تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819996528




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عقيم‌سازي زنان کارتن‌خواب منوط به دستور مراجع شرعي و قانوني است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۴۰ب.ظ)
عقيم‌سازي زنان کارتن‌خواب منوط به دستور مراجع شرعي و قانوني است موج-نايب‌رئيس کميسيون بهداشت مجلس با بيان اين که عقيم‌سازي زنان کارتن‌خواب منوط به دستور مراجع شرعي و قانوني است، گفت: شرايط عقيم‌سازي زنان در بخشنامه‌هاي وزارت بهداشت موجود است و نمي‌توان بدون در نظر گرفتن بند اين بخشنامه چنين کاري را انجام داد.
به گزارش خبرگزاي موج، عبدالرحمان رستميان با تاکيد بر اينکه قوانين مربوط به عقيم‌سازي زنان در مجلس وجود دارد و نمي‌توان چنين اقدامي را بدون کارشناسي انجام داد، گفت: تصويب چنين قانوني تا کنون بارها در مجلس مطرح شده و نتيجه‌اي نداشته است.
وي افزود: چنين تصميمي قوانين مربوط به خودش را دارد. مادراني که درصد بالايي براي از بين رفتن نوزادشان در حين تولد وجود دارد و آنها که کودکاني با بيماري‌هاي خاص به دنيا مي‌آورند در اين قانون جاي مي‌گيرند، اما؛ قانوني براي عقيم‌سازي و از بين بردن کودکان زنان معتاد نوشته نشده است.
چندي پيش نيز معاون کاهش تقاضاي ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره عقيم‌سازي زنان دچار آسيب‌هاي اجتماعي جهت پيشگيري از تولد نوزادان معتاد و همچنين مبتلا به بيماري‌هايي نظير ايدز گفته بود: بحث عقيم‌سازي اصلا موضوعيت ندارد و به هيچ کسي مجوز اين کار داده نشده است. ارائه خدمات کاهش آسيب، مثل وسايل پيشگيري از بارداري و ساير خدمات کاهش که از اشاعه بيماري‌هاي ايدز و هپاتيت پيشگيري مي‌کند و يا باعث مي‌شود، مادران مبتلا به اعتياد، نوزاد مبتلا به دنيا نياورند؛ با نگاه زيان کاهي قابل قبول است، اما؛ بحث عقيم‌سازي دائمِ هيچ کدام از ابناء بشر قابل قبول نيست.
همچنين چندي پيش وزير بهداشت در واکنش به طرح عقيم‌سازي زنان دچار آسيب اجتماعي گفته بود که تا زماني که مجوز شرعي نداشته باشيم؛ اين کار انجام نخواهد شد.
هاشمي اين را هم مطرح کرد: در حال تلاش براي آموزش، تأمين شغل و مراقبت از اين دسته از زنان هستند.
وي تاکيد کرد که لازم است؛ در اين زمينه دنبال راه چاره باشيم و به علت‌ها بپردازيم. البته همواره بر اساس دستور شارع مقدس و قانون عمل خواهيم کرد. ما در زمينه افرادي که سلامتشان در معرض خطر است، قانون داريم و بر اساس آن پيش مي‌رويم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن