تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819579683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پايان حضور قطبي در فوتبال ايرانسرمربي پيروز رفتني شد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: پايان حضور قطبي در فوتبال ايرانسرمربي پيروز رفتني شد
دنياي اقتصاد - افشين قطبي، سرمربي تيم پرسپوليس كه موفق شد اين تيم را به عنوان قهرماني هفتمين دوره ليگ برتر برساند، پس از انجام چند دوره مذاكره با علي سعيدلو، رييس هيات‌مديره و حبيب كاشاني، مديرعامل باشگاه پرسپوليس صبح ديروز به طور رسمي به همكاري خود با اين باشگاه خاتمه داد. قطبي كه در طول مدت حضورش در ايران به نماد مربيان مدرن، اخلاق‌گرا و منظم تبديل شده بود، فردا با پرواز مستقيم به سئول خواهد رفت.


حرف‌هاي افشين قطبي درباره يك سال حضور در ايران،جدايي از پرسپوليس و آينده‌اش
قطبي: بايد منطقي باشيم، پول و امكانات نداريم
از نظر افشين قطبي كار او در ايران تمام شده است. قطبي نياز به كار در جايي دارد كه امكانات مناسبي داشته باشد.
قطبي نشان داد كه يك مربي منطقي است، او حتي حاضر است دستيار مربي بزرگي مثل هيدينگ شود كه خيلي‌ها او را سرمربي فصل بعد چلسي مي‌دانند. گفت‌و‌گوي قطبي با ايسنا شايد آخرين گفت‌وگوي او در ايران باشد. در هر صورت ذهن ايراني‌ها هيچ گاه قطبي را فراموش نخواهد كرد.
او سخت‌ترين كارش را مربي‌گري در پرسپوليس خواند و گفت: «در ايران نمي‌شود استراحت كرد. بايد منطقي فكر كرد. پول و امكانات نداريم.»
من در اين يك سال تجربه بسيار خوبي كسب كردم. از اينكه فرصت كار كردن با بازيكنان ايراني را به دست آوردم لذت بردم و خوشحالم كه توانستم كشورم ايران را بيشتر و بهتر بشناسم. چيزي كه براي من از ابتدا بسيار مهم بود اين بود كه بتوانم مردم ايران را خوشحال كنم. ضمن اينكه قصد داشتم رفتار و اخلاق حرفه‌اي را كه فوتبال ايران به آن نيازمند بود جا بيندازم. ما بايد بدانيم كه فوتبال ايران به نظم و انضباط نياز دارد.
فكر مي‌كنم مردم آدم برنده را دوست دارند. با اين حال مردم ايران به صداقت بيشتر علاقه دارند. تجربه‌ام به من مي‌گويد كه مردم در زندگي روزمره‌شان با آدم‌هاي صادق زيادي روبه‌رو نيستند و اين در زندگي‌شان كم است. وقتي كسي پيدا شود كه صادقانه حرف مي‌زند و از ته دل با آنها هم صحبت مي‌شود مردم مثل برادر آن فرد را دوست دارند.
اگر ما در تاريخ و فرهنگ‌مان دقيق شويم، مي‌بينيم كه مردم ايران مردمي بوده‌اند با توانايي بالا. وقتي مي‌بينم ما از اين توانايي، كيفيت و هوش‌مان در جهت كارهاي منفي استفاده مي‌كنيم ناراحت مي‌شوم. دوست دارم مردم ايران از اين هوش و انرژي‌شان براي بهتر شدن زندگي‌شان استفاده كنند. هيچ چيز بدتر از اين نيست كه توانايي داشته باشي؛ ولي از آن استفاده نكني.
در ابتدا مشكل داشتم اما در حال حاضر فارسي‌ام بهتر شده؛ اما هنوز خيلي خوب نيست و نمي‌توانم مثل بلبل حرف بزنم. به هر حال با همين زبان مي‌توانم عقايدم را به بازيكنان بگويم. با اين وجود شناختم از رسانه‌ها خيلي زياد شده مي‌دانم كه به كدام خبرگزاري مي‌توانم اطمينان كنم. تلاش كرده‌ام كه از حاشيه‌ها به دور باشم.
من چهارشنبه 2 جلسه داشتم، در اين جلسات موضع خودم را كه هم مسايل شخصي بود و هم حرفه‌اي با مسوولان باشگاه در ميان گذاشتم. من نمي‌خواستم احساساتي تصميم بگيرم كه اگر دنبال چنين چيزي بودم حاضر بودم قراردادم را سفيد امضا كنم. اما به نظر من بايد منطقي فكر كرد، چرا كه سرمربي‌گري در پرسپوليس مسووليت بزرگي است و قبول اين مسووليت امكانات زيادي مي‌خواهد. امكاناتي كه ما در فوتبال ايران آن را نداريم و حاضر هم نيستيم براي آن سرمايه‌گذاري كنيم.
فوتبال ايران كمبودهاي فراواني دارد. از آن طرف حاشيه‌هايي كه اينجا وجود دارد فوق‌العاده زياد است. ما امكانات حرفه‌اي بودن را نداريم و به همين دليل است كه مي‌گويم حضور در پرسپوليس سخت‌ترين كاري بوده كه تا به حال در زندگي‌ام انجام داده‌ام. با اين حال حضورم در پرسپوليس يك معجزه بود و افتخار مي‌كنم كه در اينجا بودم و توانستيم با كمك هم كار را با موفقيت به پايان برسانيم. هر جا بروم ما همگي افتخار هم هستيم. وقتي شما در كارتان موفق هستيد من مي‌توانم به دوستي با شما افتخار كنم. من هم اگر بتوانم در كشوري ديگر كار كنم و جاي جديدي براي مربيان ايراني باز كنم اين باعث پيشرفت فوتبال ايران مي‌شود. كدام مربي ايراني در حال حاضر در خارج كار مي‌كند و نتيجه مي‌گيرد. اما من مي‌خواهم اين شرايط را فراهم كنم. من از هفت سال گذشته تا به حال 2 بار در جام جهاني، يك بار در جام ملت‌هاي آسيا و با سه تيم باشگاهي در سه كشور كار كرده‌ام و در هر تيم فضاي جديدي و سختي را تجربه كرده‌ام و هيچ وقت هم استراحت نداشتم. مي‌خواستم بعد از جام ملت‌ها استراحت كنم كه نشد. در ايران هم كه نمي‌شود استراحت كرد.
پرسپوليس بايد خلاق بشود. با اين حال هر كس كه به اين تيم مي‌آيد كار خيلي سختي دارد. فكر مي‌كنم در مرحله اول با كمي تلاش پرسپوليس به مرحله دوم صعود مي‌كند چرا كه تيم‌هاي حريف در ورزشگاه آزادي كار سختي را مقابل پرسپوليس دارند. به ويژه اينكه اگر يك مربي محبوب در پرسپوليس باشد و صد هزار نفر آن را حمايت كنند. در مراحل بعد پرسپوليس بايد با تيم‌هاي كره‌اي و ژاپني بازي كند. تيم‌هاي اين كشورها امكانات فوق‌العاده‌اي دارند و بودجه سالانه آنها سي تا پنجاه‌ميليون دلار است و مي‌توانند بهترين بازيكنان خارجي را بياورند. معمولا بهترين گلزنان ليگ برزيل به ليگ‌هاي كره و ژاپن مي‌روند و اين كار حريفان اين تيم‌ها را سخت مي‌كند. ضمن آن‌كه ليگ قهرمانان از نيم فصل دوم ليگ ايران شروع مي‌شود و ممكن است مربي پرسپوليس حالا چه من و چه نفر ديگري نتواند با نتايجي كه در نيم فصل اول مي‌گيرد در ليگ قهرمانان بماند. پس از قهرماني امسال انتظار مردم بسيار زياد شده و اين مساله كار مربي سال آينده را سخت مي‌كند.
به باشگاهي مي‌روم كه بتوانم با امكاناتش آن تيم را قهرمان كنم و قطعا در كادر فني از كساني استفاده مي‌كنم كه با تجربه باشند. مي‌خواهم با كادري با تجربه و بازيكناني حرفه‌اي كارهاي بزرگ انجام بدهم. پس از يك مدت استراحت انرژي‌ام را دوباره به دست مي‌آورم تا بتوانم كار بزرگي انجام دهم.
من با هيدينگ و ادوكات هم صحبت كردم. آنها مي‌گويند كه بهترين كار اين است كه سرمربي‌ بمانم چون 22 سال به عنوان كمك مربي در خيلي تيم‌ها مربيگري كرده‌ام. با اين حال هنوز هم انعطاف دارم و اگر بتوانم مثلا در ليگ برتر انگليس مربي باشم اين فوق‌العاده خواهد بود. فعلا تمام تمركز هيدينگ بر رقابت‌هاي يورو 2008 و تيم ملي روسيه است؛ اما صحبت‌هايي براي حضور او در چلسي شده است.
اميدوارم كه تيم ملي بتواند به جام جهاني صعود كند. با اين حال بازي با امارات فوق‌العاده دشوار خواهد بود. امارات تيم خوبي است و «متسو» اين تيم را به خوبي آماده كرده است. من سال گذشته بازي‌هاي اين تيم را در جام خليج فارس ديدم. آنها تيمي هستند كه براي ايران به ويژه در بازي برگشت مشكل ايجاد خواهند كرد. ايران بايد در بازي رفت سه امتياز كسب كند در غير اين صورت كار مشكل خواهد شد.

پايان حضور قطبي در فوتبال ايران
گروه ورزش – حبيب كاشاني ديروز اعلام كرد پس از جلسات فشرده روزهاي اخير با قطبي، او با مشورت با خانواده‌اش رسما اعلام كرد كه حاضر نيست در ايران بماند و با پرسپوليس همكاري كند، اما من به عنوان مديرعامل باشگاه سعي مي‌كنم تا مذاكرات جدي‌تر با او داشته باشم تا شايد قطبي به اين تصميم تجديدنظر كند.
منابع آگاه از پيشنهاد كاشاني براي برگزاري يك نشست ديگر به قطبي خبر مي‌دهند. از سوي ديگر منابع نزديك به باشگاه پرسپوليس از قبول تمام پيشنهادهاي قطبي از سوي علي سعيدلو رييس هيات‌مديره خبر مي‌دهند تا جايي كه سعيدلو قرار دادن نيكبخت در فهرست فروش را هم پذيرفته اما در نهايت قطبي جواب منفي خود را براي ادامه همكاري با پرسپوليس اعلام كرده است.
كاشاني در گفت‌و‌گو با خبرگزاري‌ها گفت: براي تمديد قرارداد افشين قطبي نهايت تلاش خود را انجام داديم؛ اما به نتيجه مثبتي نرسيديم.
وي گفت: ديروز در خانه قطبي به مدت 3 ساعت با وي صحبت كردم؛ اما سرمربي پرسپوليس به دليل شرايط خاص خانوادگي‌اش كه امكان تداوم حضورش را در ايران نمي‌داد، ناچار است كه از تيم جدا شود.
مديرعامل پرسپوليس عنوان كرد: زماني كه به منزل او رفتم، ديدم كه وسايلش را جمع كرده است. برخلاف شايعات منتشره، در روزهاي گذشته به لحاظ مالي و غيرمالي به توافقات خوبي رسيده بوديم؛ ولي ديروز صبح متوجه شدم اصلا نمي‌تواند بماند. كاشاني افزود: من و همه پرسپوليسي‌ها تمايلي به جدايي قطبي نداشتيم؛ اما اميدوارم هواداران از اين اتفاق ناراحت نشوند، زيرا اين تصميم با اراده شخصي او انجام شد. حبيب كاشاني و افشين قطبي كه قرار بود صبح ديروز در برنامه‌ تلويزيوني ورزش و مردم شركت كنند، در هنگام ورود به سازمان صدا و سيما با بازرسي پرسنل حراست اين سازمان از اتومبيل‌شان مواجه شدند تا حدي كه اين پرسنل قصد تفتيش كيف‌ داخل اتومبيل‌شان را نيز داشتند. در حالي كه كاشاني و قطبي به دعوت مسوولان اين برنامه به صدا و سيما مراجعه كرده بودند و قطبي قصد خداحافظي با مردم در اين برنامه را داشت، با پاسخ پرسنل حراست مبني‌بر اين كه قرار است آنها جزو افراد غيرويژه به استوديو ورود يابند و از اين رو بايد مورد بازرسي قرار بگيرند روبه رو شدند؛ كاشاني با ديدن چنين برخوردي از سوي حراست از حضور خود و قطبي در اين برنامه ورزشي خودداري كرد. سرمربي سابق تيم فوتبال پرسپوليس يكشنبه با پروازي مستقيم ايران را به مقصد سئول ترك خواهد كرد. از محمد خاكپور و حميد استيلي به عنوان جدي‌ترين گزينه‌هاي هدايت پرسپوليس نام برده مي‌شود.
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن