تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814651750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۱۲۰۰ ميليارد تومان براي پايان قطعه يک آزادراه تهران-شمال نياز است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آذر ۱۳۹۴ (۱۵:۳ب.ظ)
۱۲۰۰ ميليارد تومان براي پايان قطعه يک آزادراه تهران-شمال نياز است موج - رئيس بنياد مستضعفان با اعلام اين‌که حدود ۱۲۰۰ ميليارد تومان براي پايان قطعه يک آزادراه تهران-شمال نياز است، گفت: براي ساخت قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران-شمال در مجموع ۶۷۰۰ ميليارد تومان اعتبار نياز است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد سعيدي‌کيا، رئيس بنياد مستضعفان، با اشاره به اقدامات انجام شده در منطقه يک آزادراه تهران شمال (ميدان المپيک تا دوآب شهرستانک به طول ۳۲ کيلومتر) گفت: حفاري تونل‌هاي اين منطقه ۹۰ درصد پيشرفت فيزيکي دارد، ضمن آن‌که ۱۵ درصد لاينينگ مسير به اتمام رسيده است.
وي با بيان اين‌که احداث ۲۲ پل در اين منطقه ۱۶ درصد پيشرفت فيزيکي دارد، تصريح کرد: در اين قطعه ۱۱ ميليون مترمکعب عمليات خاکي انجام شده است و تاکنون ۸۰۰ ميليارد تومان براي آن هزينه شده است.
وي با بيان اين‌که حدود ۱۲۰۰ ميليارد تومان براي اتمام قطعه يک آزادراه تهران-شمال برآورد مي‌شود، بيان کرد: در منطقه ۲ حد فاصل شهرستانک تا پل زنگوله به طول ۲۲ کيلومتر حداکثر تا پايان امسال يا اوايل سال آينده مناقصه انتخاب پيمانکار انجام مي‌شود.
رئيس بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي با بيان اين‌که حفاري تونل سرويس و دسترسي البرز به طول ۶۴۰۰ متر به اتمام رسيده است، گفت:‌ پيش مي‌شود ۳۵۵۰ متر حفاري تونل شرقي البرز تا شهريور سال آينده به پايان برسد و براي ساخت اين قطعه هم اکنون به ۲۲۰۰ ميليارد تومان اعتبار نياز است.
سعيدي‌کيا با اشاره به اين‌که هم اکنون دو پيمانکار از شمال و جنوب شرق با ۱۲۰ دستگاه ماشين‌آلات راه‌سازي و به‌کارگيري ۲۳۵ نفر در قطعه ۲ مشغول به کار هستند، اظهار کرد: در منطقه سه به طول ۴۷ کيلومتر از پل زنگوله تا سه راهي دشت نظير تاکنون عمليات اجرايي آغاز نشده و هم اکنون پيش‌بيني مي‌شود با اعتباري بالغ بر ۴۵۰۰ ميليارد تومان ظرف ۵ سال به بهره‌برداري برسد.
وي ادامه داد: هم اکنون مجريان پروژه در مرحله انتخاب مشاور ايراني با جوينت خارجي براي بازنگري و تکميل مطالعات و طراحي هستند.
وي همچنين با اشاره به اين‌که پيشرفت فيزيکي منطقه ۴ آزادراه تهران-شمال ۹۹.۵ درصد است، گفت: احداث ۴ دستگاه تونل به طول ۱۳۴۰ متر، طول پل‌ها ۵۲۰ متر و عمليات خاکي بالغ بر ۱۰ميليون مترمکعب از جمله اقدامات انجام شده در قطعه ۴ بوده است.
وي يادآور شد: اين پروژه با پيشرفت فيزيکي حدود ۹۰ درصدي افتتاح شد و به دليل عدم تکميل و ناامن بودن از دي‌ماه ۹۳ متوقف و اجراي شبانه روزي و صرف هزينه‌اي حدود ۶۰ ميليارد تومان تکميل و در مرداد ۹۴ به بهره‌برداري رسيد.
منوچهر خواجه دلويي معاون توسعه ساختمان بنياد مستضعفان نيز درباره آزادراه تهران - شمال گفت: در قطعات آزادراه مدل‌هايي ديده شده که با توجه به محدوديت مي‌توان در قالب مشارکت اقداماتي انجام داد. همچنين با اجراي قطعه يک، مسير نسبت به مسير فعلي ۶۰ کيلومتر کوتاه‌تر مي‌شود که در حال حاضر در اين پروژه ۵ پيمانکار ايراني که يکي از آن‌ها پيمانکاران بنياد است در حال فعاليت هستند.
معاون توسعه ساختمان بنياد در تشريح روند اجراي قطعات مختلف اين آزاد راه گفت: قطعه ۲ آزاد راه تهران - شمال توسط دو پيمانکار در حال انجام است که قطعه تونل شرقي در سال ۹۶ از آن عبور خواهد کرد و در صدد هستيم قطعه ۲ را نيز در سال ۹۷ به پايان برسانيم. همچنين قطعه دوم از دوآب شهرستانک تا پل زنگنه ۲۲ کيلومتر طول دارد و در حال حاضر دو پيمانکار با ۱۲۰ دستگاه ماشين‌آلات راه‌سازي در اين قطعه مشغول به اجراي پروژه هستند.
خواجه‌دلويي اجراي قطعه سوم آزادراه تهران - شمال را نيازمند زماني ۴ ساله دانست و افزود: پيش‌بيني‌ها حاکي است کليه قطعات آزادراه تهران - شمال تا ۵ سال آينده زير بار ترافيک مي‌رود. در قطعه سوم نيز تاکنون هيچ عمليات اجرايي انجام نشده، اما؛ مجريان پروژه در مرحله انتخاب مشاور ايراني با همکاري شرکتي خارجي براي تکميل مطالعات و طراحي هستيم.
اين مقام مسوول در بنياد مستضعفان ادامه داد: واحدهاي غيردولتي مي‌توانند در ساخت زيربنايي حمل‌ونقل وارد شوند. براساس قرارداد بنياد با وزارت راه در آزادراه تهران-شمال مشارکت ۵۰-۵۰ است که بنياد اجرا تا استهلاک سرمايه و تأمين سود مورد انتظار را بر عهده دارد.
معاون توسعه ساختمان بنياد با بيان اين که برآورد مي‌شود قطعه يک حدود ۱۲۰۰ ميليارد تومان هزينه داشته باشد، گفت: قطعه دوم آزادراه نيز با احتساب ساخت تونل‌هاي شرقي و غربي حدود ۲ هزار ميليارد تومان اعتبار لازم دارد.
خواجه‌دلويي گفت: در قطعه ۳ مطالعات در حال انجام است، اما؛ پيش‌بيني مي‌کنيم هزينه اجراي اين قطعه نيز ۴ هزار ميليارد تومان باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن