تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815414535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاريس ميدان جنگ


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پاريس ميدان جنگ
پليس فرانسه براي دستگيري مغز متفكر حملات پاريس به منطقه سن دني در حومه شمالي پاريس حمله كرد. پس از هفت ساعت عمليات و تبادل آتش دو تن از مظنونان تروريستي كشته و هفت تن ديگر دستگير شدند.


پليس فرانسه براي دستگيري مغز متفكر حملات پاريس به منطقه سن دني در حومه شمالي پاريس حمله كرد. پس از هفت ساعت عمليات و تبادل آتش دو تن از مظنونان تروريستي كشته و هفت تن ديگر دستگير شدند. هنوز از سرنوشت مغز متفكر حملات پاريس خبري در دست نيست ولي پليس فرانسه با عمليات در بزرگ‌ترين منطقه مسلمان‌نشين فرانسه، تلويحا! پيكان اتهام حملات تروريستي 13نوامبر را به سمت آنان نشانه گرفت.
به گزارش «جوان»، نيروهاي امنيتي فرانسه در عمليات جست‌وجوي خود براي يافتن افراد مرتبط با حملات تروريستي جمعه‌شب در پاريس، چند مظنون را در آپارتماني در شمال اين شهر به محاصره درآوردند. ماموران امنيتي مسلح از جمله نفرات نيروي ويژه ضد تروريسم پليس و نفرات ارتش فرانسه روز چهارشنبه با حمله به ساختماني در منطقه سن دني در حومه شمالي پاريس پس از هفت ساعت تبادل آتش در نهايت مدعي شدند دو عامل تروريستي را كشته و هفت  تن ديگر را دستگير كرده‌اند. با آغاز تيراندازي، منطقه عمليات به روي رفت و آمد بسته شد و ماموران پليس براي يافتن مظنونان احتمالي، جست‌وجوي برخي ساختمان‌هاي اطراف از جمله يك كليسا را آغاز كردند. در اين عمليات يكي از مظنونان كه زن بود، با يك حمله انتحاري خود را منفجر كرد. در اين عمليات چند پليس زخمي شدند. به گزارش خبرگزاري فرانسه، اين عمليات زير نظر بخش ضد تروريسم پليس قضايي و واحد نيروهاي ويژه پليس فرانسه صورت گرفت.
طي روزهاي اخير، بيش از 300 عمليات پليس در شهرهاي مختلف فرانسه، از جمله پاريس، مارسي، تولوز، كازبور و حومه‌هاي آن شهرها، انجام شد و نيروهاي پليس به خانه‌هاي بسياري از مظنونان يا افراد مشكوك يورش بردند. حتي جنگنده‌هاي فرانسه در پاسخ به حملات اخير داعش در پاريس مواضع اين گروه تروريستي را در شمال سوريه بمباران كردند.
رويترز به نقل از يك منبع مدعي شد كه مظنونان به دام افتاده در منطقه سن دني قصد داشتند به منطقه تجاري اين شهر حمله كنند. خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از دادستان پاريس گزارش داد كه هويت افراد كشته شده و دستگير شده هنوز كاملا احراز نشده است. دادستان پليس همچنين اعلام كرد: «مطمئن نيستيم كه مغز متفكر حملات جمعه‌شب به پاريس در بين اين افراد باشد.» به گفته مقامات فرانسوي عبدالحميد ابوعود، مظنون تحت تعقيب و مغز متفكر حملات پاريس است. عبدالحميد ابوعود مراكشي تبار عضو داعش است كه عكس‌هايي از زمان حضور او در سوريه و در جمع داعشي‌ها منتشر شده است. پليس در زمان عمليات به اهالي سن دني گفته بود كه در خانه‌هايشان بمانند. شبكه فرانس‌24 گزارش داد كه يكي از مظنونان توانست از محاصره نيروهاي پليس فرار كند.
  
موبايل محل اختفاي تروريست‌ها را لو داد!
وسايل به جامانده از تروريست‌ها سبب شد تا پليس فرانسه محل اختفاي آنها را شناسايي كند. شبكه تلويزيوني آر. تي. ال. گزارش داد كه كشف موبايلي در سطل آشغالي در نزديكي سالن كنسرت باتكلان در پاريس، پليس را به محل اختفاي مظنونان به مشاركت در حملات پاريس در سن ‌دني هدايت كرد! سالن كنسرت باتكلان جايي بود كه تروريست‌ها جمعه‌شب با گروگان‌گيري تماشاگران در آن، 89 تن از آنها را به قتل رساندند. از سوي ديگر، به گزارش اسكاي‌نيوز، نيروهاي پليس فرانسه به كليسايي در منطقه سن‌دني پاريس يورش بردند. اين كليسا در نزديكي محلي قرار دارد كه صبح ديروز پليس عملياتي را براي دستگيري مظنونان حملات تروريستي جمعه‌شب پاريس اجرا كرد.
  
احتمال عمليات مشترك ضدداعش
رسانه‌هاي امريكايي از قول مقامات دفاعي اين كشور از احتمال آغاز عمليات ضدداعش توسط ناوهاي امريكا و فرانسه در درياي مديترانه خبر دادند. به گزارش اسپوتنيك، اين احتمال وجود دارد كه ناو هواپيمابر هسته‌اي «هري اس. ترومن» امريكا براي كمك به نيروي دريايي فرانسه به منظور انجام حملات هوايي عليه داعش در سوريه در درياي مديترانه مستقر شود. گزارش رسانه‌هاي محلي امريكا از اين امر حكايت دارد كه روز دوشنبه، اين ناو امريكايي و نيروهاي حملات هوايي آن براي استقرار هفت ماهه در خاورميانه وارد آب‌هاي مديترانه شده‌اند. از سوي ديگر، پس از آنكه فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه از پارلمان خواست تا براي شرايط جنگي در اين كشور قانون اساسي را تغيير دهد، استفان لوفول سخنگوي دولت فرانسه گفت كه لايحه تغيير قانون اساسي فرانسه چهارشنبه شب به پارلمان ارائه مي‌شود.

بزرگ‌ترين ناحيه مسلمان‌نشين فرانسه در نوك پيكان
سن دني يكي از مناطق بسيار پرجمعيت مسلمان نشين پاريس است. اكثر مسلمانان شمال آفريقا در اين منطقه سكونت دارند. براساس آمارهايي كه خود فرانسوي‌ها در سال 2011 منتشر كرده‌اند، از مجموع 4/1 ميليون مسلمان كه در مناطق مختلف حومه‌اي پاريس زندگي مي‌كنند، 600 هزار مسلمان در سن‌دني هستند. پژوهشي كه يك مؤسسه فرانسوي در سال 2011 انجام داده است نشان مي‌دهد، اكثر مسلمانان مناطق حومه پاريس خودشان را داراي تابعيت فرانسوي نمي‌دانند. بر اساس اين گزارش، ميزان بيكاري در بين مسلمانان حومه پاريس حدود 43 درصد است. سن‌دني يكي از مناطق حومه پاريس است كه فرانسوي‌ها ادعا مي‌كنند  نمي‌توانند قوانين جمهوري فرانسه را در آنجا برقرار كنند. سن‌دني 36 حوزه اداري دارد كه ظاهرا دولت فرانسه آنها را در فهرست مناطق شهري حساس دسته بندي كرده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن