تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803344336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظرفيت توليد کاتاليست ها 80 درصد افزايش پيدا مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آذر ۱۳۹۴ (۱۶:۰ب.ظ)
مديرعامل شرکت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران: ظرفيت توليد کاتاليست ها 80 درصد افزايش پيدا مي کند موج - مديرعامل شرکت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران در دومين همايش بين المللي کاتاليست در ايران گفت: بر اساس پيش بيني ها طي چهار يا پنج سال آينده به 80 درصد اهداف خود مي رسيم که در اين صورت نياز به کاتاليست و جاذب افزايش مي يابد که حداقل 80 درصد آن با کمک توليدکنندگان داخلي توليد خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مير علي اصغر ساجدي مديرعامل شرکت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران در دومين همايش بين المللي کاتاليست در ايران گفت: با توجه به افزايش ظرفيت پالايشگاه ها و همچنين احداث پالايشگاه هاي جديد در دوران پساتحريم توليد محصولات پالايشگاهي افزايش مي يابد، لذا نياز به کاتاليست در مواد افزودني زياد مي شود.
وي افزود: همچنين با توجه به توسعه پتروشيمي و شرکت گاز برنامه افزايش توسعه واحدهاي ساخت کاتاليست ها را داريم. چراکه مجموع نياز گاز و پتروشيمي در پساتحريم به تدريج طي چهار تا پنج سال آينده 70 تا 100 درصد افزايش پيدا مي کند.
ساجدي با اشاره به تشکيل کميته کاتاليست در شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي اظهار کرد: البته اين کميته از سال 1377 فعال شده است اما در دوران تحريم وظيفه شاخصي را براي افزايش توليد کاتاليست و افزودني هاي جاذب داشت.
مديرعامل شرکت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران با بيان اينکه برنامه هايي در اين کميته به تصويب رسانده ايم، گفت: ما پا به پاي سرمايه گذاران حرکت مي کنيم تا جايي که محصول به توليد برسد و بعد از توليد آزمايش هاي لازم توسط متخصصان شرکت پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي انجام مي شود که وقتي ثابت شود اين محصولات کيفيت لازم را دارند آنها را به پالايشگاه ها معرفي مي کنيم تا طبق کميسيون مناقصات در صورت داشتن قيمت مناسب توسط پالايشگاه ها خريداري شوند.
ساجدي ادامه داد: موفق شديم کاتاليست هاي گوگردزدا از گازوئيل و نفتا را در داخل به توليد برسانيم ضمن اينکه کاتاليست هاي توليد هيدروژن و جاذب هايي مثل جاذب هاي خشک کننده هم اکنون در کشور توليد مي شوند.
وي ادامه داد: همينطور کاتاليست ايزومراوسيون در حال حاضر در پالايشگاه اصفهان به بهره برداري رسيده است که البته براي اطلاع از نتايج کيفي آن بايد مدتي منتظر بمانيم.
مديرعامل شرکت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران با اشاره به برنامه هاي توليد کاتاليست هاي پرمصرف مانند FCC و RFCC اظهار کرد: هم اکنون در پالايشگاه اراک و در واحد تصفيه گوگرد زدايي ته مانده برج خلا را داريم که اين واحد در سال نياز به 1500 تن کاتاليست دارد.
ساجدي ادامه داد: واحد FCC در پالايشگاه اراک با 96 هزار بشکه خوراک حدود 6000 تا 7500 تن مصرف کاتاليست دارد. ضمن اينکه در واحد بنزين سازي پالايشگاه آبادان 1200 تا 1500 تن مصرف FCC داريم.
وي با بيان اينکه به دنبال آن هستيم که کاتاليست هاي FCC و RFCC را به توليد برسانيم، گفت: هم اکنون با سرمايه گذاري، توليد دو گوه کاتاليست را آغاز کرديم. همينطور در آينده کاتاليست تصفيه ته مانده برج تقطير و برج خلا را در دست اقدام داريم که پژوهشگاه صنعت نفت براي دستيابي به تکنولوژي ساخت آن تحقيقات لازم را انجام مي دهد.
ساجدي با بيان اينکه در چند سال آينده ظرفيت توليد از نظر پالايشي در کشور از 1.8 ميليون بشکه به 3ميليون بشکه در روز مي رسد، تصريح کرد: بر اساس پيش بيني ها طي چهار يا پنج سال آينده به 80 درصد اهداف خود مي رسيم که در اين صورت نياز به کاتاليست و جاذب افزايش مي يابد که حداقل 80 درصد آن با کمک توليدکنندگان داخلي توليد خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن