تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820576729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بايد فرهنگ تشيع و قدرت معنوي آن را به جهانيان نشان دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۱۸ق.ظ)
آيت الله العظمي نوري همداني: بايد فرهنگ تشيع و قدرت معنوي آن را به جهانيان نشان دهيم موج - قم - آيت الله العظمي نوري همداني گفت: ما بايد فرهنگ تشيع و قدرت معنوي آن را به جهانيان نشان دهيم. ما بايد همواره نسبت به اهل سنت و ساير مذاهب اسلامي وحدت داشته باشيم، ولي؛ اين به اين معنا نيست که نسبت به شعائر تشيع کم توجه يا آن را فراموش کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت الله العظمي نوري همداني در ديدار اعضاي هيأت امناي موکب حضرت معصومه (س) که در دفتر معظم له برگزار شد، ضمن ارزشمند دانستن پذيرايي از زائران حسيني (ع) گفت: قم خاستگاه انقلاب و نماد تشيع در جهان است، از اين رو شايسته است در چنين حرکت هاي مذهبي، قم نيز به صورت قدرتمند حاضر شود.
وي تمرکز بر کارهاي فرهنگي را لازمه خدمت رساني به زائران اربعين حسيني برشمرد و گفت: ما بايد فرهنگ تشيع و قدرت معنوي آن را به جهانيان نشان دهيم. ما بايد همواره نسبت به اهل سنت و ساير مذاهب اسلامي وحدت داشته باشيم، ولي اين به اين معنا نيست که نسبت به شعائر تشيع کم توجه يا آن را فراموش کنيم.
اين مرجع تقليد عاشورا و اربعين را از بزرگ ترين شعائر ديني عنوان کرد و گفت: اربعين حسيني(ع) براي ما حماسه آفرين است که بايد دنيا با چنين حماسه اي آشنا شود.
آيت الله العظمي نوري همداني خاطرنشان کرد: بايد در برگزاري آيين بزرگ اربعين، علاوه بر تبيين مظلوميت اهل بيت (ع)، ريشه ها و سبب آنها را بيان نمود و همگان را نسبت به اين مسئله آشنا ساخت؛ بي توجهي به ريشه اين مظلوميت ها موجب پيدايش داعش و بوکوحرام شده است.
اين مرجع تقليد در ادامه درباره نقش مردم ايران در حمايت از ارزش هاي اسلامي و مکتب اهل بيت (ع) گفت: اگر انقلاب اسلامي ايران، در ديگر کشورها به وقوع مي پيوست، شرايط آن مانند امروز ايران نبود که با اقتدار بتواند در جهان نقش آفرين باشد؛ امروز نيز ملت ايران اگر نياز باشد، در صحنه خواهند بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن