تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812606220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هلندي ها براي از سرگيري صادرات محصولات خود به ايران آمدند/رفتار منفعلانه وزارت جهاد کشارزوي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ آذر ۱۳۹۴ (۹:۷ق.ظ)
يک پژوهشگر کشاورزي در گفت و گو با موج: هلندي ها براي از سرگيري صادرات محصولات خود به ايران آمدند/رفتار منفعلانه وزارت جهاد کشارزوي موج - ورود هيات هلندي پس از پايان تحريم ها به ايران با اما و اگرهاي فراواني همراه است؛ گروهي معتقدند اين موضوع مانند يک معامله برد برد است اما برخي از کارشناسان اين مسئله را فرصت طلبي براي هلند مي دانند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، يکي از پژوهشگران کشاورزي در ارتباط با امضاي سند همکاري هلند با ايران گفت: آنچه وزير اقتصاد هلند در پي آن بوده از سرگيري صادرات محصولات هلندي به ايران است كه لزوما ايرادي ندارد و البته براي وزير هلندي، امتياز هم محسوب مي شود كه پس از چندين سال فشار به ايران فقط با يك بازديد و احوال پرسي همه چيز سر جاي اولش برگردد.
نورمند خنجري با اشاره به اينکه هلندي ها براي از سرگيري روابط تجاري شان به ايران آمدند و سند همكاري امضا كردند، افزود: قبلا هم سندهاي همكاري ايران و هلند امضا شده ولي آيا اين سند همكاري متفاوت از آنهاست؟ به نظر من لازم بود وزارت جهادكشاورزي ايران در اين بازديد ناراحتي خود را از رفتار نادرست دولت هلند در سياسي كردن روابط اقتصادي و حتي علمي دو كشور، در دوران تحريم ابراز مي كرد.
خنجري عنوان کرد: شايد وزير ايراني بايد در ديدار با وزير هلندي، از دولت هلند و بانك هاي آن كشور كه در دوران تحريم، كاسه داغ تر از آش شده بودند و شركت هاي هلندي را براي عدم صدور كالا به ايران تحت فشارهايي، حتي اضافه بر حدود تحريم قرار داده بودند، گلايه كرده و آنها را مورد سرزنش قرار مي داد؛ نه براي اينكه روابط بهتر نشود، بلكه از آن جهت كه حدود و شرايط گسترش مجدد روابط را ايران تعيين مي كرد.
وي اضافه کرد: ايران هم مي تواند مجددا به محصولات هلندي دسترسي راحت تري پيدا كند اما اين اساسا افتخار و امتيازي براي وزارت جهادكشاورزي محسوب نمي شود.
به گفته خنجري، قرار است که تحريم ها برداشته شود و ايران مي تواند از هلند اجناس مورد نيازش را وارد كند و يا با دانشگاه واخنينگن ارتباط علمي برقرار كند. اين موارد نيازي به سند همكاري ندارد و بدون سند همكاري نيز اين اتفاقات بعد از تحريم ممكن است.
اين پژوهشگر کشاورزي با طرح پرسشي مبني بر اينکه چرا وزير هلندي به ايران آمد و يا وزارت جهادكشاورزي ايران چه امتياز ويژه اي در اين سند همكاري گنجانده است؟ گفت: هلندي ها مي ترسيدند كه براي ورود مجدد به بازار ايران با موانع و شرايط دشواري روبه رو شوند كه مجبور به امتيازدهي باشند. آنها باورشان نمي شود كه به اين اندازه ساده و راحت دوباره مي توانند فعاليت هاي عمدتا صادراتي شان به ايران را از سر بگيرند. گويي قدرت عمل را آنها در دست دارند و فعالانه حركت مي كنند، چه در تحريم ايران و چه حالا كه درپي ازسرگيري روابط هستند.
خنجري با ابراز تاسف از رفتار منفعلانه وزارت جهادکشاورزي ادامه داد: وزارت جهادكشاورزي ايران، چه در زمان تحريم كه مي توانست از زياده روي دولت هلند در اعمال تحريم ها جلوگيري كند و چه امروز كه مي تواند براي حضور بيشتر آنها در بازار ايران حدود و شروط (البته منطقي) تعيين كند، منفعل عمل کرده است.
وي در پايان تاکيد کرد: انتظار مي رود كه وزارت جهادكشاورزي ايران قدرت عمل را در تعيين برنامه تجاري اش با هلند در دست بگيرد. به هر حال براي رسيدن به اين هدف، هنوز دير نيست.
گفتني است پيش از اين کارشناس ديگري در اين ارتباط به موج گفته بود: حضور وزير اقتصاد هلند در ايران، منفعتي دو جانبه داشته و به سود دو کشور خواهد بود؛ بنابراين نبايد با نگاهي سياسي به ماجرا نگريست.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن