تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 12 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813635610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انجمن عکاسی اهر نیازمند حمایت است/ضرورت معرفی پتانسیل های منطقه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در دیدار فرماندار اهر با انجمن هنر عکاسی مطرح شد؛
انجمن عکاسی اهر نیازمند حمایت است/ضرورت معرفی پتانسیل های منطقه

IMG_7523.jpg


شناسهٔ خبر: 2976864 - دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
استانها > آذربایجان شرقی

اهر- فرماندار شهرستان اهر گفت: مفهومی که یک عکس می‌تواند از مشکلات جامعه بیان کند شاید حتی برگزاری جلسات و همایش‌های متعدد چنین توانایی را نداشته باشد. به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدعابدی عصر دوشنبه در دیدار با اعضای انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر اظهار داشت: ظرفیت‌های گردشگری و هنری منطقه ارسباران و شهرستان اهر از دید لنز دوربین‌های عکاسی و مردم سایر نقاط کشور ناشناخته مانده است. وی با اشاره به اینکه هنر عکاسی شهرستان اهر رفته‌رفته نسبت به سال‌های گذشته به جایگاه اصلی خود دست می‌یابد، افزود: مردم امروزه بیشتر به هنر علاقه‌مند می‌شوند و بخصوص در این مناطق که هنرمندان و مفاخر زیادی در تاریخ کهن منطقه ارسباران نهفته بوده و باگذشت سالیان سال شاید مورد بی‌مهری قرارگرفته باشند ولی هنوز فراموش نشده‌اند. عابدی تقویت و حمایت از هنرمندان عکاس را اصلی‌ترین عامل پیشرفت این هنر دانست، ادامه داد: مفهومی که یک عکس می‌تواند از مشکلات جامعه بیان کند شاید حتی برگزاری جلسات و همایش‌های متعدد چنین توانایی را نداشته باشد. فرماندار شهرستان اهر معرفی زیبایی‌های خدادادی را از دیگر خصوصیات هنر عکاسی برشمرد و گفت: عکاس با نشان دادن معضلات نمایان و پنهان جامعه از زوایای مختلف به‌راحتی پیام و مفهوم خود را به مخاطبان منتقل می‌کند.

وی بابیان اینکه دولت در حد توان از هنر عکاسی حمایت می‌کند و شاید در مواقع موردنیاز مسئولان برای حفظ هنر عکاسی از درآمدهای شخصی خود نیز هزینه خواهند کرد، اضافه کرد: هنر عکاسی تنها یکی از بخش‌های فرهنگی شهرستان اهر و کشور بوده و اگر به تاریخ هنرهای منطقه نگاه کنیم جزو اولین‌ها نیز مطرح خواهیم بود. عابدی ضمن اشاره به اینکه برپایی مسابقه‌های عکاسی با موضوع قرآن کریم بیشتر موردتوجه قرار گیرد، تصریح کرد: چنانچه که جوانان برای عکاسی از سوژه‌های خاص علاقه‌مند هستند بایستی برای ترویج بهتر قرآن مسابقات و جشنواره‌های مختلفی با موضوع عکاسی قرآن صورت گیرد. فرماندار شهرستان اهر در پایان با تأکید بر اینکه برای گسترش هنر عکاسی در این شهرستان نیازمند توجه و دقت است، خاطرنشان کرد: مسئولان همان‌طور که به فکر توسعه شهرستان اهر در سایر محورها هستند برای رفع مشکلات کنونی انجمن عکاسی اهر نیز توجه ویژه‌ای می‌کنند.

هنر عکاسی برای معرفی استعدادها و معضلات جامعه استفاده شود رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر نیز در این دیدار گفت: انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر نه‌تنها در این شهرستان اولین بوده بلکه بعد از شهرستان تبریز دومین انجمن تأسیس‌شده در بین شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است. مهدی زارعی با اشاره به اینکه قسمتی از ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر برای راه‌اندازی دفتر نخستین انجمن هنر عکاسی این شهرستان اختصاص‌یافته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه محل دفتر این انجمن تعیین‌شده ولی به دلیل نبود اعتبار اولیه برای تجهیز دفتر انجمن هنر عکاسی اقدامی صورت نگرفته است. وی در ادامه خواستار تخصیص اعتبار برای تجهیز و راه‌اندازی دفتر انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر از بودجه شد و گفت: توانایی عکاسان اهری در حدی است که با حمایت ازنظر هزینه و تأمین اعتبار برای پیشبرد اهداف برای توسعه هنر عکاسی ضروری بوده و در صورت امکان ردیف بودجه‌ای برای انجمن عکاسی اهر تعریف شود. زارعی بابیان اینکه نقش هنر عکاسی در معرفی زیبایی‌های طبیعت و چهره‌های ماندگار غیرقابل‌انکار است، بیان داشت: عکاسان برای رفع مشکلات و شناسایی معضلات جامعه بایستی بیش‌ازپیش به زندگی روزمره مردم شهرها و کشورها توجه ویژه‌ای داشته باشند چنانچه عکس بهترین وسیله برای نمایان کردن مشکلات مردم تأثیر زیادی خواهد داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر برگزاری جشنواره‌های عکاسی را مناسب‌ترین فرصت برای شناسایی استعدادهای پنهان این هنر دانست، اظهار داشت: همان‌طور که امروزه دولت یازدهم به‌تمامی هنرهای توجه دارد بایستی عکاسان شهرستان اهر نیز برای پیشرفت این هنر ارزشمند به فکر کسب تجربه‌های بیشتری باشند. انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر نیازمند حمایت مسئولان است رئیس هیئت‌مدیره انجمن عکاسی شهرستان اهر همچنین در این دیدار گفت: برای تأسیس و تشکیل نخستین انجمن عکاسی اهر از طریق برخی از عکاسان انجام‌شده و نزدیک به یک سال بعد از برگزاری انتخابات هیئت‌مدیره به‌صورت رسمی ثبت‌شده است. محمدرضا بهمرام با اشاره به اینکه تاکنون برای عضویت در انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر ۶۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: عکاسان اهری با نزدیک به ۴۰ اثر در مسابقات و جشنواره‌های کشوری درخشیده‌اند.

وی بابیان اینکه از ۳۶ اثر راه‌یافته به سومین دوره مسابقات دوسالانه عکس بسیج استان آذربایجان شرقی ۱۲ اثر متعلق به عکاسان شهرستان اهر است، اضافه کرد: تاکنون باگذشت یک سال از فعالیت انجمن عکاسی اهر حتی ریالی اعتبار از این انجمن پشتیبانی نشده و تمامی هزینه‌های اردوهای عکاسی و شرکت در مسابقات از طریق خود عکاسان تأمین‌شده است. بهمرام از افتتاح دفتر رسمی و فعالیت‌های انجمن عکاسی شهرستان اهر خبر داد و گفت: همزمان با افتتاح انجمن عکاسی، نمایشگاه عکس طبیعت ارسباران در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری منطقه ارسباران و شهرستان اهر برپا می‌شود. رئیس هیئت‌مدیره انجمن عکاسی شهرستان اهر در پایان با تأکید بر اینکه برای راه‌اندازی دفتر انجمن هنر عکاسی نیازمند تأمین امکانات اولیه است، خاطرنشان کرد: مسئولان در جهت پیشرفت هنر عکاسی و راه‌یابی هنرمندان در سطح ملی از انجمن عکاسی ازنظر تأمین هزینه‌ها و امکانات همکاری‌های لازم را انجام دهند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن