تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آن‏كه خدا را شناخت ، از او ترسيد و آن كس كه از خدا ترسيد ، ترس از خدا او را به عم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820929140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهران در عزای حسینی گریست/حضور پرشور جوانان تهرانی در اربعین


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش مهر؛
تهران در عزای حسینی گریست/حضور پرشور جوانان تهرانی در اربعین

راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در تهران -1


شناسهٔ خبر: 2990139 - چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
فرهنگ > فرهنگ عمومی

مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در تهران با حضور قابل توجه عزاداران از جمله جوانان تهرانی، جلوه متفاوتی از ارادت به خداندان اهل بیت(ع) را به تصویر کشید. به گزارش خبرنگار مهر، سنت راهپیمایی روز اربعین حسینی در شهر تهران که در چند سال گذشته از میدان امام حسین(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار می‌شده است، صبح امروز در تهران و با حضور جمع کثیری از عزداران حسین برپا شد. تهران با وجود اینکه از شب گذشته آب و هوای بارانی را تجربه می‌کند اما از ساعت هفت صبح امروز شاهد حضور پرشور عزاداران حسینی بود که با حضور در میدان امام حسین تهران و قرائت ادعیه مرتبط با روز اربعین خود را مهیای این راهپیمایی می‌کردند .

عزداران تهرانی در خیابان‌های مسیر و در طول برپایی این راهپیمایی دسته دسته به جمعیت عزدارا راهپیمایی افزوده می‌شدند تا جایی که در منطقه پایانی مراسم و در حوالی شهر ری، جمعیت عزدارا چند ده هزار نفری برای برپایی نماز و اقامه عزا گرد هم جمع شده بودند.

با وجود اینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و نیز ستاد شهرداری تهران در مناطق ۷، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶ و ۲۰ با برنامه ریزی و ایجاد موکب‌هایی در مسیر به پذیرایی از زائران مشغول بودند، گروه‌های مردمی بسیاری نیز در طول مسیر و با امکانات ساده و در دسترس خود به استقبال زائران رفته و از آنها پذیرایی می‌کردند.

 دیدن صحنه‌هایی از مردم تهران که با وجود باران، تدارک خود برای تهیه نذری روز اربعین را به عزاداران تهرانی ارائه می‌کردند صحنه‌های بدیعی از این همایش بزرگ مذهبی در تهران از خود به یادگار گذاشت.

یکی دیگر از جلوه‌های این مراسم در تهران، حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان بود که شور عجیبی به این مراسم می‌داد. حضور جوانانی که با کشیدن قطعات پلاستیکی بر سر خود و یا با چتر در این مراسم حاضر بودند تا خانواده‌هایی که با وجود همراه داشتن بیمارانی که به روی صندلی چرخدار نشسته بوده و توسط عضو دیگری از این خانواده در مسیر پیاده روی قرار گرفته بودند و نیز خانواده‌هایی که فرزندان شیرخواره خود را با وجود سرما و باران به این راهپیمایی آورده بود، از جمله جلوه‌های متفاوت و جذاب راهپیمایی امروز شهروندان تهرانی در مسیر ۱۵ کیلومتری میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بود.

در مراسم راهپیمایی امروز پرچم ‌های متبرک حرم امام حسین(ع) و حرم حضرت ابوالفضل(ع) نیز به نیت تبرک در میان عزداران تهرانی به چرخش درآمد و فضای معنوی ویژه‌ای به این مراسم داد. با وجود اینکه راهپیمایی اربعین حسینی در تهران بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به پایان رسید اما بنا بر اعلام مسئولان برگزاری این مراسم، عزدارای شهروندان تهرانی تا ساعت ۲۲ امشب در محل خیمه بزرگ حسینی در میدان امام حسین(ع) ادامه خواهد داشت.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن