تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812919688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معمولا در دوره ال نينو، 80 درصد از مساحت کشور، سال اقليمي خشک نداشته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ آذر ۱۳۹۴ (۱۰:۱۰ق.ظ)
دبير همايش «ال نينو؛ پيامدها و راهکارهاي برخورد» در گفت وگو با موج: معمولا در دوره ال نينو، 80 درصد از مساحت کشور، سال اقليمي خشک نداشته است موج - دبير همايش «ال نينو؛ پيامدها و راهکارهاي برخورد» گفت: به طور معمول در دوره وقوع ال نينو، در 80 درصد مساحت کشور سال اقليمي خشک ثبت نشده است.
به گزارش موج، عيسي بزرگ زاده، دبير همايش «ال نينو؛ پيامدها و راهکارهاي برخورد» به خبرنگار خبرگزاري موج، گفت: در همايش مذکور سعي کرديم بحث هاي مهمي چون ال نينو، تغييرات اقليمي، خشکسالي و سيلاب را با رويکرد علمي مورد بررسي و تحليل قرار دهيم تا در انتها بتوان به ديدگاهي روشن تر نسبت به اين قبيل مسائل رسيد.
وي افزود: ال نينو پديده اي است که مي تواند کشور ما را تحت تاثير قرار دهد اما در مقياس و ابعاد اين اثرگذاري نبايد بزرگ نمايي صورت گيرد.
بزرگ زاده با اشاره به بررسي هاي صورت گرفته درباره سابقه ال نينو در ايران، خاطرنشان کرد: آمارها نشان مي دهد در سالهايي که ال نينو داشته ايم، در حدود 80 درصد از مساحت کشور، سال اقليمي خشک وجود ندارد و با سال تر يا نرمال رو به رو هستيم.
وي ادامه داد: البته نبايد فراموش کرد در اينجا منظور از سال اقليمي، سال هيدرولوژيکي نيست چراکه ممکن سالي خشک ولي با بارش خوب باشد و اين بارش به جاي تبديل به روان آب رودخانه ها و ورودي به سدها، صرف تغذيه سفره هاي زيرزميني شود.
همايش يک روزه «ال نينو؛ پيامدها و راهکارهاي برخورد» به منظور آشنايي با پديده ال نينو، اثرات احتمالي آن بر کشور و راه هاي سازگاري با اين رويداد، پنجم آذرماه (ديروز) به همت انجمن برق آبي ايران با حضور کارشناسان مختلفي از مراکز علمي و تحقيقاتي کشور در محل شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران (آب نيرو) برگزار شد.

انجمن برق آبي ايران چه اهدافي را دنبال مي کند؟
بزرگ زاده که سمت نايب رييس انجمن برق آبي ايران را نيز برعهده دارد در بخش ديگري از سخنان خود درباره فعاليت هاي اين انجمن نيز گفت: انجمن برق آبي ايران يک انجمن علمي است که در حوزه مسائل مختلف سد و توسعه سازه هاي برق آبي به مطالعه و پژوهش مي پردازد.
وي افزود: سازه هاي برق آبي در اصطلاح علمي، چندضابطه اي خوانده مي شوند؛ بدين معنا که دست کم 30 رشته مختلف علمي از هواشناسي و زمين شناسي گرفته تا مکانيک و برق و عمران و غيره در آن مشارکت دارند. بنابراين اين انجمن طيف گسترده اي از موضوعات سازه اي و غيرسازه اي را تحت پوشش قرار مي دهد که موضوع ال نينو نيز از جمله محورهاي مورد پژوهش اين انجمن محسوب مي شود.
نايب رييس انجمن برق آبي ايران در پاسخ به اين سوال خبرگزاري موج که انجمن برق آبي تاکنون چقدر توانسته است در سياست گذاري ها نقش آفرين باشد، تصريح کرد: چند سالي است کشور به سمت و سويي مي رود که انجمن هاي علمي و شرکت هاي دانش بنيان نقش پررنگ تري در سياست گذاري ها و تصميم گيري ها بازي کنند و مي توان گفت امروز در مقايسه با گذشته، فضاي بهتري براي تاثيرگذاري چنين کانون هاي علمي مهياست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن