تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803936516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصویرسازی واقع گرایانه از تمامی عکاسان دفاع مقدس


واضح آرشیو وب فارسی:دانا: بهرام رادان بازیگر اصلی "حکایت عاشقی" و ایفاگر نقش عکاسی است که در دل بحران وارد حلبچه می شود و تا می تواند تصویرسازی می کند؛ در کنار روایت این داستان عاشقانه آرام و زیبایی را هم شاهدیم که با حضور شیلان رحمانی بازیگر کُرد پیش می رود.به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کمتر پیش آمده در سالهای اخیر فیلمسازان ایرانی خود را درگیر تاریخ کنند و با زدن به دل تاریخ بخشهایی کمتر دیده شده از آن را پیش روی مخاطبان قرار دهند. تاریخ ایران و بخصوص برهه زمانی دفاع مقدس از جمله زمینه های خلق داستانهای فراوان در ادبیات ما بوده ولی در سالهای اخیر سینمای ایران چنان که باید به آن روی خوش نشان نداده است. احمد رمضان زاده از جمله کارگردانان جوانی است که کوشیده در "حکایت عاشقی" به سراغ بخشی دیده نشده از دفاع مقدس و ماجرای شیمیایی شدن حلبچه برود. البته که او سعی کرده داستانی را برای روایت برگزیند که به اندازه مستندگرایانه بودن لطافتهای زیبای عاشقانه را هم در خود جا داده باشد. "حکایت عاشقی" داستان یکی از ده ها عکاسی را روایت می کند که بعد از شیمیایی شدن حلبچه به این شهر پا می گذارد و می کوشد با تصویرسازی از این اتفاق هم سندی بسازد بر ددمنشی های حاکمانی که آن فاجعه تراژیک را برای مردمان کرد عراق رقم زدند و هم روایتگر دغدغه هایی باشد که انسانهای شریف حیطه رسانه سالهاست با آن دست به گریبانند. *قرار دادن عشق و بحران کنار هم بهرام رادان بازیگر اصلی "حکایت عاشقی" و ایفاگر نقش عکاسی است که در دل بحران وارد حلبچه می شود و تا می تواند تصویرسازی می کند؛ در کنار روایت این داستان عاشقانه آرام و زیبایی را هم شاهدیم که با حضور شیلان رحمانی بازیگر کُرد پیش می رود. رادان و شیلان بخش عمده ای از تراژدی مرگبار حلبچه را با چاشنی عشق روایت می کنند و شاید همین قرار دادن دو مقوله بحران و تکیه بر عشق برای عبور از بحران کنار یکدیگر است که جذابیتهای اثر را دوچندان می کند. *تصویرسازی دقیق از تمامی عکاسان جنگ در سالهای پیشین هم تصویرسازیهای سینما از حضور عکاسان در دل جنگ را دیده بودیم اما این تصویرسازیها اغلب مختصر و برای خالی نبودن عریضه بوده است. "حکایت عاشقی" یکی از معدود آثار تاریخ سینمای ایران است که زندگی یک عکاس خبری را زمینه ای کرده برای خلق درام. ویژگی مثبت کار احمد رمضان زاده کارگردان فیلم که البته یک تهیه کننده پیشکسوت به نام مسعود جعفری جوزانی را هم کنار خود داشته این است که سعی کرده شخصیتی جامع را برای عکاس فیلمش بیافریند. همین است عکاسی که در "حکایت عاشقی" می بینیم نه یک عکاس خاص با ویژگیهای خاص که ترکیبی است از ویژگیهای شخصیتی اغلب عکاسان فعال در دل جنگ و برای مخاطبی که آن روزگار را درک نکرده می تواند سندی تصویری باشد از خلق و خوی و نوع سلوک طیفی به نام عکاس در دوران دفاع مقدس. بدین جهت "حکایت عاشقی" اثری یکتا و بی نظیر به شمار می رود چون هم از فاجعه می گوید و هم از عشق و البته هم از اهالی رسانه. به جرات می توان گفت تصویری که رمضان زاده از عکاس در اثرش ارائه داده می تواند تا سالها برای اهالی رسانه و بخصوص آنها که می خواهند از عکاسان جنگ و وظایف رسانه ای در دل بحران بدانند درس آموز باشد. ایمان کوچکی


شنبه ، ۳۰آبان۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دانا]
[مشاهده در: www.dana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن