تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821022742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمايه گذاران از بسترهاي فراهم شده در گردشگري آستارا استفاده کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آذر ۱۳۹۴ (۱۳:۳۹ب.ظ)
سرمايه گذاران از بسترهاي فراهم شده در گردشگري آستارا استفاده کنند موج - مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گيلان گفت: بسترهاي لازم براي سرمايه گذاري در حوزه گردشگري شهرستان آستارا فراهم است و سرمايه گذاران مي توانند از اين فضا بهره مند شوند.
به گزارش خبرگزاري موج، رضا عليزاده ظهر امروز در کارگروه تخصصي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آستارا اظهار داشت: ميزان اعتباري که توسط کميته برنامه ريزي شهرستان آستارا در سال 93 به حوزه ميراث فرهنگي آستارا اختصاص يافت 200 ميليون ريال بوده که در سال جاري با اهتمام فرمانداري اين شهرستان به دو ميليارد و 680 ميليون ريال رسيده است.
وي با بيان اينکه اراده اداره کل ميراث فرهنگ، صنايع دستي و گردشگري گيلان با توجه به اعتبار تخصيصي، اتمام پروژه‌هاي نيمه تمام حوزه ميراث فرهنگي را است، احداث موزه حکيم نظامي، مرمت بقعه شيخ محمود خيوي و ايجاد پروژه زيرساختي بين راهي در منطقه صيادلر حيران را از جمله اين پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: پروژه‌هاي مذکور داراي سرويس بهداشتي، نمازخانه، مرکز اطلاع رساني و ايستگاه صنايع دستي خواهد بود تا نگاهي همه جانبه نگري را در اين خصوص داشته باشيم.
عليزاده تصريح کرد: در سنوات گذشته پروژه‌هاي بين راهي تنها به ساخت نمازخانه و سرويس بهداشتي خلاصه مي‌شد، اما مجموعه هاي گردشگري جديد تأمين کننده تمام نيازهاي بين راهي گردشگران است.
وي با بيان اشاره به ظرفيت توريستي و گردشگري آستارا تصريح نمود: نگاه ميراث فرهنگي توسعه مناطق گردشگري با محوريت حمايت از سرمايه گذار است و مرحله پساتحريم فرصتي مغتنم جهت بهره گيري از ظرفيت سرمايه گذاران خارجي را فراهم مي‌آورد.
مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گيلان با اشاره به ايجاد حاشيه امن براي سرمايه گذاران، افزود: دولت مصمم به فراهم کردن زمينه‌هاي لازم براي توسعه گردشگري و حمايت از سرمايه گذاران بخش خصوصي است.
عليزاده از اتمام ارزيابي‌هاي زيست محيطي درخصوص تالاب استيل خبر داد و گفت: بزودي شاهد رونق اقتصادي و توسعه گردشگري آستارا به واسطه تحقق منطقه نمونه گردشگري تالاب استيل خواهيم بود.
وي در ادامه پذيرش اتباع خارجي در خانه مسافرها را غير قانوني خواند و بيان داشت: پذيرش اتباع خارجي صرفاً در مراکز رسمي نظير هتل‌ها و هتل آپارتمان‌هاي داراي مجوز صورت مي‌گيرد و با خانه مسافرهايي که اقدام به اسکان اتباع خارجي نمايند برخورد جدي صورت مي‌گيرد.
وي در ادامه از احياي انجمن‌هاي ميراث فرهنگي براي صيانت از ميراث فرهنگي گيلان خبر داد و خاطرنشان کرد: اين انجمن‌ها با مشارکت گرفتن از تمامي گروه‌هاي مرتبط براي حفاظت از ميراث فرهنگي تشکيل شده است.
اين مسوول افزود: در حوزه صنايع دستي شهرستان آستارا 568 هنرمند فعال داريم که 92 نفر از آن‌ها تحت پوشش بيمه هستند و در تلاشيم تا دامنه افراد تحت پوشش بيمه صنايع دستي را در اين شهرستان ارتقا دهيم.
مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گيلان با بيان اينکه آستارا در آينده نه چندان دور تبديل به نقطه فعال مبادلات تجاري صنايع دستي خواهد شد، افزود: با فعال شدن بازارچه صنايع دستي آستارا قصد داريم صادرات صنايع دستي را از اين شهرستان به ساير کشورهاي آسياي ميانه و قفقاز داشته باشيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن