تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806428152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش بانوان در تعالي فکر جامعه و خانواده پررنگ است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آذر ۱۳۹۴ (۱۵:۲۹ب.ظ)
رئيس مجلس شوراي اسلامي: نقش بانوان در تعالي فکر جامعه و خانواده پررنگ است موج - قم - رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت:به طورحتم حوزه‌هاي علميه خواهران ظرفيت‌هاي مهمي را در کشور ايجاد کرده و نقش بانوان در تعالي فکر جامعه و خانواده پررنگ است.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، رئيس مجلس شوراي اسلامي در دوازدهمين اجلاس سراسري مديران حوزه‌هاي علميه خواهران کل کشور با اشاره به مذاکرات هسته‌اي ايران با گروه 1+5 گفت: مسئله هسته‌اي ايران نشان داد که زورگويي غربي‌ها هيچ‌وقت جواب نمي‌دهد.ايران در اين حوزه مقاومت بسياري انجام داد،‌ البته اين مقاومت هزينه‌هايي را در برداشت اما درنهايت نتيجه‌بخش بوده و جمهوري اسلامي ايران به دانش هسته‌اي دست يافت.
وي ادامه داد: به طور حتم پذيرش غني‌سازي ايران ازسوي آمريکايي‌ها از روي اضطرار و ناچاري بود،زيرا آنها فکر نمي‌کردند که ايران در برابر تمام فشارها مقاومت کند، حال زماني که ايران به دانش هسته‌اي دست يافت، آمريکايي‌ها به پاي ميز مذاکره آمدند، البته غربي‌ها ادعا مي‌کنند که تحريم‌هاي اقتصادي ايران را پاي ميز مذاکره آورد اما اين موضوع درست نيست.
دكتر علي لاريجاني در تشريح دلايل پذيرفتن ايران براي حضور در مذاکرات هسته‌اي تصريح کرد: ما دراين حوزه به جايگاهي رسيده بوديم که آن قابل غفلت و نسيان نبود؛بنابراين مي‌بايست از اين ظرفيت‌ها استفاده مي‌کرديم تا مسائل ديگر را حل کنيم از اين‌رو بهترين راه اين بود که با کمترين هزينه مسائل را حل کنيم.
وي افزود: خوشبختانه ما دراين راه آگاهانه قدم برداشتيم و مذاکرات تنها مربوط به دولت فعلي نمي‌شود، بلکه اين گفت‌وگوها در يک‌سال پاياني دولت قبل کليد خورد. در اين رابطه بايد گفت که مذاکرات به درستي پيش رفت، هر چند در درون آن چالش‌هايي ايجاد شد اما داده‌ها و ستاده‌ها درمذاکرات هسته‌اي لطمه‌اي بر فعاليت صلح‌آميز هسته‌اي کشور وارد نکرد، به طوري که براساس توافق صورت گرفته دربخش تحقيق و توسعه در بالاترين سطح تثبيت شد. البته آنها مي‌خواستند محدوديت‌هايي را در اين حوزه ايجاد کنند که ما زير بار آن نرفتيم و حتي حدود 2 ماه تعيين تکليف اين مسأله به طول انجاميد.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي گفت: قطعاً ما در مذاکرات هسته‌اي در مسائل اصلي مقاومت کرده و زيربار خواسته‌هاي آنها نرفتيم، البته برخي موضوعات پذيرفته شد؛ چراکه آنها تاثيري روي دانش هسته‌اي ما نداشت،به طورمثال ميزان 10 هزار يا 6 هزارسانتريفيوژ تاثيري دراين مسئله ندارد.ايران در مذاکرات برخي از اين دست مسائل را براي تبادل سوخت هسته‌اي پذيرفت،از اين‌رو براساس توافق ما مواد غني‌ شده را به فروش رسانده و مواد اورانيوم طبيعي را وارد مي‌کنيم.
وي ادامه داد: در بحث رآکتور اراک نيز قرار است، بر اساس برجام تغييراتي صورت گيرد که براين اساس ساعت‌ها روي آن فکرشده تا تغييرات براي ايران پيشرفت ايجاد کند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه در مذاکرات دانش هسته‌اي را به هيچ وجه حراج نکرده‌ايم، تصريح کرد: قطعاً تا آنجايي که مي‌شد ما بر اصول و مواضع خود ايستادگي کرديم و توافق هسته‌اي صورت گرفته يک بسته قابل قبول است، به شرط اينکه غربي‌ها تحريم‌ها را برداشته و به تعهدات خود از جمله پي‌ام‌دي عمل کنند.
وي با بيان اينکه قطعاً مسأله(پي‌ام‌دي) PMDعليه ايران برپايه يک دروغ بزرگ استوار است،تصريح کرد: غربي‌ها اين مسئله را ساليان سال است که طول داده‌اند،حال براي حل آن ليستي براي گفت‌وگو داده‌اند که آن ليست انجام شد،حال به طورحتم در شرايط کنوني اعلام مي‌کنيم که اگر پرونده پي‌ام‌دي بسته نشود،نمي‌توانيم حرکت ترسيم‌شده در مذاکرات را انجام دهيم.
لاريجاني با اشاره به تصويب موضوع برجام در کشور و موضوع اجراي آن تاکيد کرد:اين مسئله داراي ريزه‌کاري‌هايي است، از اين‌رو براي نظارت برابعاد برجام، هيأتي مشخص شد،بنابراين اگر اين مسير مي‌خواهد ادامه پيدا کند، بايد درست و سامان يافته صورت گيرد.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه مذاکرات هسته‌اي نشان داد که ايران در مسائل مختلف راه عقلايي را دنبال مي‌کند، گفت: قطعاً آنها به دنبال ايجاد چالش‌هاي ديگر عليه ايران هستند،اما ايران داراي ظرفيت ديپلماتيک بالايي است و مي‌تواند بر اين مسائل فائق آيد.البته لازمه تحقق اين موضوع وفاق و وحدت ملي در کشور است.
وي با اشاره به تاکيدات رهبر معظم انقلاب درباره مسأله نفوذ تصريح کرد: قطعاً در اين رابطه بايد تحليل‌هاي درستي مطرح شود. در شرايط کنوني کشورهاي غربي نمي‌توانند قدرت ايران را از بيرون نابود کنند، از اين‌رو اگر مي‌توانستند تاکنون اين کار را انجام مي‌دادند، حال تنها راه آنها براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي برهم زدن درون کشور است.
لاريجاني با بيان اينکه نفوذ بيشتر در عدم وفاق ايجاد مي‌شود، گفت: قطعاً اختلافات و شکافت‌ها در حوزه‌هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي محلي براي نفوذ است،از اين‌رو تمام مسوولان بايد به دنبال وفاق دروني و وحدت داخلي باشند،بنابراين اگر ما در درون وحدت داشته باشيم، نفوذ بي‌اثر است.
وي با بيان اينکه مسائل اقتصادي ازمهمترين مشکلات کنوني کشور است،گفت: در شرايط کنوني مسئله بيکاري به فارغ‌التحصيلان و دانشگاهيان رسيده و اين خود يک هشدار بزرگ است که بايد براي آن راه‌حلي پيدا کرد،البته اقدامات زودگذر تاثير کوتاهي دارند و بايد به فکر راه‌حل‌هاي ريشه‌اي و بلندمدت بود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه بسته اقتصادي اخير دولت مانند آسپرين بوده و اثري کوتاه‌مدت دارد، افزود: به طورحتم علاج اين مسائل و مشکلات کارهاي پوپوليستي نيست،بلکه بايد در جهت حمايت از توليد و تحقق اقتصاد مقاومتي تلاش کرد.درشرايط کنوني توليد دچار رکود شده و بايد اين مسئله را به صورت ريشه‌اي حل کرد.
وي تاکيد کرد:رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند که اقتصاد بايد مردمي شود،اما اين موضوع محقق نشده است، همچنين اصل 44 قانون اساسي درکشور به صورت بيمارگونه اجرا شد و در شرايط کنوني اقتصاد ما مردمي نيست و اين مهمترين دليل براي وجود معضل بيکاري است،از اين‌رو دولت و مجلس بايد زمينه سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي و خارجي را براي توليد ثروت درکشور ايجاد کنند.
لاريجاني گفت: قطعاً تا زماني که اقتصاد ناسالم باشد نمي‌توان اهداف عاليه را محقق کرد،بنابراين در حوزه اقتصاد ما نيازمند يک نوع مجاهدت هستيم.از طرف ديگر متاسفانه درشرايط کنوني حدود 85 درصد از بودجه کل کشور صرف امور جاري مي‌شود که اين موضوع به اين علت است که سيستم دولتي فربه شده و تمامي اعتبارات صرف اين سيستم مي‌شود.
وي تصريح کرد: به طورحتم حوزه‌هاي علميه خواهران ظرفيت‌هاي مهمي را در کشور ايجاد کرده و نقش بانوان در تعالي فکر جامعه و خانواده پررنگ است.همچنين همت بلند بانوان در تعليم و تربيت در دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه در سال‌هاي پس از انقلاب مشهود است و امروز شاهديم که اکثريت ظرفيت دانشگاه‌ها در اختيار بانوان است.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي افزود:به طور حتم تاسيس حوزه‌هاي علميه خواهران کار ارزشمندي بود و همه بخش‌هاي کشور بايد خود را مديون اين حرکت دانسته و آموزش عالي و آموزش و پرورش بايد از ظرفيت اين بخش‌ها استفاده کنند.
لاريجاني با اشاره به برنامه‌ريزي صورت گرفته براي آموزش زبان‌هاي خارجي به خواهران طلبه حوزه‌هاي علميه،تصريح کرد:اين کار، کار خوبي است؛زيرا درشرايط کنوني ارتباطات علمي و فکري ميان گروه‌ها و بخش‌ها نيازمند داشتن يک زبان مشترک است،از اين‌رو تسلط بر زبان‌هاي خارجي درکنار آموختن معارف اسلامي دريچه‌ جديدي را براي افکاراسلامي ايجاد مي‌کند.
وي گفت: از طرف ديگر کشورهاي مختلف با تفکرات متفاوت همواره افکارشان را به جهان عرضه مي‌کنند، اما براي ما ناگوار است که مثلا فلسفه ملاصدرا در دانشگاه‌هاي بين‌المللي کمتر شناخته شده باشد، البته برخي از آثار حوزه علميه به زبان‌عربي درمراکز خارجي وجود دارد،اما اين مسأله عموميت ندارد و روشنفکران غربي با تفکرات و روش‌هاي علماي ما آشنا نيستند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به چالش‌هاي کنوني در عرصه بين‌المللي،افزود: اين چالش‌ها خيلي حاد نيستند ولي مزمن است، مثلا ايران در مسأله هسته‌اي حدود 12 سال درگير بود و دراين رابطه کشور با چالش‌هايي مواجه شد که مقدارزيادي از آن سنگ‌اندازي غربي‌ها جلوي ايران بود.همچنين از ديگر چالش‌ها مي‌توان به موضوع حقوق بشر و يا مبارزه با تروريسم اشاره کرد که غربي‌ها با طرح اين موضوعات به دنبال آن بودند که وقت، ذهن و فرصت‌هاي ما را بگيرند.
لاريجاني با اشاره به وضعيت بحران منطقه،تصريح کرد:شايد شرايط کنوني منطقه هيچ زماني مانند امروز آشفته نبوده است و حتي بعد از جنگ جهاني که بهم ريختگي‌هايي در منطقه به‌وجود آمد،شرايط امروز تکرار نشد،البته غربي‌ها بعد از اين جنگ نظم دروغيني را با تقسيم کشورها ايجاد کردند.
وي افزود: در حال حاضر مسائل منطقه‌اي امري گذرا نيست.همچنين در مسائل داخلي به ويژه حوزه‌هاي اقتصادي نقاط ضعفي در کشور وجود دارد که اين مسائل قطعاً در تراز پيشرفت ايران نيست، بنابراين بايد مشکلات و ريشه‌هاي آن را فهميد و راه‌حل‌هاي درستي را براي آنها پيدا کرد، از اين‌رو اقدامات شعاري، عجولانه و سرسري در اين حوزه جوابگو نيست، يقيناً مي‌توان اين مشکلات را برطرف کرد، ولي بايد نگاهي طبيبانه به موضوعات داشت.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به طيف گسترده مسائل مرتبط با آسيب‌هاي اجتماعي از جمله اعتياد، طلاق و حاشيه‌نشيني گفت: زماني که ما روند صعودي اين مسائل را مي‌بينيم مي‌بايست براي حل آن انرژي بسياري بگذاريم،از طرف ديگر مسائل فرهنگي نيز داراي حساسيت و اهميت بسياري است و بخشي از تغييرات در هر کشور در مسائل فرهنگي آن نهفته است، از اين‌رو گرايش سياسي و اجتماعي هر جامعه به زيربناي فرهنگي آن مربوط است.
لاريجاني تصريح کرد: برخي از اين ريشه‌ها به قبل از انقلاب و تصورات کشورهاي غربي به جوامع اسلامي بازمي‌گردد، البته پس از انقلاب رهبري‌هاي داهيانه امام خميني (ره) موجب شد که نظام اسلامي مقتدر و در عرصه بين‌المللي و منطقه تاثيرگذار باشد. از طرف ديگر در پايان قرن 18 ميلادي درغرب نظريه و تفکري به‌وجود آمد که براساس آن ليبرال دموکراسي بايد تحول بشري باشد و دراين رابطه اشکالي ندارد که امپرياليسم ليبراليستي ايجاد شود.غربي‌ها در آن زمان جوامع را به دو بخش تقسيم مي‌کردند؛ نخست جوامعي که استعداد توسعه داشته و جوامعي که اين استعدادها را ندارند.
وي افزود:‌غربي‌ها متاسفانه فرهنگ بومي هر جامعه و کشور را عامل عقب‌افتادگي آنها مي‌دانستند، از اين‌رو بعد از جنگ جهاني اول و پس از سقوط عثماني‌ها کشورهاي اسلامي را تقسيم کرده و افرادي را براي مديريت آن گماشتند،زيرا غربي‌ها فکر مي‌کردند که مردم آن کشورها آمادگي اداره خود را ندارند.در اين رابطه يکي از نظريه‌پردازان ليبراليست غربي مي‌گويد که حکومت استبدادي گونه‌اي از حکومت مشروع براي حکومت‌هاي عقب‌افتاده است به شرط آنکه پيشرفت آن کشور تحت حکومت استبدادي لحاظ شود.از اين‌رو زماني که شاه حکومت استبدادي را در کشور ايجاد کرد،آمريکايي‌ها از وي حمايت کردند و مي‌گفتند با وجود آنکه وي ديکتاتور بود ولي به دنبال ايجاد توسعه درايران است.
نماينده مردم قم در مجلس افزود: امروزه شاهد عصيان و تنش در کشورهاي اسلامي هستيم که اين مسأله ريشه در نظريه و رفتارهاي يک قرن پيش نسبت به کشورهاي اسلامي دارد.از طرف ديگر يکي از مسائل ديگري که هنوز مسلمانان در آن نگاه حقارت‌آميز پيدا کرده‌اند و آن موجب بروز عصيان شده، تقسيم‌بندي کشورهاي اسلامي و زورگويي غربي‌ها با آنان بوده است.
لاريجاني با بيان اينکه ديپلماسي غربي نگاهي تسلط آميز بر منابع انرژي منطقه و کشورهاي اسلامي دارد، گفت: بعد از جنگ جهاني اين بزرگترين جايزه به غربي‌ها بود،زيرا آنها مي‌گفتند شرايط اروپا در اثر جنگ آسيب ديده و هم‌اکنون بايد با منابع کشورهاي اسلامي آن را بازسازي کرد.حال اين سوال مطرح مي‌شود که خود غربي‌ها جنگ را به راه انداختند،اما بايد پول بازسازي آن کشورها را از منابع کشورهاي اسلامي تامين کرد؟ اين مسئله حتي براي ايران نيز رخ داد،به طوري که آمريکايي‌ها دست بر روي منابع نفتي ما گذاشته‌اند و امروز قطعاً ثروت بزرگ‌شان از منابع کشورهاي اسلامي است.
وي با اشاره به جنگ‌طلبي کشورهاي غربي در کشورهايي همچون افغانستان، عراق و لبنان افزود: به طور حتم زماني که يک کشور اشغال مي‌شود،مردم و جوانان آن تحمل نمي‌کنند که اين موضوع يکي از دلايل جذب جوانان اين کشورها در گروه‌هاي افراطي و تروريستي است.البته در شرايط کنوني يک هوشياري سياسي در منطقه به‌وجود آمده و روابط فرهنگي ميان کشورها ايجاد شده است.
نماينده مردم قم در مجلس با بيان اينکه غربي‌ها به دنبال مبارزه با تروريسم نيستند، تاکيد کرد: هنوز با گذشت چندين سال از اين مسائل غربي‌ها اصل و ريشه موضوعات را نمي‌شناسند و فکر مي‌کنند که با چند بمباران مي‌توانند اين مسائل را حل کنند،اما بايد اينگونه بحران‌ها به صورت ريشه‌اي حل شود.
وي افزود: در شرايط کنوني غربي‌ها نمي‌توانند تغييرات صحنه‌هاي بين‌المللي را در نظر نگيرند،زيرا آنها متوجه شده‌اند که در منطقه قدرت‌هاي بزرگي ظهور کرده‌اند و درخواست آنها از ايران براي حل اين مشکلات نيز معلول اين نوع تغيير نگرش است.همچنين آنها متوجه شده‌اند که جنس تفکر و استراتژي ايران متفاوت با ديگر کشورهاست،از اين‌رو ايران به هيچ وجه تفکر افراطي نداشته و با آن مخالف است و پايه عقلاني براي زندگي و تفکري براي جوامع اسلامي تعريف کرده است.
لاريجاني تصريح کرد: رهبر معظم انقلاب اخيراً در ديدار با يکي از روساي جمهور گفتند که بايد زمينه را براي ترويج حرکت عقلاني اسلامي فراهم کنيم، حال چرا آنها راه را براي اين مسأله باز نمي‌کنند، زيرا آنها فکر مي‌کنند که بايد جلوي افکار اسلامي را گرفت.
وي با بيان اينکه غربي‌ها به جاي مبارزه با تروريسم با آن بازي مي‌کنند، ادامه داد: اين بحران امر زودگذري نبوده و قطعاً در منطقه حضور خواهد داشت.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: خوشبختانه استراتژي جمهوري اسلامي در منطقه بسيار کم‌عيب بوده،زيرا اين مسائل تحت نظر رهبرمعظم انقلاب ساماندهي شده است،همچنين ايران دراين حوزه‌ها مشي عاقلانه،‌متين و استوار داشته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن