تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804739676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگران هستيم که صلاحيت برخي اصلاح طلبان تاييد نشود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۵۹ق.ظ)
رييس شوراي هماهنگي اصلاح طلبان خوزستان: نگران هستيم که صلاحيت برخي اصلاح طلبان تاييد نشود موج -اهواز-در انتخابات پيش رو اين نگراني وجود دارد که ممکن است صلاحيت اصلاح طلبان تاييد نشود و همين حس نا امني بيشتري را در بين نامزدها ايجاد مي کند
به گزارش خبرگزاري موج از خوزستان، سيد جابر موسوي شب گذشته(چهارشنبه) در نشست خبري با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: براي تشکيل احزاب و رسيدن به يک جامعه مدرن و دستيابي به دموکراسي، مطبوعات آزاد و ساير گروه هاي مدني که به صورت اجتماعي فعال هستند در جامعه رنج بيشتري تحمل مي کنند تا جامعه به نقاط آرماني دست يابد.
وي با اشاره به حاکميت مدرن در برخي از کشورها افزود: در زمان حاضر اين نوع حاکميت در برخي از کشورها هنوز به صورت مدرن شکل نگرفته است اما در برخي از کشورها نيز اين حکومت داري مدرن به صورت کامل تثبيت شده است.
رييس شوراي هماهنگي اصلاح طلبان خوزستان با بيان اين که وجود احزاب شيوه قدرت را مهار کرده و اجازه سيطره دولت ها را نخواهد داد، گفت: آنچه که در حال حاضر نياز جامعه امروز ما است رسيدن نخبگان سياسي و اجتماعي و مردم به اين فهم مشترک است که رابطه بين دولت و ملت را تنها قانون مشخص مي کند و همه ما بايد تابع اين قانون باشيم.
وي بيان کرد: در کشور ما تشکيل احزاب و رسيدن به جامعه مدرن خيلي زود آغاز شد و براي رسيدن به آن نيز هزينه هاي زيادي را پرداخت کرديم چرا که هنوز نتوانسته ايم در قالب دو حزب فراگير قوي باپشتوانه مردمي بر دولت مردان نظارت کنيم.
موسوي نگرش هاي فرهنگي را يکي از دلايل اصلي نداشتن احزاب قوي دانست و گفت: باوجود گذشت سال ها از تشکيل احزاب در کشور و خوزستان هنوز نتوانسته ايم احزاب قوي داشته باشيم در حالي که در يک مقطعي شاهد تشکيل حزبي به نام جمهوري اسلامي بوديم اما عمر کوتاهي داشت و بعد از آن جنبش دوم خرداد بود که در آن زمان شاهد تشکيل يک حزب نسبتا فراگير بوديم.
رييس شوراي هماهنگي اصلاح طلبان خوزستان با بيان اين که يکي از مشکلات اساسي درخصوص احزاب نگاه فرهنگي است، گفت: نخبگان ما بر اساس شرايط حاکم رفتار هاي متفاوتي دارند که برخي از آن ها نگاه منفي به احزاب را تبليغ مي کنند و گسترش مي دهند و احزاب اصولگرا و اصلاح طلب را قبول ندارند اما همين نگاه مستقل آن ها يک گرايش سياسي است.
وي با بيان اين که احزاب اصلاح طلب و اصولگرا بر اساس اساسنامه تفاوت چنداني با يکديگر ندارند و تنها مرامنامه هاي آن ها با هم متفاوت است، گفت: شايد تعداد زياد احزاب از جنبه هايي مطلوب باشد اما همين امر از جنبه اي ديگر نشان دهنده خود راي بودن و خود محوري است و اجازه کار جمعي را به ما نمي دهد.
وي ادامه داد: برخي احزاب نتوانسته اند عملکرد مثبتي داشته باشند و همين امر باعث دلزدگي مردم شده است در حالي که ما به اميد روزي هستيم که يک حزب فراگير از جريان اصولگرا و يک حزب فراگير از قلمرو اصلاح طلبان داشته باشيم.
موسوي منکرات در جامعه را در گرو تشکيل احزاب قوي مردم نهاد دانست و گفت:اگر احزاب مردم نهاد قوي، با برنامه و متعهدي داشته باشيم بي شک عدالت، آزادي، پيشرفت و معنويت در جامعه ما هم گسترده تر و هم عميق تر خواهد شد.
وي با بيان اين که احزاب مي توانند مانع از حاکميت يک دست شوند، گفت: نبود نظارت و قدرت يک دست بودن را در دولت قبلي مشاهده کرديم که چه زيان هاي هنگفتي به نظام، مردم و دين وارد شد و در آن زمان بزرگترين اختلاس ها را شاهد بوديم.
وي با بيان اين که هدف اصلي ما تقويت احزاب چه اصلاح طلب و چه اصولگرا است، گفت: بايد به جايي برسيم که احزاب قدرتمند در بدنه مردم تشکيل شوند چرا که احزاب با نظارت دقيق مي توانند به توسعه استان کمک کرده و وفاق و همدلي را در جامعه ايجاد کنند.
رييس شوراي هماهنگي اصلاح طلبان خوزستان به نگراني کانديداهاي اصلاح طلب براي تاييد صلاحيتشان اشاره کرد و افزود: در انتخابات پيش رو اين نگراني وجود دارد که ممکن است صلاحيت اصلاح طلبان تاييد نشود و همين حس نا امني بيشتري را در بين نامزدها ايجاد مي کند و اين درحالي است که اصلاح طلبان معتقد به نظام و فعاليت در چارچوب نظام و حاکميت قانون اساسي هستند.
موسوي به اتحاد اصلاح طلبان و اصولگرايان و اثرات آن اشاره داشت و افزود: تجربه به ما نشان داده است که هرگاه اصلاح طلبان و اصولگرايان با يکديگر متحد شده و فردگرايي را کنار گذاشته و تابع خرد جمعي بوده اند موفقيت هاي خوبي حاصل شده است.
رئيس شوراي هماهنگي اصلاح طلبان خوزستان محور اصلي فعاليت هاي احزاب استان را موضوع انتخابات دانست و گفت: احزاب اصلاح طلب استان خوزستان پس از يک دوره کاهش فعاليت با روي کار آمدن دولت تدبير و اميد بازهم فعاليت خود را از سر مي گيرند و به دنبال آن از يک ماه گذشته به صورت رسمي فعاليت احزاب در برخي شهرستان ها نيز آغاز شده است.
وي به تشکيل شوراي عالي سياستگذاري استان اشاره داشت و گفت: شوراي عالي سياستگذاري استان در تابستان سال گذشته در کنگره بزرگ اصلاح طلبان استان متشکل از 23 حزب و شخصيت هاي حقيقي تشکيل شد که در آن کنگره 20 نفر به عنوان شوراي راهبردي اصلاح طلبان انتخاب شدند که بيشتر اين افراد از اعضاي شوراي مرکزي احزاب يا دبيران احزاب بودند که در نهايت در نخستين جلسه اين شورا کيانوش راد به عنوان رئيس انتخاب شد و جلسه انتخاب اعضاي هيات رئيسه نيز به زودي برگزار مي شود.
وي افزود: يکي از وظايف اصلي شوراي هماهنگي احزاب اصلاح طلب پيشبرد پروسه انتخابات با بستر سازي مناسب و تشکيل جلسات با نخبگان و اقشار مردم است.
موسوي ادامه داد: تلاش همه ما در شوراي عالي سياستگذاري و شوراي هماهنگي اصلاح طلبان ايجاد همدلي، وحدت و اتقاق نظر پيرامون امر مهم انتخابات و رايزني با حاميان دولت( اعتداليون ) و نيروهاي مستقل است.
وي با بيان اين که اختلاف سليقه امر طبيعي است، گفت: تاکيد بر حضور پرشور مردم در انتخابات تنها راه رسيدن آن ها به آرمان هاي مورد نظرشان است.
وي گفت: همه ما بايد انتخاب مردم را پاس بداريم و اجازه دهيم بر اساس آرمان هاي انقلاب و قانون اساسي و در چارچوب نظام افراد با گرايش هاي فکري مختلف خود را عرضه کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن