تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1838086918
«آبجی» نق نمی زند!
واضح آرشیو وب فارسی:شما نیوز: سازندگان فیلم «آبجی» امیدوارند با ساخت این فیلم یکی از مادرانه های خوب سینما ی ایران را ساخته باشند و تاکید دارند که «آبجی» قرار نیست نق بزند! به گزارش خبرنگار سینما یی ایسنا ، گروه سازنده فیلم «آبجی» همزمان با ضبط آخرین سکانس های فیلم شان توضیحاتی را درباره این فیلم که به گفته آنها یک ملودرام اجتماعی خانوادگی است، ارائه کردند. آنها هرچند ترجیح دادند داستان فیلم شان را به طور کامل لو ندهند ، اما درباره دیگر جزئیات آن توضیحات کاملی دادند. لوکشین اصلی فیلم خانه ای است در خیابان خردمند ، خانه ای که خانه شخصیت «طلا» با بازی گلاب آدینه است. این خانه پیش از این هم یکی از لوکیشن های فیلم «جدایی نادر از سیمین» بوده است. و حالا در مقابل این خانه «آبجی» را می بینیم که تلاش می کند در یک روز زمستانی، میان سوز و سرمای برف، در خانه را بگشاید، اما چه تلاش بیهوده ای. این در گویی با او سر ستیز دارد و باز نمی شود که نمی شود. حتی وقتی مردانی برای کمک هم می آیند، باز هم باز نمی شود. معصومه قاسمی پور که در این فیلم نقش «آبجی» را بازی می کند ، دختر بیماری است که بیماری اش، نگرانی هایی را برای مادرش ایجاد کرده است. بعد از ضبط این سکانس به داخل خانه می رویم و گفتگویی مفصل با تعدادی از سازندگان فیلم داریم. مادرانه ای از نوعی دیگر مرجان اشرفی زاده که پیش از این با ساخت فیلم های مستند، ویدئویی و کوتاه؛ سینما را تجربه کرده است ، دو سال زمان صرف کرد تا اولین فیلمنامه بلندش را به پایان برساند. او درباره داستان این فیلم گفت: فیلم ما یک ملودرام اجتماعی خانوادگی است و امیدواریم که یکی از مادرانه های خوب سینما ی ایران را ساخته باشیم. شاید این فیلم را بتوان نوعی مکمل برای دیگر آثار از این دست برشمرد که نگاه تازه ای به مادرانه های سینما ی ایران دارد. اشرفی زاده ادامه داد: دوست داشتم اولین فیلم سینما یی ام در ادامه فیلم های ویدئویی ام باشد وحضور پرقدرتی در این عرصه داشته باشم. سوژه های مختلفی به ذهنم رسید و مثل همیشه موج هایی هم در سینما بود که گاه آدم را به سویی می کشاند اما نهایتا تصمیم گرفتم دغدغه و نگاه شخصی خودم را دنبال کنم. می خواستم با یک نویسنده زن کار کنم وی با بیان اینکه بسیار علاقه مند بوده در نگارش فیلمنامه با یک نویسنده زن همکاری کند، یادآور شد: دو سال پیش خانم ناهید طباطبایی را در جشنواره ای دیدم و خیلی زود با یکدیگر گفتگو کردیم. بعد از مدتی علی اصغری هم به ما اضافه شد و گروه سه نفره نویسندگان از فروردین سال 93 شروع به کار کردیم. فیلمنامه را پایان اردیبهشت ماه برای پروانه ساخت ارائه کردیم و مرداد ماه این پروانه صادر شد. اما آن سال سه بار تا مرحله پیش تولید رفتیم و ناکام شدیم و نتوانستیم فیلم را به جشنواره فجر برسانیم. این کارگردان سینما افزود: پیش از این قرار بود مرکز گسترش سینما ی مستند و تجربی حامی ما باشد اما نشد و در نهایت تولید فیلم به سال 94 موکول شد.هرچند برای شروع تولید مدت زیادی منتظر ماندیم اما خوشبختانه این پروژه آخرین بار زودتر از انتظار ما شروع شد. نمی ترسیدم اشرفی زاده در پاسخ به این پرسش که آیا از پرداختن به چنین سوژه ای دچار هراس نشده است، توضیح داد: از این سوژه نمی ترسیدم و مدت زمانی هم که بین نگارش فیلمنامه تا پروسه تولید طول کشید، فرصتی داد تا بیشتر با متن آمیخته شویم. اما به هر حال نتیجه را باید روی پرده سینما دید. این کارگردان که بسیار کنجکاو است فیلمش را به طور کامل ببیند و بسیار مشتاق دریافت نظر مخاطبان است، اضافه کرد: آرزو دارم بعد از دیدن این فیلم حال همه خوب باشد و این بار انرژی از سوی مخاطبان به ما برسد. او برای ساخت این فیلم تصمیم گرفت با دوستانش که پیش از این با آنها تجربه های متعددی داشته است، همکاری کند. وی درباره شیوه انتخاب بازیگرها توضیح داد: بعضی نقش ها را از ابتدا بر مبنای توانایی های بازیگر خاصی می نوشتیم به ویژه نقش «آبجی» که کاملا براساس ویژگی های خانم قاسمی پور نوشته شد. این نقش در طول 12 بار بازنویسی فیلمنامه، مدام به ایشان نزدیک ونزدیک تر شد. همچنان که از ابتدا می دانستیم کاراکتر «طلا» را خانم گلاب آدینه و نقش «عالیه» را هم پانته آ پناهی ها بازی می کنند. گلاب آدینه در آبجی قرار نیست این فیلم نق بزند به گزارش ایسنا، در ادامه محمد حسین قاسمی که تهیه کنندگی این فیلم را برعهده دارد ، درباره این اثر گفت: «آبجی» فیلمی مادرانه و درباره دغدغه ها و نگرانی های یک مادر برای زندگی فرزندانش است. در این مسیر جامعه را هم به شکلی بررسی می کنیم. اما قرار نیست این فیلم نق بزند. بلکه بیشتر نشان می دهد چگونه یکسری مناسبات در جامعه ما در حال تغییر است. او درباره احتمال نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر توضیح داد: براساس برنامه ریزی های مان فیلم را به جشنواره امسال ارایه می کنیم. مرجان اشرفی زاده جزو فیلم اولی ها است و طبیعتا این اثر در بخش «نگاه نو» نمایش داده می شود. «آبجی» چگونه حمایت می شود؟ این تهیه کننده در پاسخ به پرسشی درباره شیوه سرمایه گذاری این فیلم گفت: بنیاد سینما یی فارابی قول مشارکت یک سوم را داده است . قرارداد را بسته ایم و امیدواریم بودجه برسد. باقیمانده سرمایه گذاری را شخصا انجام داده ایم. تهیه کننده فیلم «شیار 143» درباره حمایت مرکز گسترش سینما ی مستند و تجربی از فیلم «آبجی» گفت: پیش از این حمایت از فیلم های اول از مرکز گسترش به بنیاد فارابی منتقل شد و فیلم ما هم چنین شرایطی دارد. البته حمایت از این آثار به معنای مشارکت است و آنها در حقوق مادی و معنوی فیلم شریک می شوند. شیوه جدید عادلانه تر است قاسمی این شیوه حمایت را در مقایسه با گذشته عادلانه تر توصیف کرد و یادآور شد: همانطور که رئیس سازمان سینما یی اعلام کرده است، این شیوه عادلانه تر است. اگر نگرانی هایی درباره بودجه فیلم ها داریم ، باید بودجه فارابی را بیشتر کنیم. این تهیه کننده تصریح کرد: بنیاد فارابی شورای برآوردی دارد که هزینه های تولید را بررسی می کند و این بنیاد براساس آن مشارکت می کند و در مالکیت مادی و معنوی فیلم سهیم می شود. به اعتقاد قاسمی، شیوه مشارکت نسبت به حمایت بهتر است زیرا باعث می شود چرخه اقتصادی بنیاد فارابی قوی تر شود و این بنیاد بتواند در آینده در ساخت آثار دیگر هم مشارکت داشته باشد. وی درباره همکاری اش با کارگردان های فیلم اولی خاطرنشان کرد: کار برای فیلم اولی ها سخت تر است چون شناخته شده نیستند اما دلیل نمی شود که مسئولیت های تهیه کننده را به تنهایی به دوش بکشند. بنابراین داشتن یک همراه به عنوان سرمایه گذار و تهیه کننده برای آنان خیلی لازم است. به جوانان اعتماد کنیم! قاسمی ادامه داد: خانم اشرفی زاده پیش از این فیلم های مستند و ویدئویی خوبی ساخته و آثارش به خوبی دیده شده اند و من هم بر اساس سابقه قبلی و فیلمنامه خوبش به ایشان اعتماد کردم و سعی کردیم برخوردمان خیلی فیلم اولی نباشد. وی با اشاره به پتانسیل جوانان هنرمند افزود: آینده با این نسل است و اگر به پتانسیل جوان ها در هر زمینه ای اعتماد کنیم، برد کرده ایم. فیلم هایمان را به جشنواره می دهیم این تهیه کننده که امسال دو فیلم «نفس»،«آبجی» و یک انیمیشن را تولید کرده است، درباره احتمال نمایش همه این آثار در جشنواره فیلم فجر توضیح داد: برنامه ما است که هر سه اثر را به جشنواره ارائه کنیم اما یک طرف دیگر، نظر هیات انتخاب جشنواره و کیفیت فیلم ها است که هر دو تعیین کننده است. در کارگردانی دخالت نمی کنیم قاسمی با تاکید بر اینکه دست اشرفی زاده را برای انتخاب هایش باز گذاشته است، گفت: ما پیشنهادات مان را می دهیم اما در بخش کارگردانی دخالت نمی کنیم. تئاتر و سینما خیلی متفاوتند در ادامه این نشست، معصومه قاسمی پور بازیگر نقش آبجی که با این فیلم اولین نقشی جدی سینما یی خود را تجربه می کند، یادآور شد: این فیلم هشتمین همکاری من و مرجان اشرفی زاده است. پیش از این در فیلم «بهار نارنج» ، دو تله فیلم و سه فیلم کوتاه با یکدیگر همکاری داشتیم. آبجی دختر بیماری است که با مادرش زندگی می کند و شرایط او مشکلاتی را برای مادر ایجاد کرده است. قاسمی پور که جزو بازیگران شناخته شده تئاتر است و در تئاتر جوایز گوناگونی را به دست آورده است، درباره تفاوت های بازیگری در تئاتر و سینما توضیحاتی را ارائه کرد و افزود: این دو مدیوم، بسیار با یکدیگر متفاوت هستند. تئاتر در بسیاری مواقع به واسطه متن هایش، بازیگر را وادار به رفتار نمایشی می کند اما در تصویر ، شدن نقش مهم است. این بازیگر اضافه کرد: بازیگر تئاتر ناچار است کوچکترین حرکات را به رفتار نمایشی تبدیل کند تا همه تماشاگران در سالن او را ببینند. از سوی دیگر تئاتر بیشتر رفتار بازیگر را زاهدانه می کند. ما آدابی را طی می کنیم تا به نقش مان برسیم و همین موضوع در سینما هم به بازیگر کمک می کند تا در طول پروسه فیلمبرداری به نقشش برسد. بنابراین نحوه مقابله با نقش و تحلیل آن را از تئاتر می آوریم اما نحوه شدنش در سینما کاملا متفاوت است. اضطراب بسیار بالایی داشتم بازیگرنمایش «عشق و عالیجناب» ادامه داد: از آنجا که نقش آبجی اولین نقش سینما یی من است، اضطراب بسیار بالایی داشتم. تهیه کننده و کارگردان نمایش اعتماد کردند و این نقش را به من سپردند چون به هر حال سینما صنعت است و شرایط آن با تئاتر متفاوت است. نقشی که برای هر بازیگری محک است بازیگر فیلم «نامه های خیس» با اشاره به همکاری های طولانی مدتش با اشرفی زاده خاطرنشان کرد: نگاه و سلیقه کاری او را می شناسم و این نقش برایم فرصت عجیبی بود که خیلی برایش ذوق دارم. البته نقش بسیار سختی است و آرزوی هر بازیگر قدری است که در چنین نقشی بازی کند. زیرا این گونه نقش ها سنگ محکی است برای هر بازیگر. با تمام وجودم سعی کردم آنچه در توان دارم به کار بگیرم تا این نقش به سمت تیپ نرود بلکه شخصیت شود. معصومه قاسمی پور با اشاره به اینکه برای بازی در این نقش تحقیقاتی انجام داده است، در عین حال خاطر نشان کرد: بیشتر بار این نقش بر دوش مرجان اشرفی زاده و حقوق مادی و معنوی آن متعلق به اوست. آبجی خیلی لب مرزی است در ادامه این نشست، نرگس آبیار کارگردان فیلم «نفس» و همسر قاسمی که در این گفتگو حضور داشت ، نیز در سخنان کوتاهی گفت: فیلمنامه «آبجی» را بسیار دوست می داشتم، چرا که بسیار شریف و پر از حرف های خوب و درست است و گره های داستانی آن خیلی به موقع پیش می رفت. پیش از این فیلمنامه های دیگری با قصه های مشابه خوانده بودم اما شخصیت این فیلم بسیار لب مرزی است و خطرات و ریسک بالایی دارد. اول آسان بود و بعد سخت شد به گزارش ایسنا، در بخش پایانی این نشست، محمد رسولی مدیر فیلمبرداری این کار که دومین فیلم سینما یی خود را فیلمبرداری می کند، توضیح داد: این فیلم از آن پروژه هایی بود که در نگاه اول خیلی راحت به نظر می آمد اما در عمل بسیار سخت بود. لوکیشن های آن ویژگی هایی داشت که ناچار شدیم از جلوه های ویژه استفاده کنیم که کار را خیلی سخت می کرد. به هر حال حال این سوی دوربین خوب بود و امیدواریم حال طرف دیگر هم همین اندازه خوب بشود. در تکمیل این توضیحات، مرجان اشرفی زاده گفت: گروهی هستیم که پیش از این با هم کار کرده ایم و تجربه همکاری های متفاوت داشتیم به همین دلیل بسیار راحت به آنچه می خواستیم رسیدیم. به گزارش ایسنا، داستان فیلم «آبجی» درباره طلا و عطی (آبجی) مادر و دختری است که سالیان سال است کنار هم زندگی می کنند؛ سال هایی به درازای زندگی آبجی یعنی حدود 50 سال. اما این وضعیت پایدار نیست و روزهای جدایی از راه می رسد. این جدایی در حالی اتفاق می افتد که «آبجی» به دلیل شرایط ویژه ای که دارد بسیار وابسته به مادر است و «طلا» در زمان باقی مانده به دنبال امنیتی برای آینده «آبجی» است. آینده ای بدون حضور خودش. گلاب آدینه، معصومه قاسمی پور، پانته آ پناهی ها، حمیدرضا آذرنگ، شیرین یزدان بخش، به عنوان بازیگران اصلی در این پروژه سینما یی حضور دارند و به تازگی سیاوش چراغی پور،علی استادی، احسان امانی، مهسا مهجور، مریم داننده ، آرمینه زیتونچیان، ادمند ملکیان، ناهید طباطبایی، سیمون باغداساریان، آرتویت زهرابیان، هانیه سعیدی، میترا محمدی، مقمیک صادقیان و مانی شاهوار (بازیگر خردسال) از جمله بازیگران فیلم «آبجی» هستند. عباس رستگار مدیرصدابرداری، امید عاشوری صدابردار، وحید آقایی دستیار صدابردار، سینا گنجوی تدوینگر، فرحناز نادری طراح صحنه و لباس، مهرداد میرکیانی طراح چهره پردازی، سید روزبه سجادی حسینی مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان ، فرید ناظر فصیحی مدیر جلوه های ویژه کامپیوتری، آرش آقابیک مدیر جلوه های ویژه میدانی، نائله شریفی منشی صحنه، الهام حسامی کارگردان فیلم مستند پشت صحنه، امیر یمینی مدیر تدارکات از دیگر عوامل این فیلم سینما یی هستند. فیلمنامه «آبجی» توسط مرجان اشرفی زاده، ناهید طباطبایی، علی اصغری (کارگاه قلم) نوشته شده است. این اثر با مشارکت بنیاد سینما یی فارابی به تهیه کننده محمدحسین قاسمی در حال ساخت است. آبجی انتهای پیام برچسب ها : «آبجی» نق نمی زند! جهت مشاهده اخبار مرتبط اینجا کلیک کنید
جمعه ، ۲۹آبان۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: شما نیوز]
[مشاهده در: www.shomanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]
صفحات پیشنهادی
«آبجی» نق نمیزند!
جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰ ۱۲ سازندگان فیلم آبجی امیدوارند با ساخت این فیلم یکی از مادرانههای خوب سینمای ایران را ساخته باشند و تاکید دارند که آبجی قرار نیست نق بزند به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا گروه سازنده فیلم آبجی همزمان با ضبط آخرین سکانسهای فیلمشان توضیحاتی را درباهنر مدیران موفق در نیروسازی است/ در انتصابات به کسی باج نمیدهم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هنر مدیران موفق در نیروسازی است در انتصابات به کسی باج نمیدهم شناسهٔ خبر 2967431 - یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳ ۰۷ استانها > کرمانشاه کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هنر مدیران موفق در این دانشگاه را نیروسازی دانست و گفت در انتصاباتاصلاح طلبان منضبط تر عمل کرده اند/ اصولگرایان به ائتلاف نمی رسند
بیادی اصلاح طلبان منضبط تر عمل کرده اند اصولگرایان به ائتلاف نمی رسند حسن بیادی گفت ائتلاف بین اصولگرایان برای انتخابات مجلس تاکنون به نتیجه نرسیده و در آینده نیز به شکل مطلوب به نتیجه نخواهد رسید ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۴ آبان ساعت 11 44 عضو سابق شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار"مرد یخی" هرگز احساس سرما نمیکند! +عکس
"مرد یخی" هرگز احساس سرما نمیکند عکس ویم هایف هلندی که به مرد یخی معروف است میتواند زیر یخها شنا کند و بهراحتی در یک مخزن پر از یخ بایستد آخرین نیوز ویم هایف هلندی که به مرد یخی معروف است میتواند زیر یخها شنا کند و بهراحتی در یک مخزن پر از یخ بایستدقاضیپور خطاب به مجریان فیتیله: از ما خجالت نمي کشيد از شهدا خجالت بکشيد
قاضیپور خطاب به مجریان فیتیله از ما خجالت نمي کشيد از شهدا خجالت بکشيد از ما خجالت نمي کشيد از شهدا خجالت بکشيد اگر احترام نمي کنيد لااقل بي احترامي نکنيد به گزارش نامه نیوز نادر قاضي پور نماينده اروميه هم در پايان جلسه امروز تذکري شفاهي خطاب به مجريان برنامه فتيله مدير شبکاعتراض بزرگان پرسپولیس به طاهری؛ این پول ها دردی از ما دوا نمیکند
اعتراض بزرگان پرسپولیس به طاهری این پول ها دردی از ما دوا نمیکند بازیکنان پرسپولیس از دریافت قطره چکانی پول در آستانه نیم فصل لیگ برتر گلایه دارند به گزارش نامه نیوز روز گذشته مسئولان باشگاه پرسپولیس مبالغی به حساب بازیکنان واریز کردند که البته رقم چشم گیری نبود این اتفاق کهخوردبین: احمدی از خودمان است اما بازیکن نمیتواند برای پرسپولیس تصمیم بگیرد
خوردبین احمدی از خودمان است اما بازیکن نمیتواند برای پرسپولیس تصمیم بگیرد سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس گفت احمدی به نوعی بازیکن پرسپولیس محسوب میشود اما اینطور نیست که بازیکن بخواهد برای پرسپولیس نیرو جذب کند به گزارش نامه نيوز محمود خوردبین در مورد اینکه آیا مسئولان باشگاههیچکس به بوکسورها رسیدگی نمی کند
سرمربی پیشین تیم ملی بوکس ایران اگرچه قراردادش با فدراسیون بوکس به پایان رسیده ولی دلش با ایرانی هاست این مربی اوکراینی تاکید کرد اگر شرایطی فراهم شود مجددا به ایران خواهد آمد به گزارش بولتن نیوز ولادیمیر وینکوف حالا دیگر نه بالای سر بوکسورهای ایرانی بلکه جایی در خانه اش نشستهبازیکن نمی تواند برای پرسپولیس تصمیم بگیرد
سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس گفت احمدی به نوعی بازیکن پرسپولیس محسوب می شود اما اینطور نیست که بازیکن بخواهد برای پرسپولیس نیرو جذب کند به گزارش بانکداران ۲۴ Banker سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس گفت احمدی به نوعی بازیکن پرسپولیس محسوب می شود اما اینطور نیست که بازیکن بخواهد برایسیستم بانکی به دانش فنی بومی بها نمی دهد
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان با بیان این که باید آسیب شناسی شود که چرا ارتباط میان صنایع و دانشگاه ها در استان وجود ندارد گفت تا زمانی که ساختار اقتصادی و بانکی ما متناسب با رشد و توسعه دانش فنی و فعالیت پژوهشی تغییر نکند این ارتباط بین دانشگاه ها و صنایع برقرار نخوا-
گوناگون
پربازدیدترینها