تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820523837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديدارها و رايزني‌هاي ابتکار در پاريس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ آذر ۱۳۹۴ (۱۰:۳۱ق.ظ)
در حاشيه اجلاس جهاني تغييرات آب و هوا؛ ديدارها و رايزني‌هاي ابتکار در پاريس موج - معصومه ابتکار معاون رييس جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست در حاشيه اجلاس سران براي تغييرات آب و هوايي در پاريس با سران و شخصيت‌هاي سياسي و محيط زيستي کشورهاي مختلف ملاقات و با هدف گسترش ديپلماسي محيط زيست به رايزني پرداخت.
به گزارش خبرگزاري موج، معصومه ابتکار معاون رييس جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست در بدو ورود به محل اجلاس مورد استقبال فرانسوا اولاند رييس جمهور فرانسه قرار گرفت.
معصومه ابتکار در حاشيه اجلاس با نواز شريف نخست وزير پاکستان و وزير تغيير اقليم آن کشور، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، فؤاد معصوم رييس جمهور عراق، شينزو آبه نخست وزير ژاپن، مري رابينسون رييس جمهور سابق ايرلند ونماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل درامورعدالت اقليم، محمودعباس رييس حکومت خودگردان فلسطين، اشرف غني رييس جمهور افغانستان، اوو مورالس رييس جمهور بوليوي، ديلما روسف رييس جمهور ليتواني، کريستينا فيگورز دبيرکل کنوانسيون تغييرات آب و هوايي، همچنين رييس جمهور سوييس، وزير محيط زيست عمان، رييس جمهور ارمنستان، نخست وزير يونان، پرنس موناکو، نخست وزير ويتنام، رييس جمهور اندونزي، نخست وزير نروژ و پادشاه سوئد گفت و گو داشت.
رايزني ها با نخست وزير پاکستان و رييس جمهور افغانستان بر محور افزايش همکاري‌هاي محيط زيستي، همکاري در قالب مرکز منطقه اي رامسر و اکو، هامون و تبادل تفاهم نامه بوده، همچنين موضوع ايجاد پارک‌هاي صلح بين مرزي پيگيري شد.
معاون رييس جمهور کشورمان در ملاقات با فؤاد معصوم رييس جمهور عراق با اشاره به تفاهم نامه مشترک و آرزوي بازگشت امنيت و آرامش به آن کشور يادآور شد بعضي کشورهاي منطقه نخواستند صندوق منطقه اي مقابله با گردوغبار شکل بگيرد. اما ما تلاش مي‌کنيم که با ايجاد صندوق جهاني مقابله با گردوغبار موضوع را دنبال کنيم. بي ترديد عراق از اصلي‌ترين کشورهايي است که در اين زمينه بايد کمک شود و در اين اجلاس نيز موضوع را مطرح خواهيم کرد.
ابتکار همچنين در گفت و گو با وزير محيط زيست عمان خواستار اجرايي شدن تفاهم نامه ميان دو کشور شد.
در ديدار مري رابينسون رييس جمهور سابق ايرلند که هم اکنون نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل در امور عدالت اقليم است، ابتکار خواستار محاسبه اثرات مخرب جنگ بر محيط زيست و تغيير اقليم شد و خانم رابينسون تاکيد کرد که سازمان ملل و بخش متبوع وي براي حل اين مشکلات تلاش مي‌کند.
معاون رييس جمهور کشورمان و رييس جمهور ارمنستان در خصوص همکاري‌هاي دو جانبه صحبت کرده و طرف ايراني با اشاره به تفاهم نامه زيست محيطي بر لزوم همکاري بيشتر در حوزه رود ارس، پاکسازي اين رودخانه، همچنين پارک بين مرزي تاکيد کرد.
رايزني ها با کشورهاي توسعه يافته بيشتر بر محور تبادل تجربيات و بهره مندي ايران از فناوري‌هاي پاک بود. در ديدار ابتکار با شينزو آبه نخست وزير ژاپن، همکاري‌هاي مشترک از جمله با جايکا و پروژه تالاب انزلي، همچنين درياچه اروميه مورد بحث قرار گرفت و طرفين براي تداوم پروژه ها اظهار تمايل کردند.
در ملاقات با نخست وزير نروژ، ابتکار از برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي مشترک در ايران که پس از رايزني‌هاي گذشته براي کارشناسان ايراني و توسط متخصصين نروژي برگزار شد، تشکر کرده و خواستار تداوم آن‌ها شد.
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نيز در ملاقات با رييس سازمان حفاظت محيط زيست کشورمان با اشاره به همکاري‌هاي خوبي که ميان دو کشور وجود داشته، اظهار اميدواري کرد که با برداشته شدن تحريم اين همکاري ها افزايش يابد. معصومه ابتکار نيز با اشاره به ملاقاتش با معاون وزير محيط زيست آلمان خواستار تداوم همکاري ها در اين حوزه شد.
رييس جمهور سوييس از همکاري‌هاي ميان دو کشور در مورد دفع مواد شيميايي ابراز خرسندي کرده و ابتکار با اشاره به مرکز منطقه اي بازل و تلاش‌هاي ايران در حوزه کنوانسيون کنترل انتقالات برون مرزي مواد زايد زيان بخش و دفع آن‌ها، بر لزوم تقويت اين فعاليت ها و همکاري في مابين تاکيد کرد.
پادشاه سوئد طي ملاقاتش با معاون رييس جمهور با تاکيد بر اهميت اجلاس پاريس، بر ضرورت همکاري و تبادل تجربيات زيست محيطي بين کشورهاي درحال توسعه تاکيد کرد و در همين رابطه او مورالس رييس جمهوربوليوي با اشاره به کميسيون مشترک بين دو کشور، خواستار فعال شدن آن در اسرع وقت شد.
ديلما روسف رييس جمهور ليتواني نيز با ابراز خوشحالي از حضور بانوان توانمند در هيات دولت جمهوري اسلامي ايران اظهار اميدواري کرد که دو کشور بتوانند در حوزه محيط زيست همکاري کنند. معصومه ابتکار نيز در اين ديدار با تاکيد بر نقش پررنگ کشورهاي پيشرفته در وضعيت کنوني زمين، بر ضرورت گسترش همکاري‌هاي دو جانبه تاکيد کرد و گفت بايد با بهترين شيوه ها در مقابل چنين شرايطي که بر ما تحميل شده عمل کنيم.
ابتکار در جلسه اي که با وزير محيط زيست نيکاراگوئه داشت نيز بر اتخاذ مواضع يکسان در گروه کشورهاي همفکر تاکيد کرد و دو طرف در اين مورد به تبادل نظر پرداختند.
معاون رييس جمهور کشورمان طي گفت و گويي با محمود عباس رييس حکومت خودگردان فلسطين بر حمايت مردم ايران از مردم فلسطين تاکيد و نسبت به آثار جنگ بر سرزمين فلسطين ابراز نگراني کرد. عباس نيز با تشکر از نقش حمايت‌هاي ايران در قوي تر شدن مردم فلسطين گفت: نتيجه اشغالگري، آلودگي و تخريب محيط زيست بوده و يک نمونه آن هزاران درختي است که در اين سرزمين قطع کردند تا محيط زيست ما را نابود کنند.
معصومه ابتکار در ملاقات با کريستينا فيگورز دبيرکل کنوانسيون تغييرات آب و هوايي موارد قبلي رايزني ها و پيگيري‌هايش را خاطر نشان کرده و مجدداً بر ضرورت توجه به رد پاي اکولوژيک، کربن، جنگل ها و درگيري‌هاي مسلحانه تاکيد کرد.
رييس جمهوراندونزي نيز در ديدارش با ابتکار ابراز اميدواري کرد که حاصل اجلاس پاريس براي کشورهاي در حال توسعه و نيز کشورهاي اسلامي مفيد باشد و اين امر البته به نقش آفريني فعال و مثبت اين کشورها در روند اجلاس بستگي دارد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن