تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813252224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ذخيره 7.5 ميليارد مترمکعبي آب با عمليات حفظ نباتات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ آذر ۱۳۹۴ (۱۶:۳۲ب.ظ)
ذخيره 7.5 ميليارد مترمکعبي آب با عمليات حفظ نباتات موج - حسين شريعتمدار، مشاور عالي وزير جهاد کشاورزي، گفت: با کاهش 10 درصد از ميزان ضايعات محصولات کشاورزي با اقدام‌هاي سازمان حفظ نباتات، معادل 7.5 ميليارد آب کشاورزي ذخيره مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين شريعتمدار در سي ششمين سمينار ساليانه حفظ نباتات، افزود: اگر 10 درصد از ميزان ضايعات محصولات کشاورزي در کشور با عمليات اصلاحي مبارزه با آفات، بيماري ها و علف‌هاي هرز کاهش يابد مي‌توان 7.5 ميليارد متر مکعب آب ذخيره کرد.
مشاور عالي وزير جهاد کشاورزي با اشاره به اينکه آب تجديد پذير که طي گزارش وزارت نيرو در 10 سال پيش 135 ميليارد متر مکعب بوده اکنون به 104 ميليارد متر مکعب رسيده است.
وي در همين حال سرانه آب تجديد پذير به ازاي هر نفر در کشور را در دهه 40 نزديک به 5355 متر مکعب عنوان کرد و گفت: سرانه آب به ازاي هر نفر 1400 تا 1500 متر مکعب کاهش نشان مي‌دهد.
شريعتمدار ادامه داد: طي اين سال ها، تعداد چاه‌هاي کشور از 50 هزار حلقه به حدود 800 هزار حلقه افزايش يافته و جريان آب سطحي، رودخانه ها و سدها از متوسط 88 ميليارد متر مکعب به زير 50 درصد يعني 42 ميليارد متر مکعب رسيده است.
وي اذعان داشت: اگر در دقيقه 90 و فرصت باقيمانده به مسأله آب رسيدگي کنيم و منابع آب را ترميم کنيم به مرحله حادي که برگشت ناپذير است، نمي‌رسيم.
مشاور عالي وزير جهاد کشاورزي گفت: خوشبختانه مسأله آب در تمام سطوح برنامه ريزي و اجرايي دولت مطرح است و توصيه‌هاي مقام معظم رهبري نيز در راستاي حفظ منابع آبي است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن