تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 26 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1829978855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روشنفکران غربگرا ابزارهای اصلی زمینه سازی دشمن برای نفوذ هستند


واضح آرشیو وب فارسی:روزنامه رسالت: معاون فرهنگی مجمع جهانی بیداری اسلامی روشنفکران ارگانیک غربگرا را ابزارهای اصلی زمینه سازی برای نفوذ دشمن در نوع نفوذ نرم دانست.به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا مقدم فر در نشست تخصصی استحکام ساخت قدرت درونی جمهوری اسلامی ایران بارویکرد پیشگیری و مقابله با نفوذ دشمن اظهار داشت: مسئله نفوذ در معنای کلی آن بحث جدیدی نیست و از ابتدای انقلاب مطرح بوده است ولی آنچه امروز مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارد نوع جدید و متفاوت از آن نفوذی است که در 35 سال گذشته داشتیم.این کارشناس فرهنگی و سیاسی با اشاره به ضرورت شناخت ابزارهای نفوذ جدید و با تأکید بر "نباید با همان نگاه کلاسیک و سنتی که قبلاً داشتیم به کلمه نفوذ نگاه کنیم" گفت: حوزه ها، شیوه ها، ابزارها، عوامل و آسیب ها و تهدیدهای ناشی از این نوع نفوذ را باید کشف کرد.وی در ادامه به اشکال مختلف نفوذ اشاره کرد و گفت: نفوذ در معنای سنتی آن به دو نوع سخت و نیمه سخت تقسیم بندی شده است. نوع سخت نفوذ همان چیزی است که در منازعات و جنگ وجود دارد که عمدتاً شامل جاسوسی، جمع آوری اطلاعات و تخریب و ضربه زدن به پایه ها و سرمایه های کشور حریف است. شکل نیمه سخت نفوذ در منازعات به شکل جنگ "سرد" بیشتر دیده می شود؛ در نوع نیمه سخت نفوذ سرویس های اطلاعاتی یا عامل می گیرند یا عواملی به سیستمها نفوذ می دهند.مقدم فر نوع سوم از نفوذ را "نفوذ نرم" خواند و با بیان اینکه نفوذ نرم عرصه متفاوتی دارد و تصرف و وابسته سازی در سرزمین افکار، عواطف و غرایز را شامل می شود، اظهار داشت: در نفوذ نرم آماج مردم، مسئولان و نخبگان هستند.معاون فرهنگی مجمع جهانی بیداری اسلامی روشنفکران ارگانیک غربگرا را اولین طیف از عاملان و ابزارهای اصلی زمینه سازی برای نفوذ دشمن در نوع نفوذ نرم دانست و گفت: به هیچ وجه نیاز نیست که این روشنفکرنمایان مستقیماً عامل سرویس اطلاعاتی دشمن باشند، بلکه تنها کافی است در طول همان پروژه نفوذ دشمن با مطالبات و اهداف دشمن همراهی و برای مسئولان تصمیم سازی کنند و گام های جدی بردارند.وی "منافقان جدید" را عامل دیگر نفوذ از نوع نرم توصیف و ابراز کرد: رسانه ها و عرصه هنر از ابزارهای تحقق نفوذ جدید است.مقدم فر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در موضوع نفوذ گفت: نفوذی که رهبری بر آن تأکید دارند قابل ارجاع به همه انواع نفوذ و همان نفوذ هوشمند است که شامل نفوذ سخت، نیمه سخت و نفوذ نرم می شود.وی در ادامه به موضوع اصلی بحث خود پرداخت و گفت: عامل نفاق از جمله عوامل انسانی است که در حوزه عمومی و رسانه به آن کمتر پرداخته شده است، اما این بار هم با نوع جدیدی از نفاق روبه رو هستیم. معاون فرهنگی مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به بیانات امام خامنه ای در موضوع نفاق در سال 77 گفت: در صدر اسلام نفاق در سه نوع متصور بود؛ نوع اول نفاق که فقط مختص همان دوره صدر اسلام بود برای کسانی بود که ایمان های خیلی ضعیف و سطحی داشتند و ایمانشان با یک نسیم از بین رفت. نوع دوم نفاق گروهی بود که به مدینه آمدند، همراه پیامبر شدند ولی وقتی حرف های پیامبر(ص) برایشان خوش نیامد و پیامبر مطابق نظر آنها عمل نمی کرد، مقابل او ایستادند و به یمامه لشکرکشی و با پیامبر مقابله کردند که نمونه مشابه آن در انقلاب اسلامی ایران، همان مجاهدین خلق یا منافقین هستند.وی افزود: نوع سومی از نفاق که در صدر اسلام بود و از سخت ترین جنس نفاق است، گروهی بودند که به پیامبر ایمان واقعی داشتند، حتی با او به جنگ رفتند، جانباز شدند، ایثارگری کردند، مؤمن واقعی بودند و هزینه دادند اما بعدها به دلایلی استحاله شدند، دگرگون شدند و کاملاً از عقایدشان برگشتند اما هیچ وقت اعلام نکردند: "تغییر کردیم" حالا اینکه اعلام نکردند به خاطر مصلحت بوده یا جرأتش را نداشتند.


پنجشنبه ، ۲۸آبان۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روزنامه رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن