تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814789808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحريم‌هاي ورزشي روسي‌ها عليه تركيه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تحريم‌هاي ورزشي روسي‌ها عليه تركيه
دعواهاي سياسي روسيه و تركيه به ورزش هم كشيده شد.
نویسنده : شیوا نوروزی 


دعواهاي سياسي روسيه و تركيه به ورزش هم كشيده شد. پس از آنكه هواپيماي روسيه توسط نيروي هوايي تركيه منهدم شد، روابط دو كشور به شدت تيره و تار شد تا جايي كه به دستور ولاديمير پوتين ارتباط سياسي، اقتصادي، فرهنگي و حتي ورزش روس‌ها با ترك‌ها تحريم شد.
اقدام نظامي تركيه عليه جنگنده روسيه روابط مسكو و آنكارا را به حداقل رسانده است. مقامات روسي كه انتظار چنين رفتاري را از تركيه نداشتند تا به امروز تحريم‌هاي سنگيني را عليه آنها اعمال كرده‌اند. به دستور كرملين از اين پس تيم‌هاي روسي حق استفاده از بازيكنان تركيه را ندارند و اين تيم‌ها همچنين نمي‌توانند براي انجام بازي‌هاي بين‌المللي و قاره‌اي به شهرهاي تركيه سفر كنند.
 
تحريم نقل و انتقالات زمستاني
زمان كمي به آغاز فصل نقل و انتقالات زمستاني فوتبال باقي نمانده است. در حالي كه سران باشگاه‌هاي مطرح اروپايي با برنامه‌ريزي خاصي براي به خدمت گرفتن بازيكنان مدنظر تلاش مي‌كنند، تيم‌هاي روسي از عقد قرارداد با فوتباليست‌هاي ترك منع شده‌اند. در حالي كه روسيه چند روز پيش تحريم اقتصادي عليه تركيه را اعمال كرد، اين بار پاي تحريم‌ها به مستطيل سبز باز شد تا عصبانيت روس‌ها به اوج خود برسد. طبق اعلام وزير ورزش روسيه تيم‌هاي فوتبال اين كشور اجازه به خدمت گرفتن هيچ بازيكني را از تركيه ندارند. به گزارش ديلي‌تلگراف، ويتالي موتكو در گفت‌و‌گو با سايت روسي R-Sport اين خبر را تأييد كرد: «طبق قوانين جديد هيچ تيمي از روسيه پس از باز شدن پنجره نقل و انتقالات زمستاني حق قرارداد بستن با فوتباليست‌هاي ترك را ندارد.» موتكو كه رئيس اتحاديه فوتبال روسيه نيز هست با تأكيد بر اجراي اين قانون افزود: «فكر نمي‌كنم نيازي به توضيح اضافه باشد؛ چراكه تمامي باشگاه‌ها پيغام وزارت ورزش را دريافت كرده‌اند.» به‌رغم تمامي تحريم‌هاي وضع شده، بازيكنان تركيه‌اي شاغل در ليگ فوتبال روسيه مي‌توانند همانند گذشته به فعاليت خود ادامه دهند: «همه بازيكناني كه با تيم‌هاي ما قرارداد دارند مي‌توانند به كار خود ادامه دهند.»
  
اردو در تركيه ممنوع
در حالي كه تيم‌هاي روسي در تعطيلات زمستاني و به دليل آب و هواي سرد اين كشور راهي تركيه مي‌شوند، امسال طبق قوانين جديد هيچ كدام از تيم‌هاي باشگاهي اجازه اردو زدن در اين كشور را نخواهند داشت. لوكوموتيو مسكو، اسپارتاك و كراسنودار از جمله اين تيم‌ها هستند. ساخت و سازهاي برنامه‌ريزي شده براي جام جهاني 2018 سبب شده تا كارگران و پيمانكاران تركيه‌اي بسياري در روسيه زندگي كنند. البته ويتالي موتكو به آنها هم اطمينان داده كه براي ادامه كار در اين كشور مشكلي نخواهند داشت: «در حال حاضر شركت و كارگراني كه با ما قرارداد دارند، اجازه ادامه كار را دارند، اما در آينده قطعاً با شركت‌هاي ترك قرارداد نخواهيم بست.»
 
قطع رابطه واليبالي
واليبال نيز از تنش‌هاي سياسي در امان نماند. فدراسيون واليبال روسيه از تيم‌هاي واليبال اين كشور خواست تا براي مسابقه دادن به تركيه نروند. در حالي كه مسابقات ليگ قهرمانان واليبال اروپا در پيش است، الكساندر يارمنكو، دبيركل فدراسيون واليبال روسيه بر ممنوعيت سفر به تركيه تأكيد دارد. اين در حالي است كه لغو خودسرانه اين رقابت‌ها از سوي هر كشور احتمالاً با محروميت‌هاي سنگيني از سوي فدراسيون جهاني مواجه خواهد شد: «قوانين مسابقات اعلام مي‌كند كه اگر تيمي به علت امور فني بازنده شود، عواقب خاصي گريبانگيرش نمي‌شود. در حال حاضر وقتي كه باشگاه‌ها اطمينان‌خاطر ندارند كه چه وضعيت امنيتي براي بازيكنانشان پيش خواهد آمد، نبايد اصرار داشته باشند كه به جايي سفر كنند. آنها حق انتخاب دارند. از دست رفتن سه امتياز يا بيشتر به عنوان يك نتيجه غم‌انگيز تلقي نمي‌شود. خوشحالم كه باشگاه‌هاي ما روي حضور در مسابقات به هر قيمتي پافشاري نمي‌كنند. باشگاه‌هاي ما دلايل منطقي را مي‌پذيرند. در حال حاضر نبايد هيچ سفري به اين كشور داشته باشيم و براي حل اين بحران و به تركيه نرفتن پيشنهاداتي را نيز ارائه داده‌ايم كه اميدواريم به زودي مورد قبول قرار گيرد و حل شود.»
روسيه همچنين از FIVB خواسته تا ميزباني رقابت‌هاي انتخابي المپيك واليبال زنان در قاره اروپا نيز از تركيه پس گرفته شود.


منبع : روزنامه جوان









تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن