دانیم که این موضوع، حمله‌‌ای تروریستی، به معنی مرسوم آن است… ولی به وضوح، دست‌کم با شکلی از تروریسم داخلی روبه‌رو هستیم».    

    برایمان دعا کنید به نوشته بی بی سی، یک مرد حاضر در نزدیکی صحنه پیامکی از دخترش دریافت کرده که می گوید در داخل ساختمان که محل کار اوست پنهان شده است.   تری پتیت به گزارشگران گفت که دخترش چنین نوشته است:‌ «مردم تیر خورده اند. در دفاتر منتظر پلیس هستند. برایمان دعا کنید. من توی یک اتاق دفتر پنهان شده ام.»   سازمان محل حمله به افراد مبتلا به معلولیت های ذهنی مثل اوتیسم و سایر مشکلات بهداشت روان کمک می کند.   ماموران دایره تحقیقات فدرال آمریکا، اف بی آی، و سازمان الکل، تنباکو و سلاح در صحنه حضور دارند.   این تیراندازی یک هفته کمتر از تیراندازی در یک کلینیک تنظیم خانواده در کلروداو که ۳ نفر در آن کشته و ۹ نفر زخمی شدند روی می دهد. مهاجم آن حادثه دستگیر شد و ظاهرا انگیزه اش مخالفت با سقط جنین بوده است.      

    واکنش‌ها باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به این حادثه واکنش نشان داده است.   او گفت: «یک چیز معلوم است، اینکه ما در این کشور تیراندازی های مکرر جمعی داریم که در هیچ جای دیگر جهان نمونه ندارد.»   اوباما ادامه داد: «گام هایی هست که می توانیم برداریم، نه اینکه بتوانیم از همه این حوادث جلوگیری کنیم، بلکه اطمینان حاصل کنیم کمتر اتفاق می افتند.»   جری براون فرماندر ایالت کالیفرنیا ضمن همدردی با قربانیان حادثه و بستگان آنها و همه کسانی که از حادثه متاثر شده اند گفت که کالیفرنیا از هیچ تلاشی برای به مجازات رساندن مسببان فروگذار نخواهد کرد.   پرچم ها در مجلس ایالتی کالیفرنیا به حال نیمه برافراشته در آمده است.   به نوشته سایت آمریکایی رادیو فردا، حمله ۱۱ آذر ماه، تازه‌ترین از این دست در ایالات متحده است، کشوری که قوانین مربوط به مالکیت سلاح گرم در آن به طور فزاینده‌ای با انتقادهای کارزارها و گروه‌های مخالف اسلحه همراه است.       444  



۱۲/۰۹/۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن