تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820457851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مستقل شدن ایالتهای آمریکا برای حفظ تحریمهای ایران


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مستقل شدن ایالتهای آمریکا برای حفظ تحریمهای ایران


پایگاه اینترنتی سنای آمریکا متن قطعنامه ای پیشنهادی دو حزبی برای تداوم یافتن تحریم های ایران توسط ایالت ها و دولت های محلی منتشر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، در پایگاه اینترنتی مجلس سنای آمریکا آمده است: در این قطعنامه بر حمایت کنگره در ارتباط با حق ایالت ها و دولت های محلی آمریکا برای حفظ تحریم های اقتصادی اعمال شده علیه ایران تأکید شده است.
در این قطعنامه دلایل حمایت کنگره از ایالت ها و دولت های محلی آمریکا این گونه ادعا شده است :
ایران کشوری پیشرو در زمینه حمایت از تروریسم در جهان محسوب می شود و به حمایت ها از حزب الله، حماس و رژیم بشار اسد ادامه می دهد. ایران مسئول نقض شدید حقوق بشر مردم ایران از جمله زندانی کردن، ارعاب و شکنجه مخالفان و مدافعان، وکلا، فعالان حقوق بشر و اقلیت های قومی است.
بند 202 قانون تحریم های جامع ایران، و قانون موسوم به سلب(محروم سازی) و پاسخگویی مربوط به سال دو هزار و ده (قانون عمومی 111-195; 22 U.S.C. 8532 ) به ایالت ها و دولت های محلی اجازه خارج کردن سرمایه  یا جلوگیری از سرمایه گذاری دارایی های ایالتی یا دولت های محلی را بر افرادی می دهد که از اطلاعات موثق موجود برای حضور در فعالیت ها در ایران استفاده می کنند.
بر اساس بند 202 قانون تحریم های جامع ایران و همچنین قانون سلب 2010، «منطق کنگره این است که آمریکا باید از تصمیم هر ایالت یا دولت محلی حمایت کند که به دلایل اخلاقی یا احتیاطی سرمایه خود را از شرکت ها بیرون می کشند یا آن که از سرمایه گذاری دارایی های ایالتی یا دولت های محلی بر افراد حاضر در فعالیت های سرمایه گذاری در بخش انرژی در ایران را ممنوع می کنند زیرا ایران در معرض تحریم های اقتصادی اعمال شده توسط آمریکا قرار دارد.»
بر اساس بند 202 قانون تحریم جامع ایران و همچنین قانون پاسخگویی و سلب 2010، «اقدام یک ایالت یا دولت محلی که بر اساس بخش (B ) یا (i ) مجوز آن صادر شده است، تحت تأثیر هیچ یک از قوانین فدرال قرار نمی گیرد.»
ایالت ها اختیارات صریحی از سوی کنگره و شاخه اجرایی قانون جامع تحریم های ایران به منظور اجرایی کردن تحریم ها علیه ایران یا شرکت هایی دریافت کرده اند که مراودات تجاری با ایران انجام می دهند و قوانین فدرال نمی تواند جلوی این اقدامات را بگیرد.
قانون تحریم جامع ایران از جمله بند 202 این قانون توسط کنگره و به سبب نگرانی ها درباره رفتار غیر قانونی ایران از جمله حمایت آن از تروریسم و نقض حقوق بشر اجرایی شده است .
سی ایالت و منطقه کلمبیا قانون سلب(محروم سازی) یا سیاست هایی را علیه ایران اجرایی کرده اند که از سرمایه گذاری ایالتی یا اختصاص بودجه دولت های محلی بر شرکت های بین المللی که با ایران وارد تجارت شده اند، جلوگیری می کند.
یازده ایالت قوانین یا سیاست هایی را اجرایی کرده اند که مانع از امضای قرارداد ایالت ها یا دولت های محلی با شرکت ها یا نهادهای مالی می شود که با ایران مراودات تجاری دارند.
چنین قوانین و مقرراتی به هیچ وجه در اجرای سیاست خارجی آمریکا مداخله نمی کنند. ایالت ها یا دولت های محلی چنین قوانین و مقرراتی را ناشی از نگرانی مشترک درباره رفتار غیر قانونی ایران از جمله حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر تصویب کرده اند .
در چهاردهم ژوئیه سال دو هزار و پانرده، کشورهای عضو گروه پنج بعلاوه یک و ایران بر سر طرح جامع اقدام مشترک (که در این قطعنامه از آن به برجام یاد شده است) به توافق رسیدند.
قانون سلب (محروم سازی) که از سوی ایالت ها و دولت های محلی اجرایی شده است به هیچ وجه مانع از اجرای روند برداشته شدن تحریم ها بر اساس برجام نمی شود.
در روز بیست و هشتم ژوئیه سال دو هزار و پانزده، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان تأیید کرد که اختیارات قانونی ایالت ها در اجرای تحریم ها علیه ایران تحت تأثیر اجرای برجام قرار نمی گیرد.
در روز سی ام سپتامبر سال دو هزار و پانزده، کریس بکمِیِر Chris Backemeyer معاون امور هماهنگی سیاست تحریم های ایران در وزارت امور خارجه آمریکا در اشاره به تحریم های ایالت ها و دولت های محلی علیه ایران اعلام کرد: «ما در مذاکرات مطمئنا درباره این موضوع بحث کردیم و در زمان حاضر، احساس می کنیم این قوانین توانایی ما را در اجرای برجام مختل می کند و ما نظر خود را به وضوح در این باره اعلام کرده ایم.»
و تحریم ها از جمله قوانین ایالتی، که حمایت ایران از تروریسم و نقض حقوق بشر را از سوی ایران هدف قرار می دهند، یک اولویت مهم در زمینه امنیت ملی آمریکا محسوب می شوند از این رو، این تحریم ها از سوی سنا (و همزمان مجلس نمایندگان آمریکا) مورد بررسی قرار گرفته اند و کنگره بر تعهد خود در متوقف کردن روند حمایت ایران از تروریسم و نقض حقوق بشر تأکید می کند.
کنگره تأکید می کند که قانون تحریم جامع ایران از جمله بند 202 این قانون به منظور جلوگیری از رفتارهای غیر قانونی ایران از جمله حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر اعمال شده اند. کنگره به شدت از ادامه یافتن تحریم های ایالتی و دولت های محلی -که رفتارهای غیر قانونی ایران را هدف قرار می دهند- از جمله عدم استفاده از دارایی های ایالتی برای سرمایه گذاری در شرکت های فعال در ایران حمایت می کند.


چهار شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن