تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798979745




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش روابط عمومي شهرداري تهران به انتشار عکس استعمال مواد مخدر در مترو


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ آذر ۱۳۹۴ (۱۴:۲ب.ظ)
واکنش روابط عمومي شهرداري تهران به انتشار عکس استعمال مواد مخدر در مترو موج - روابط عمومي معاونت حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران با انتشار اطلاعيه‌اي نسبت به انتشار عکسي در فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي که فردي را در حال استعمال ماده مخدر در داخل واگن مترو نشان مي‌دهد، واکنش نشان داد.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين اطلاعيه آمده است: انتشار و انعکاس گسترده عکس فردي در حال استعمال مواد مخدر در يکي از واگن‌هاي مترو تهران و حواشي بسيار آن، نشان مي‌دهد که اصل موضوع وقوع جرم مشهود در يک فضاي عمومي مورد غفلت قرار گرفته است.
اين اطلاعيه مي‌افزايد: استعمال دخانيات از نقاط مختلف پايتخت وسط رفيوژ مياني بزرگراه‌ها، لابه‌لاي درختان در بوستان‌هاي شهر، وسط ميدان‌هاي شهر تا حاشيه پياده راه‌هاي شهري گسترش يافته و قبح اين جرم مشهود در جامعه در حال از بين است و گويي کل شهر تهران به پاتوق بزرگ معتادان متجاهر تبديل شده است.
در حالي که مصرف مواد مخدر از يک جرم زيرپوستي به يک جرم آشکار که پيکره شهر را فرا گرفته تبديل شده، انتشار عکس فردي در حال مصرف مواد مخدر در يکي از واگن‌هاي متروي تهران که هر روز در گوشه و کنار شهر، ده‌ها و صدها نمونه از صحنه‌هاي مشابه چنين صحنه‌اي را شاهد هستيد، دستمايه اين شده که يک مسافر معتاد زير ذره‌بين قرار گيرد، در حالي که واقعيت اين است که مترو نه به عنوان يک سيستم امنيتي بلکه به عنوان يک سامانه خدماتي، روزانه پذيراي سه ميليون مسافر است و در اين موضوع، بزرگ‌نمايي جايگزين واقع‌بيني شده است.
محمد حقاني، رئيس کميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران، با اشاره به اين‌که افزايش آسيب‌هاي اجتماعي و تغيير در رفتارهاي شهروندي، محيط زيست انساني شهر تهران را در معرض تهديد قرار داده، گفت: متأسفانه اعتياد در تهران چهره علني پيدا کرده و معتادان در بسياري از نقاط تهران؛ به ويژه جنوب شهر به راحتي در فضاهاي عمومي زندگي مي‌کنند، در پارک‌ها مي‌خوابند و به نسبت به استعمال مواد مخدر که بخشي از زندگي آن‌ها را تشکيل مي‌دهد، اقدام مي‌کنند.
محمد حقاني با بيان اين‌که بسياري از معتادان در سطح شهر، افرادي‌اند که از ديگر نقاط به تهران آمده‌اند و در اين کلان‌شهر درگير مواد مخدر شده‌اند، درباره انتشار عکس مصرف مواد مخدر در مترو، تأکيد کرد: مترو نيز مانند ساير فضاهاي عمومي شهر، متأثر از افزايش آسيب‌هاي اجتماعي است و علت آن در سطح کلان اين است که متوليان مربوطه براي کاهش آسيب‌هاي اجتماعي و پيشگيري از اين آسيب‌ها، برنامه‌اي ندارند و دست روي دست گذاشته‌اند.
عضو هيأت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران نيز با اعلام اين‌که مسووليت برخورد با اعتياد و آسيب‌هاي اجتماعي متوجه شهرداري تهران نيست، اظهار کرد: در اين زمينه نيروي انتظامي بايد به موضوع امنيت مترو رسيدگي کند و پليس بايد وارد عمل شود تا افراد نتوانند در فضاهاي عمومي مرتکب جرائمي مثل مصرف مواد مخدر شوند.
ابوالفضل قناعتي با تأکيد بر اين‌که مسافران مترو که از ورودي‌هاي هوشمند مجهز به سنسورهاي تشخيص مواد مخدر عبور نمي‌کنند تا براي مسوولان مترو قابل شناسايي باشند، تصريح کرد: در زمينه مديريت دقيق فضاهاي عمومي، بايد در سطح کلان برنامه ريزي کنيم و برنامه داشته باشيم.
رئيس کميته عمران شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اين‌که آسيب‌هاي اجتماعي در تهران رو به افزايش است، تصريح کرد: با توجه به حساسيت در نحوه برخورد با آسيب‌هاي اجتماعي دست‌اندرکاران مربوطه براي ساماندهي وضع موجود و پيگيري اين آسيب، چه در سطح شهر و چه در داخل مترو، بايد هر چه زودتر اقدام کنند.
اقبال شاکري با بيان اين‌که استعمال مواد مخدر، نه تنها در مترو که در سطح شهر به نحوي با آن برخورد شود تا اين‌گونه اتفاقات به رفتار تبديل نشود، افزود: بايد برخوردمان به نحوي باشد که کسي به ذهنش خطور نکند در مترو يا در هر فضاي عمومي ديگر، مي‌تواند چنين کاري را انجام دهد و حقوق شهروندان را تضييع کنند.
وي با تأکيد بر اين‌که مترو، يک شبکه حمل‌ونقلي صرف نيست، بلکه شبکه‌اي اجتماعي است که يکي از مهم‌ترين و شلوغ‌ترين فضاهاي شهري را در خود جاي داده، خاطرنشان کرد: متروي تهران، شان پايتخت و مظهر پيشرفت کشور است و موضوع آسيب‌هاي اجتماعي و برخورد با اين‌گونه آسيب‌ها در مترو، بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.
حسن رحيمي قاضي دادگستري با استناد به بند 8 ماده 4 قانون نيروي انتظامي مصوب 1369، از نيروي انتظامي به عنوان ضابط قوه قضائيه نام مي‌برد و مي‌گويد: مطابق اين قانون، اهم وظايف نيروي انتظامي عبارت از مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با قاچاق، مبارزه با منکرات و فساد، پيشگيري از وقوع جرايم، کشف جرائم، بازرسي و تحقيق، حفظ آثار و دلايل جرم، دستگيري متهمان و بزهکاران، جلوگيري از فرار و مخفي شدن آن‌ها و اجرا و ابلاغ احکام قضايي است.
گفتني است، طي روزهاي اخير تصوير فردي که در داخل واگن مترو مشغول استعمال ماده مخدر شيشه است، در سطح وسيعي از طريق شبکه‌هاي اجتماعي منتشر شده است.
اين عکس ابتدا توسط يک نفر که مدعي است شاهد ماجرا بوده، منتشر شد، نامبرده اين عکس به همراه شرح ماجرا را در اينستاگرام خود گذاشته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن