تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821023989




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست علمي-تخصصي ساخت و ساز در نواحي گسلي شهري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ آذر ۱۳۹۴ (۱۶:۱۰ب.ظ)
نشست علمي-تخصصي ساخت و ساز در نواحي گسلي شهري موج - نشست علمي-تخصصي «ساخت و ساز در نواحي گسلي شهري»، به همت مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران، نهم آذر در دانشکده مهندسي عمران دانشگاه تهران برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران، مهدي آشتياني، مدير مطالعات و برنامه‌ريزي امور فني، عمراني، استانداردسازي و امور بحران مرکز مطالعات، با اعلام اين خبر به افزايش سرعت ساخت و ساز در شهرها اشاره کرد و گفت: نياز به مسکن، علل خصوص در کلان‌شهرهايي که با افزايش جمعيت روبه‌رو هستند سرعت ساخت‌وسازها را افزايش داده است.
وي تأکيد کرد: کشور ما در بخشي از کره زمين واقع شده که از نظر زمين‌ساختي (تکتونيکي) و لرزه‌خيزي، بسيار ناآرام و پرتکاپو است و وجود گسل‌هاي متعدد نيز موجب شده است که در ساخت و ساز به اين عوارض توجه خاصي شود.
آشتياني ادامه داد: يکي از مسائل مهمي که در بحث لرزه‌خيزي و وجود گسل‌هاي فعال در مناطق شهري توجه مهندسين را به خود معطوف ساخته است، اثرات ناشي از برخورد مستقيم گسيختگي سطحي گسل‌ها به سازه‌ها است که شهر تهران نيز از جمله کلان‌شهرهايي است که به دليل وجود گسل‌هاي متعدد، بايد توجه ويژه‌اي در اين خصوص به چالش‌هاي ساخت و ساز در آن داشت.
گفتني است، نشست علمي-تخصصي «ساخت و ساز در نواحي گسلي شهري»، دوشنبه، ۹ آذر، از ساعت ۱۳ الي ۱۷ با سخنراني عباس قلندرزاده، عضو هيأت علمي دانشکده مهندسي عمران دانشگاه تهران، محمد کاظم جعفري، عضو هيأت علمي پژوهشگاه بين‌المللي زلزله‌شناسي و مهندسي زلزله و مجتبي موسوي، عضو هيأت علمي پژوهشگاه بين‌المللي زلزله‌شناسي و مهندسي زلزله، در سالن شهيد رجب‌بيگي دانشکده مهندسي عمران دانشگاه تهران برگزار مي‌شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن