تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801560031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر خارجه آلمان: سرنگونی جنگنده روسیه توسط ترکیه حادثه‌ای خطرناک است


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
وزیر خارجه آلمان: سرنگونی جنگنده روسیه توسط ترکیه حادثه‌ای خطرناک است
وزیر خارجه آلمان: سرنگونی جنگنده روسیه توسط ترکیه حادثه‌ای خطرناک است وزیر خارجه آلمان سرنگونی جنگنده روسی توسط ترکیه را حادثه‌ای خطرناک و بحرانی ارزیابی کرده و در این باره که تلاش‌ها برای مبارزه مشترک با روسیه علیه تروریسم داعش شکست بخورد ابراز نگرانی کرد.


به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از نشریه "بیلد"، "فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر امور خارجه آلمان شلیک جنگنده روسی توسط ترکیه را به عنوان حادثه ای نگران کننده و خطیر ارزیابی کرده و در این باره که تلاش ها برای مبارزه مشترک با روسیه علیه تروریسم داعش شکست بخورد ابراز نگرانی کرد.
وی تصریح کرد: این بدین معنا است که ما نه تنها یک شکست را تجربه خواهیم کرد بلکه روزنه امیدی که تازه به دست آورده بودیم خراب می شود.   
 
هنوز مشخص نیست که این جنگنده روس دقیقا در چه منطقه ای هدف شلیک قرار گرفته است. بر اساس ارزیابی آمریکا این جنگنده در حریم هوایی سوریه سرنگون شده است. بر این اساس این جنگنده روسی مدت کوتاهی را هم به حریم هوایی ترکیه وارد شده بود که در این منطقه هدف قرار نگرفت.
 
رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که این جنگنده بر فراز خاک سوریه هدف قرار گرفت و ترکیه به هیچ شکلی در معرض تهدید ما قرار نگرفت. این اتفاق عواقب جدی برای مناسبات دو کشور خواهد داشت.
 
وی این اقدام ترکیه را خنجری از پشت و غیر قابل تحمل دانست.
 
به نوشته بیلد  شرایط در مناطق مرزی بین سوریه و ترکیه بسیار متشنج است. ترکیه منطقه ناتو است و می تواند از متحدان خود در چنین شرایطی تقاضای حمایت کند. رویارویی بین روسیه و ناتو از عواقب این واقعه می تواند باشد.
 
نخست وزیر ترکیه هشدار داده است که ترکیه برای حمایت از مرزهای خود برای هر اقدام و ایثار و فداکاری آماده است.
 
رئیس جمهوری آمریکا نیز اعلام کرده است که ترکیه حق دفاع از حریم هوایی خود را دارد. دبیر کل ناتو نیز خواستار حفظ آرامش احزاب در این شرایط شده است.
 
 


منبع: تسنیم


94/9/4 - 14:05 - 2015-11-25 14:05:39





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن