تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805422901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقت بازگشت سربازها به تیم ملی


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: وقت بازگشت سربازها به تیم ملی
در این مطلب کاری به درست یا غلط بودن کار برخی بازیکنان برای دریافت کارت پایان خدمت نمی‌پردازیم و درباره‌اش بحث نخواهیم کرد، بهانه اصلی برای نوشتن این گزارش، شناسایی تمام پتانسیل فوتبال ایران برای تشکیل یک تیم ملی قدرتمند است.

به گزارش "ورزش سه"، در حال حاضر بازیکنان زیادی هستند که به دلیل مسائل مربوط به کارت پایان خدمت در تیم ملی حضور ندارند، اگر بازیکنانی که به دلیل مشکلات سربازی قادر نیستند برای تیم ملی بازی کنند، هم اکنون در اردو حضور داشتند، شرایط برای تشکیل یک تیم قدرتمند و بی‌نقص تا حدود بسیاری آسان و بی‌دغدغه می‌شد.

شاخص ترین هایی که نیستند

مهرداد پولادی، بختیار رحمانی، حسین ماهینی، شجاع خلیل‌زاده و سروش رفیعی شاخص‌ترین بازیکنانی هستند که به دلیل مشکلات خدمت سربازی فعلا مجوز بازی در تیم ملی برایشان صادر نشده، اگر این 5 بازیکن می‌توانستند به اردو دعوت شوند چه تغییری در ترکیب تیم ملی و لیست کی‌روش به وجود می‌آمد؟ این سوالی است که می‌شود پاسخش را با توجه به پست این بازیکنان داد.

حاج صفی به درد دفاع نمی خورد

این روزها معضل اصلی تیم ملی، انتخاب یک دفاع چپ باتجربه است. در اینکه احسان حاجی‌صفی بازیکن فوق‌العاده‌ای است هیچ شکی وجود ندارد اما او بیشتر از اینکه یک دفاع چپ تخصصی باشد، یک بال چپ یا هافبک چپ است که توانایی فراوانی در نفوذ و حضور در نیمه زمین حریف دارد. حاجی‌صفی هر وقت جلوتر بازی کرده و هافبک یا بال بوده نشان داده که چقدر توانا است. او اما وقتی به دفاع چپ می‌آید، یک حاجی‌صفی دیگر می‌شود. نه اینکه خیلی ضعیف باشد اما خودش هم می‌داند که به درد بازی در این پست نمی‌خورد.

پولادی پازل گمشده دفاع

این نکته به ذهن کی‌روش هم رسیده اما مهم‌ترین دارایی فوتبال ایران در پست دفاع چپ، همین احسان حاجی‌صفی است. اگر مهرداد پولادی مجوز بازی برای تیم ملی را به دست می‌آورد، حاجی‌صفی آزاد می‌شد و دیگر مجبور نبود در سمت چپ خط دفاعی بازی کند. با حضور پولادی نیز خیال کی‌روش و تیم ملی از بابت دفاع چپ آسوده می‌شد و دیگر کسی نگران نبود که دروازه تیم ملی با هر هجومی به لرزه دربیاید. پولادی که در دفاع بی‌نظیر است، می‌توانست با حضورش فقدان دفاع چپ را از بین ببرد و این نقطه از زمین را به نقطه قوت تیم ملی بدل کند.

مدافعین راست بیش از حد هجومی هستند

این روزها تیم ملی در دفاع راست هم کمی با مشکل مواجه است. نه اینکه وریا غفوری و رامین رضاییان ضعیف باشند، بلکه تیم ملی به مدافع راستی نیاز دارد که هم خاصیت دفاعی داشته باشد و هم در هجوم‌ها مثمر واقع شود.

رامین رضاییان و وریا غفوری بیش از حد هجومی هستند و در کارهای دفاعی کارایی چندانی ندارند. حضور حسین ماهینی که سال‌ها شاگرد کی‌روش بوده و سرمربی تیم ملی به او اعتقاد فراوانی نیز دارد می‌توانست ضعف دفاعی در این منطقه را برطرف کند. هر چند که باز هم معتقدیم غفوری و رضاییان در سطح بالایی قرار دارند و بازیکنان تراز اولی محسوب می‌شوند.

هافبک بازیساز، دغدغه کی روش

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کی‌روش در این روزها، نبود یک هافبک پاسور و بازیساز است. بازیکنی که هم تکنیک داشته باشد و هم از هوش بالایی سود ببرد. بازیکنانی همچون بختیار رحمانی و سروش رفیعی که اگر سرباز نبودند شاید حالا در لیست کی‌روش قرار می‌گرفتند و به گوام می‌رفتند.

اشکان دژاگه فعلا وظیفه بازیسازی در تیم ملی و حضور پشت سر تک مهاجم را برعهده دارد. او را پیش‌تر در نقش بال راست دیده بودیم اما حالا به ناچار به مرکز آمده و وظیفه بازیسازی را برعهده گرفته است. از طرفی مسعود شجاعی هم از روزهای اوج خود فاصله گرفته و فشار بسیاری را تحمل می‌کند. قطعا اگر مجوز بازی سروش رفیعی و بختیار رحمانی برای تیم ملی صادر می‌شد، کی‌روش دغدغه‌ای بابت نداشتن یک پاسور تخصصی نداشت و این می‌توانست کمک بزرگی برای تیم ملی، بخصوص در فاز تهاجمی باشد.

حساب ویژه کی روش روی بختیار و سروش

 کی‌روش، بختیار رحمانی را با خود به جام جهانی برد و از سروش رفیعی نیز در جام ملت‌های آسیا استفاده کرد. بی‌شک اگر دوران سربازی این دو به پایان برسد، کی‌روش در مسیر دشوار جام جهانی روسیه حساب ویژه‌ای روی آنها باز خواهد کرد. به این جمع می‌توان شجاع خلیل‌زاده را هم اضافه کرد. مدافع وسط سرپنجه تراکتورسازی که یکی دو سال در تمام اردوهای تیم کی‌روش شرکت داشت اما حالا و به دلیل مشکل سربازی نمی‌تواند تیم ملی را همراهی کند.

می‌توان پیش‌بینی کرد که اگر این بازیکنان قادر بودند برای تیم ملی بازی کنند و در اختیار کی‌روش قرار می‌گرفتند، چه تیم قدرتمندی تشکیل می‌شد. تیمی که دیگر نه نقطه ضعفی در کناره‌های خط دفاع داشت و نه در پست هافبک بازیساز.
تیم ملی ایران

ارسال به تلگرام


12:35  1394/08/27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن