تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815495952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمایی از سند ملی دیابت؛ فردا


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: رونمایی از سند ملی دیابت؛ فردا


دکتر باقر لاریجانی گفت: فردا در همایش بین المللی دیابت از سند ملی دیابت با عنوان اهداف و استانداردهای ارائه خدمت به بیماران دیابتی رونمایی می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،لاریجانی در نشست خبری گفت: در 12 سال گذشته بیماری های غیرواگیردر کشور ما 14 درصد رشد داشته است.
لاریجانی با بیان اینکه امیدواریم برای بیماری های قلب و عروق ،سرطان،آسم وآلرژی هم بتوانیم برنامه جامعی تهیه کنیم افزود: کاهش 20درصدی مرگ و میر ناشی ازتصادفات، افزایش دسترسی به دارو ورساندن ترانس های غیرمجاز به صفر درصد؛ سه هدف برنامه جامع بیماری های غیرواگیر است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در سند بیماریهای غیرواگیر قراراست در دو سال آینده 70 درصد پوشش درمانی مربوط به این بیماری ها تامین شود و 90 درصد بیماران دیابتی بتوانند تا سال 2025 به درمان خوب دسترسی داشته باشند.
لاریجانی افزود: همچنین برنامه ریزی کرده ایم در 10 سال آینده غربالگری زودرس برای جلوگیری ازعوارض دیابت برای 100 درصد افراد انجام شود.
رئیس همایش بین المللی دیابت آمارمبتلایان به این بیماری را متفاوت اعلام کرد و گفت: حدود 5 میلیون نفر دیابتی داریم و حدود همین تعداد هم بیمارهستند که اگر مداوا نشوند دیابتی می شوند.
اوبا بیان اینکه حدود 6 درصد افراد جامعه بیمار دیابتی هستند افزود: بیماری دیابت نوع 2 حدود 10 تا 15 درصد جامعه را شامل می شود.
لاریجانی گفت: اگر دیابت را خوب کنترل نکنیم می تواند باعث مرگ و میر شود و 10 تا 15 سال عمر افراد را کاهش می دهد.
او شایعترین علت نارسایی های کلیه و کوری را بیماری دیابت بیان کرد و افزود: 15 درصد دیابتی ها زخم پا می گیرند که10 تا 15 درصد منجر به قطع عضو می شود.
معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: 4 تا 5 درصد زنان در دوران بارداری دچار دیابت می شوند که بعضی از آنها پس از زایمان بهبود می یابند.
لاریجانی همچنین با برشمردن اهداف مربوط به بیماری های غیرواگیر این سند افزود: با مجموعه این اقدامات درصددیم 25 درصد مرگ و میر افراد زیر70 سال را کاهش دهیم.
همایش بین المللی راهبری دیابت فردا و پس فردا با حضور وزرای بهداشت کشورهای مختلف در مرکزهمایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.


یک شنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن