تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805619138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاثيرگذاري کشورهاي صادرکننده گاز در قيمت فقط به شرط افزايش تک محموله ها / گفتگو با روس ها و ترکمنستان براي سوآپ گاز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۳۰ب.ظ)
وزير نفت: تاثيرگذاري کشورهاي صادرکننده گاز در قيمت فقط به شرط افزايش تک محموله ها / گفتگو با روس ها و ترکمنستان براي سوآپ گاز موج - وزير نفت با بيان اينکه اجلاس بعد از ظهر کشورهاي صادرکننده گاز به رياست وزير انرژي نيجريه برگزار مي شود، گفت: در اجلاس امسال روساي 9 کشور حاضر شده اند که بيشتر از دو اجلاس قبلي آنها است که اين نشان دهنده ديد مثبت کشورها به ايران است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج در محل برگزاري اجلاس کشورهاي صادرکننده گاز، بيژن زنگنه وزيرنفت در جمع خبرنگاران گفت: امروز صبح جلسه فوق العاده وزراي کشورهاي صادرکننده گاز برگزار شد که در اين جلسه اسناد مربوط به جلسه سران اين مجمع مورد بررسي و تائيد قرار گرفت. ضمن اينکه بيانيه سران کشورهاي صادرکننده گاز نيز که بيانيه اي مفصل است بعد از دو ساعت صرف وقت نهايي شد که اين بيانيه توسط هيات عالي منتخب وزرا از قبل تدوين شده بود که پس از بحث و ارائه نظرات مورد تائيد اعضا قرار گرفت که بعد از تائيد سران کشورهاي صادرکننده گاز به صورت رسمي منتشر مي شود.
وي ادامه داد: علاوه بر آن گزارشي از سوي اجلاس کشورهاي صادرکننده گاز در تهران به اجلاس کاپ 21 در پاريس تهيه شد که پيامي با اين محتوا که بر نقش گاز در بهبود محيط زيست تاکيد دارد.
زنگنه در تشريح ديگر برنامه هاي نشست فوق العاده وزراي GECF بيان کرد: بعد از ظهر امروز جلسه عادي مجمع کشورهاي صادرکننده گاز به رياست وزير نفت نيجريه برگزار مي شود که در آن جلسه مسائل مربوط به GECF مطرح و در مورد آنها بحث مي شود.
وزير نفت در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري موج گفت: در اجلاس بعد از ظهر در مورد انتخاب دبيرکل مجمع کشورهاي صادرکننده گاز نيز تصميم گيري مي شود.
وي در مورد افزايش 500 هزار بشکه اي نفت بعد از اجرايي شدن لغو تحريم ها اظهار کرد: هيچ اجازه اي از سازماني براي افزايش توليد نفت خود نمي گيريم ضمن اينکه اوپک هم اکنون 1.5 ميليون بشکه بيش از سقف خود نفت توليد مي کند ما نيز قبلا طي نامه اي افزايش توليد خود را به اطلاع اوپک رسانده ايم.
وزير نفت در ارتباط با هماهنگي با کشورهاي عمده صادرکننده نفت منجمله روسيه اظهار کرد: روسيه يک شريک راهبردي است و همکار مهم ما در بخش نفت و گاز محسوب مي شود. البته افزايش توليد نفت قابل مذاکره نيست و بازار به بازيگران اصلي عرضه آن نقش را ديکته مي کند.
وزير نفت ادامه داد: همکاري دو جانبه و چند جانبه که در اجلاس GECF دنبال مي شود بسيار مهم است. به طور مثال ما دو قرارداد مهم صادرات گاز به عراق داريم که فکر مي کنيم ساليان درازي با هم همکاري داشته باشيم ضمن اينکه همکاري ويژه اي به ترکمنستان را دنبال مي کنيم براي سوآپ گاز آنها و در اين حوزه نيز گفتگوهاي مفصلي را با روس ها انجام داده ايم که اميدواريم به نتيجه برسد.
زنگنه با اشاره به اهميت اجلاس مجمع کشورهاي صادرکننده گاز گفت: در نشست اول GECF سه رئيس دولت و در دوره دوم آن شش رئيس دولت حضور پيدا کرده اند اما در اجلاس سوم که در تهران در حال برگزاري است نه رئيس دولت حاضر شده اند که اين نشان دهنده ديد کشورها به ايران است.
وي در مورد همکاري با ترکيه براي صادرات گاز به اروپا افزود: ترکيه بايد تصميم بگيرد که آيا مي خواهد گاز ايران را خود بگيرد و به اروپا صادر کند و يا به دنبال دريافت حق ترانزيت است که بايد بگويم اگر حق ترانزيت گاز به اروپا بالا باشد ايران به صورت LNG گاز خود را به اروپا مي رساند.
وي در مورد تاثيرگذاري مجمع کشورهاي صادرکننده گاز در بازار جهاني انرژي اظهار کرد: تاثير گذاري GECF در بازار به قراردادهاي بلندمدت تک محموله اي گاز برمي گردد الان وزن معاملات تک محموله اي گاز کم است و هر وقت بالا رفت GECF مي تواند در قيمت گاز در بازارهاي جهاني اثرگذاري داشته باشد.
وزير نفت با بيان اينکه به دليل مسائل زيست محيطي سهم گاز در سبد انرژي در آينده اي نزديک تا 28 درصد بالا مي رود، گفت: هم اکنون رقيب گاز زغال است که متاسفانه از طرف کشورهاي بزرگ مصرف کننده حمايت مي شود اين در حالي است که گاز از نظر محيط زيست بسيار بهتر است و به همين دليل سهم آن در سبد انرژي رو به رشد است.
وي با اشاره به نگراني هاي موجود از افزايش سهم گاز در سبد انرژي اظهار کرد: بزرگترين نگراني قيمت گاز است چرا که قيمت پايين آن ميل به سرمايه گذاري را کم مي کند.
زنگنه با تاکيد بر فعال شدن قراردادهاي ايران در حوزه گاز در دوران پس از تحريم گفت: ما چند قرارداد داريم که بايد فعال شود نخست قرارداد صادرات گاز به پاکستان است. ضمن اينکه دوقرارداد معتبر براي صادرات گاز به عراق داريم علاوه برآن گاز ايران مي تواند به کشورهاي خليج فارس صادر شود.
زنگنه ادامه داد: هم اکنون طرح LNG ايران نيز در مرحله تکميل قرار دارد ضمن اينکه در طرح ديگري گازهاي در حال سوخت ميدان ها نيز جمع آوري شده و براي LNG آماده مي شود.
وزير نفت با تاکيد بر اينکه بازار نفت و گاز نبايد سياسي شود، گفت: سياسي کردن آن به ضرر مصرف کننده و توليدکننده است هرچند هم اکنون ممکن است اراده سياسي براي پايين آوردن قيمت نفت وجود داشته باشد.
وي همچنين با اشاره به مذاکرات انجام شده با عمان گفت: يک گزينه اين است که ايران از ظرفيت LNG عمان استفاده کند تا گاز خود را براي رساندن به عمان به صورت LNG به اروپا صادر شود.
زنگنه با اشاره به مباحث امروز صبح اجلاس فوق العاده وزراي کشورهاي صادرکننده گاز افزود: يکي از مباحثي که در جلسه امروز صبح پيرامون آن بحث صورت گرفت تحريم هاي يک جانبه بر عليه صادرات گاز است که روس ها نيز در مقابل آن ايستادند تا در موضوع گاز و نفت مسائل تحريم در قالب موضوعات سياسي مطرح نشود.
وي افزود: در اقتصاد مقاومتي هميشه مطرح است که ترکيب طرف هاي قرارداد خود را طوري در نظر داشته باشيم که اگر با يکي از آنها به مشکل برخورد کرديم بتوانيم آن را مديريت کرده تا سبدي درست کنيم که در مواقع دشواري بتوان آن را تدبير کرد.
زنگنه اولويت نخست صادرات گاز ايران را منوط به ارسال گاز به همسايگان دانست و افزود: خيلي نمي توانيم انتظار بکشيم که براي صادرات گاز به اروپا ببينيم که ترکيه اجازه ترانزيت مي دهد يا خير. هر چند هر کشوري ملاحظات امنيتي و استراتژيک را در قراردادهاي خود در نظر مي گيرد.
وي با اشاره به تقاضاي آذربايجان براي عضويت در مجمع کشورهاي صادرکننده گاز گفت: آذربايجان متقاضي است البته هنوز آن را به صورت رسمي اعلام نکرده است و منتظر جلسه عادي وزارتي کشورهاي صادرکننده گاز هستيم تا ببينيم تقاضاي خود را رسمي مي کند يا خير.
وزير نفت با تائيد مطرح شدن بحث انتقال مقرر GECF به يک کشور اروپايي گفت: هنوز اين بحث به صورت رسمي مطرح نشده است هر جايي که قدرت باشد کار سياسي هم وارد آن مي شود ولي فعلاً روابط در ميان کشورهاي صادرکننده گاز به خوبي پيش مي رود و فرق GECF با اوپک اثرگذاري آن در قيمت است که باعث مي شود کار سياسي در اوپک بيشتر باشد.
زنگنه با اشاره به اينکه سال هاي پيش از من پرسيدن که نظرت در مورد آوردن نفت بر سر سفره ها چيست، گفت: آن موقع گفتم مگر تا به حال چيزي غير از نفت در سر سفره ها بوده است که حالا نفت را مي خواهند بياورند. اگر پول نفت صرف توليد، سرمايه گذاري و اشتغال و حتي طرح هاي عمراني شود ابزار بسيار خوبي براي توسعه در کشور است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن