تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805820220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد همنوایی مردم مازندران با بانوی چله‌نشین/کاش در حرم تو بودم...


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
همنوایی مردم مازندران با بانوی چله‌نشین/کاش در حرم تو بودم...
مردم ولایت‌مدار مازندران در چهلمین روز از فراق یار با حضور در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی به برپایی محافل عزاداری امام حسین (ع) پرداختند.

خبرگزاری فارس: همنوایی مردم مازندران با بانوی چله‌نشین/کاش در حرم تو بودم...



به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، امروز در اربعین حسینی کاروان حسینی بار دیگر به منزلگاه عشق رسید و بوی یار را از جای جای این منزلگاه استشمام می‌کند. بانوی چله‌نشین حسینی بعد از گذشت چهل روز امروز در فراق عزیزانش در ناله و فغان است و امروز مرد و زن ایران اسلامی در جای جای این سرزمین پهناور دور هم جمع شدند تا با بانوی کربلا در فراق عزیزانش همنوا شوند و فریاد همدردی سر دهند. *علم آزادگی حسین بر زمین نمی‌ماند مردم ولایت‌مدار مازندران امروز در چهلمین روز از فراق یار، عزادار مردی از تبار پاکان هستند و با برپایی مجالس و محافل عزاداری و نوحه‌خوانی به جهانیان اعلام کردند که علم آزادگی حسینی هیچ وقت بر روی زمین نمی‌ماند. همزمان با چهلمین روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مراسم معنوی دسته‌روی و عزاداری در مرکز مازندران در حال برگزاری است. مردم ولایت‌مدار و علوی مازندران با حضور در هیئت‌های عزاداری در سوگ چهلمین روز از واقعه صحرای کربلا و شهادت مظلومانه امام حسین (ع) نشستند.

عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت(ع) از شب گذشته تاکنون با حضور گسترده در امام‌زادگان، بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا به سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند. *عزاداری مردم مازندران در بقاع متبرکه نقاط مختلف شهر ساری با نصب پارچه‌های سیاه و بنرهای تسلیت رنگ و بوی عزا به خود گرفته است و بعضی از عزاداران به واسطه حاجات خود از خداوند سفره‌های نذری در خانه‌های خود پهن کرده‌اند و به ذکر مصیبت چهلمین روز از شهادت حضرت امام حسین(ع) پرداختند.

*بازار داغ پخت آش شله‌زرد تنور پخت آش شله‌زرد از شب گذشته در منازل، مساجد و حسینیه‌های مازندران داغ است و عزاداران حسینی به واسطه حاجات خود سفره‌های نذری پهن کردند و به ذکر مصیبت خاندان اهل بیت (ع) و واقعه عاشورا پرداختند.

مردم مومن و خداجوی استان به صورت گسترده در بقاع متبرکه، حسینیه‌ها، مساجد، تکایا و دیگر نقاط مذهبی استان گردهم آمده و در سوگ چهلمین روز از شهادت حضرت امام حسین(ع) به عزا نشستند. مراسم عزاداری چهلمین روز از شهادت امام حسین (ع) که در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و بقاع متبرکه استان مازندران در حال برگزاری است، با نوحه خوانی و زنجیرزنی تا امشب ادامه دارد.

یکی از عزاداران امام حسین (ع) در حاشیه عزاداری در بارگاه امام‌زاده عباس (ع) در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: اربعین حسینی به بزرگ‌ترین روز عزاداری سید و سالار شهیدان در جهان اسلام تبدیل شده و هرچه به سمت جلو پیش می‌رویم این سنت با شکوه بیشتری برگزار می‌شود. *جوسازی دشمن علیه اربعین بی‌اثر است محمد باقریان با بیان اینکه دشمن همه‌ساله علیه عزاداری اربعین حسینی جوسازی می‌کند، افزود: حضور جوانان در هیئت‌های عزاداری نشان دهنده بی‌اثر بودن جوسازی‌های دشمن علیه عزاداری‌های امام حسین (ع) است.

وی با تاکید بر اینکه باید نسبت به حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی در زمینه مراسم‌های دینی و مذهبی تلاش کنیم تا دشمن در این مراسم‌ها نفوذ نکند، تصریح کرد: دشمن تمام تلاش خود را می‌کند تا در عزاداری‌های امام حسین (ع) در ماه‌های محرم و صفر شبه ایجاد کند و همچنین دشمنان اسلام به دنبال فرافکنی و ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند. *کاش در حرم امام حسین (ع) بودم این عزادار امام حسین (ع) به پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی در کربلا اشاره کرد و گفت: خوش به سعادت عزادارانی که در تجمع بزرگ اربعین حسینی در بین‌الحرمین قرار دارند و ای کاش ما هم در این مراسم معنوی حضور داشتیم.

به گزارش فارس، ویژه برنامه «سوگواره بصیرت عاشورایی» به‌مناسبت اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از صبح امروز در حرم امام‌زاده عباس (ع) ساری با حضور عزاداران و زائران این آستانه از نقاط مختلف استان در حال برگزاری است. *آغاز عزاداری‌های دهه آخر صفر رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری در حاشیه دسته‌روی عزاداران حسینی در امام‌زاده عباس (ع) این شهرستان به خبرنگار فارس گفت‌: آیین‌های سوگواری دهه آخر ماه صفر به ویژه اربعین حسینی از شب گذشته در بقاع متبرکه استان آغاز شد و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری از برگزاری نماز جماعت ظهر اربعین حسینی در حرم امام‌زاده عباس (ع) ساری با حضور هزاران زائر و عزادار خبر داد و افزود: صبح امروز دعای زیارت اربعین حسینی در امام‌زادگان و بقاع متبرکه شهرستان ساری قرائت شد. *حضور 20 هیئت عزاداری در امام‌زاده عباس(ع) وی با بیان اینکه از صبح امروز تاکنون حدود 20 هیئت عزاداری در امام‌زاده عباس (ع) ساری حضور یافتند و به عزاداری و زنجیرزنی پرداختند، افزود: بقاع شاخص شهرستان ساری مانند امام‌زاده یحیی (ع)، آستانه پهنه‌کلا از صبح امروز میزبان ده‌ها هیئت عزاداری بودند و این مراسم‌ها تا امشب ادامه دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری با بیان اینکه مردم ولایت‌مدار استان مازندران عاشق اهل بیت (ع) هستند و به ائمه اطهار (ع) عشق می‌ورزند، تصریح کرد: حضور باشکوه مردم در مناسبت‌های مختلف دینی دشمنان را از نقشه‌های شوم خود ناکام می‌کند.

این مسئول حضور گسترده مردم شهرستان ساری در جوار بقاع متبرکه را نشان‌دهنده عمق ولایت‌مداری مردم این دیار دانست و گفت: اربعین حسینی نوعی روشنگری در جامعه و انتقال روشنگری‌های حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در کوفه و شام و در دوران اسارت بعد از واقعه کربلا است که باید به درستی برای جوانان تبیین شود. به گزارش فارس، امروزه دشمن از هر فرصتی برای کمرنگ کردن اعتقادات جوانان استفاده کرده و ما نیز باید با پررنگ کردن برنامه‌های دینی و ارزشی و برای تقویت بنیه دینی نسل جوانان با برپایی آیین‌های مذهبی تلاش کنیم.

---------------------------------- گزارش از صاحب نجفی‌وشوایی ---------------------------------- انتهای پیام/86031/س40

http://fna.ir/C7TFCR





94/09/11 - 16:03





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن