تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819666494




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش همکاري هاي امنيتي چين و کشورهاي آفريقايي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ آذر ۱۳۹۴ (۹:۵ق.ظ)
پس از حمله به مالي صورت مي گيرد؛ افزايش همکاري هاي امنيتي چين و کشورهاي آفريقايي موج - مقامات پکن پس از بروز حمله به هتلي در پايتخت مالي از افزايش همکاري هاي امنيتي ميان چين و کشورهاي آفريقايي خبر دادند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج به نقل از رويترز، چين همکاري خود را با آفريقا در مبارزه با افراط گرايي خشونت آميز بعد از حمله به هتلي در مالي افزايش داد.
شي جين پينگ، رئيس جمهور چين اعلام کرد: همکاري هاي امنيتي پکن با کشورهاي آفريقايي به منظور مقابله با حملات تروريستي مشابه آنچه در پايتخت مالي رخ داد، افزايش مي يابد.
وانگ يي، وزير امور خارجه چين تصريح کرد: گسترش روابط پکن و کشورهاي آفريقايي در تمامي زمينه ها در دستور کار قرار دارد، امّا؛ افزايش سطح همکاري ها در زمينه امنيتي با حساسيت بيشتري دنبال مي شود.
در سال هاي اخير، فشار بر پکن براي تامين امنيت بيش از 800 هزار شهروند چيني شاغل در خارج از کشور، به ويژه در آفريقا افزايش يافته است.
هفته گذشته شبه نظاميان اسلام گرا در مالي به يک هتل حمله کردند که در اثر آن 19 نفر و از جمله سه شهروند چيني کشته شدند.
مقامات پکن از افزايش کمک هاي چين به کشورهاي آفريقايي خبر دادند که در سفر شي جين پينگ به زيمبابوه و آفريقاي جنوبي در ماه آينده (دسامبر/ 10 آذر تا 10 دي) عملياتي مي شود.
دوستي چين با آفريقا به دهه 1950 و حمايت پکن از جنبش هاي آزادي بخش کشورهاي آفريقايي باز مي گردد.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن