تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812915538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام شکست امريکا در مبارزه با داعش از سوي حدود 70 درصد شهروندان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۱۳ق.ظ)
در آخرين نظرسنجي صورت گرفته در آمريکا مشخص شد؛ اعلام شکست امريکا در مبارزه با داعش از سوي حدود 70 درصد شهروندان در نظرسنجي اي که موسسه «ان بي سي» آمريکا انجام داده است از هر 10 نفر 6 نفر از اعزام نيروي زميني بيشتر به خاورميانه براي مبارزه با داعش حمايت مي کنند. در همين نظرسنجي 58 درصد باور دارند نيروي نظامي بهترين راه براي شکست تروريسم است.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، نظرسنجي مذکور دو روز پس از حملات تروريستي پاريس انجام شد، حملاتي که در آن 129 نفر کشته و 350 تن زخمي شدند.
بر اين اساس تقريباً 65 درصد آمريکايي از برنامه افزايش نيروي زميني در خاورميانه حمايت مي کنند که از اين بين 33 درصد «به شدت» و 32 درصد « تاحدودي» موافق اين عمليات هستند. در اين ميان 31 درصد مايل نيستند که آمريکا نيروي بيشتري براي مبارزه با داعش به منطقه بفرستند.
اما نکته جالب توجه اين است که 6 روز قبل از حملات تروريستي پاريس، موسسه نظرسنجي گالوپ، اعلام کرد 53 درصد از آمريکايي موافق افزايش نيروي زميني در اين رابطه هستند و 43 درصد مخالف اند. اکثر حاميان اين طرح نيز طبق نظرسنجي گالوپ، جمهوري خواه بودند.
ديگر يافته هاي نظرسنجي «ان بي سي» نشان مي دهد نزديک به چهار نفر از 10 نفر آمريکايي عنوان کرده اند که آنها در چند روز گذشته به دليل نگراني از وقوع حملات تروريستي و جنگ عليه تروريسم، احساس افسردگي کرده اند. همچنين هشت نفر از هر 10 آمريکايي گفتند به شدت و يا تا حدي موافق نظارت و امنيت گسترده در مکان هاي عمومي مانند استاديوم ها، سينماها و مراکز خريد براي جلوگيري از وقوع حملات تروريستي مشابه، بودند.
در همين راستا 56 درصد مردم ايالات متحده مخالف افزايش پذيرش پناهندگان سوري به کشورشان هستند.
ضمن آنکه 81 درصد از آنها اعلام کردند پيگير اخبار مربوط به حوادث تروريستي بودند. که از اين بين تنها 45 درصد معتقدند تلاش هاي دولت به کاهش تهديد تروريسم منجر شده است. اين رقم در ماه آوريل (ارديبهشت) 62 درصد بود. همچنين تنها 24 درصد فکر مي کنند آمريکا و متحدانش در مبارزه با تروريسم پيروز شده اند، در حالي که 70 درصد بر اين باورند آنها شکست خورده اند.
در ادامه نظرسنجي « ان بي سي» نشان مي دهد بيش از نيمي از مردم آمريکا نگران اين هستند که خود و يا يکي از اعضاي خانواده شان قرباني تروريسم شوند. بر اين اساس 16 درصد «بسيار نگران»، 38 درصد « تاحدي نگران» هستند. در همين حال 44 درصد گفتند نگران نيستند.
اين نظرسنجي بين روزهاي 15 تا نوامبر (24 تا 26 آبان)، از 5755 نفر از افراد 18 سال به بالا انجام شده است. اکثر شرکت کنندگان در اين نظرسنجي4440 نفر سفيد پوست، 377 نفر سياه پوست و 461 نفر آمريکايي لاتيني تبار بودند. علاوه بر اين 2440 شرکت کننده جمهوري خواه و 1983 تن دموکرات بودند.
باتوجه به حملات تروريستي پاريس، مقالات متعددي اين سؤال را مطرح کردند که بهترين شکل مبارزه با تروريسم چيست؟ در همين راستا موسسه «رند» مقاله اي با عنوان «چگونه گروه هاي تروريستي پايان مي يابند» در سال 2008 منتشر کرد که در آن 648 گروه تروريستي بين سالهاي 1968 تا 2006 مورد مطالعه قرار گرفته شد. نتيجه حاصله اين تحقيق اين بود که آنها به ندرت در نتيجه پيروزي يا شکست عمليات نظامي از بين مي روند.
نويسنده همچنين ادامه داده است: «در مقابل، بسياري از اين گروه ها در نتيجه عمليات پليس محلي يا سازمان هاي اطلاعاتي و يا پيوستن به روند سياسي منحل شدند. اين نشان مي دهد که ايالات متحده بايد يک استراتژي ضد تروريستي عليه القاعده بر اساس نيروي پليس و سازمان هاي اطلاعاتي اتخاذ کند تا اينکه رويکرد «جنگ با تروريسم» را که به شدت وابسته به نيروي نظامي است، پيش بگيرد.»

در واقع گزارش نظرسنجي ها و مطالعات در آمريکا نشان مي دهد رهبران پنتاگون و کاخ سفيد، فارغ از اينکه چه حزب قدرت را در اين کشور در دست دارد، بدون توجه به واقعيات مطالعاتي و خواسته هاي بيشتر مردم اين کشور دست به اتخاذ سياست هايي مي زنند در نهايت منجر به افزايش عدم امنيت در داخل آمريکا و جنگ افروز در ساير مناطق جهان مي شود.
از اين رو به نظر مي رسد متغير فراتر از مسائل تأمين امنيت و ايجاد آرامش ذهني براي مردم آمريکا و حفاظت از سرزمين اصلي اين کشور در برابر گروه هاي تروريستي در تصميم گيري هاي رهبران ايالات متحده نقش دارد. در اين راستا مي توان به منافع کارتل هاي نفتي و مجتمع هاي نظامي-صنعتي اشاره کرد که توانسته اند در بحبوحه آوارگي و کشتار مردم غيرنظامي و گسترش بي ثباتي تا مرزهاي اروپا، به سودهاي سرشاري دست يابند و اين مهم در سايه اختصاص مهمترين اخبار رسانه هاي دنيا به موضوعاتي غير از مساله بهره کشي و استعمار نو، رخ داده است.
ضمن آنکه مقامات آمريکايي با در پيش گرفتن جهت گيري هايي که به ناامن شدن جهان منجر مي شود، تلاش دارند مسئوليتي در قبال اقداماتشان حتي در حد اسکان مهاجران سوري نپذيرند. پيش از اين آمريکا، کمترين تعداد پذيرش مهاجر را در نتيجه اتفاقات چهار سال گذشته سوريه در ميان ساير کشورها داشت. اما بعد از فشار افکار عمومي تا حدي مرزهاي خود را به روي آوارگان گشود اما بعد از حوادث پاريس، به سرعت 24 ايالات آمريکا اعلام کردند هيچ مهاجر سوري را نخواهند پذيرفت، علاوه بر اينکه نظر سنجي اخير نشان داد بيش از نيمي از مردم اين کشور هم حاضر به قبول آوارگان نخواهند بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن