تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806878773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنها راه حل مشکلات نان آزادسازي کامل قيمت‌ها است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۲۴ب.ظ)
تنها راه حل مشکلات نان آزادسازي کامل قيمت‌ها است موج - مدير عامل شرکت بازرگاني دولتي ايران با اشاره به مشکلات و معضلات عرصهٔ توليد و مصرف گندم، آرد و نان کشور، بهترين راه حل رفع اين مشکلات را آزاد سازي کامل اين چرخه مهم اقتصادي اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، قنبري در همايش ملي نان در دانشگاه الزهرا، با بيان اينکه عرصهٔ توليد آرد و نان کشور هم به لحاظ فرهنگي و هم به لحاظ ساختاري گرفتار مشکلات و چالش‌هاي عديده اي است، گفت: براي بيرون رفتن از اين مشکلات، بهترين راهکار آزادسازي کامل قيمت‌ها و واگذاري کارهاي مربوط به اين حوزه به بخش خصوصي و خود مردم است.
مدير عامل شرکت بازرگاني دولتي ايران، حجم عمليات مالي و اقتصادي بخش گندم و آرد و نان کشور را بالغ بر 50 هزار ميليارد تومان اعلام کرد و افزود: متاسفانه در اين عرصه مهم اقتصادي نارسايي‌هايي وجود دارد که عليرغم تمام تلاش‌ها و برنامه ريزي‌ها و حمايت‌هاي انجام شده، رضايت مندي لازم در ميان سه بخش توليد کننده، دولت و مردم به عنوان مصرف کننده وجود ندارد، لذا بايد دلايل اين نارضايتي‌ها را احصا و براي رفع آنهاچاره انديشي کرد.
معاون وزير جهاد کشاورزي با اشاره به اينکه دولت سالانه بالغ بر 11 هزار ميليارد تومان هزينه گندم مورد نياز آرد خبازي کشور را تأمين و پرداخت مي‌کند، اضافه کرد: به‌طور ميانگين سالانه حدود 5/8 ميليون تن گندم براي تأمين 7.5 ميليون تن آرد مورد نياز نانوايي‌هاي کشور است، که اين ميزان گندم از طريق خريد داخلي و يا در صورت کسري توليد نسبت به مصرف، از طريق واردات و خريد خارجي توسط شرکت بازرگاني دولتي ايران تأمين مي‌شود. ليکن عليرغم قيمت گذاري مناسب خريد تضميني گندم، کشاورزان به دليل عدم تناسب قيمت اعلام شده با هزينه تمام شده محصولات خود، از قيمت خريد تضميني غالباً ناراضي هستند، که به نظر مي‌رسد مهم‌ترين مشکل اين بخش، نه قيمت تضميني، بلکه هزينه‌هاي توليد است که بايد راه‌هاي کاهش قيمت تمام شده و هزينه‌هاي توليد را بررسي و عملياتي کرد.
مدير عامل شرکت بازرگاني دولتي ايران در خصوص ظرفيت توليد آرد کشور اظهار داشت: 355 کارخانه آردسازي با ظرفيت توليد 20 ميليون تن آرد در کشور فعال‌اند که در حال حاضر، کمتر از 50 درصد ظرفيت موجود مورد استفاده قرار مي‌گيرد که دليل اين خواب سرمايه ملي، دولتي بودن بسياري از امور مرتبط باگندم و آرد و نان است، در صورتي که اگر براي آرد سازان زمينه و امکانات لازم فراهم گردد، توانايي به‌کارگيري 100 درصدي ظرفيت توليدي خود را دارند و کشور نيز از اين ناحيه به صرفه اقتصادي، سودآوري، اشتغال‌زايي و کاهش قيمت تمام شده محصول دست پيدا خواهد کرد.
قنبري در ادامه بر لزوم ارتقاي کيفيت نان کشور تاکيد کرد و گفت: آخرين آمارها نشان مي‌دهد، حدود 9.3 ميليون تن نان سالانه در کشور مصرف مي‌شود که عليرغم اقدامات مهمي که در زمينه افزايش کيفي نان توليدي صورت گرفته است، در شرايطي فعلي از اين مقدار نان توليدي، حدود 10 درصد به دور ريز و ضايعات تبديل مي‌شود، که هدر رفت سرمايه‌هاي ملي از محل ضايعات نان حدود 2 هزار ميليارد تومان است.
وي تصريح کرد: با اصلاح ساختار توليد و مصرف، آزاد سازي قيمت نان و ارتقاي کيفيت نان‌هاي توليدي، علاوه بر جلوگيري از رقم 2 هزار ميلياردي ضايعات نان، مبلغ 5 هزار ميليارد تومان ديگر که در حال حاضر به عنوان يارانه پنهان به نان داده مي‌شود، صرفه جويي خواهد شد که مي‌توان از محل اين صرفه جويي‌ها، علاوه بر حمايت از اقشار آسيب پذير، براي اجراي برنامه‌هايي همچون، آموزش نانوايان، بهسازي تجهيزات و اماکن توليد، تأمين سرمايه در گردش صنايع مرتبط با اين حوزه و در نهايت حفظ امنيت و سلامت غذايي کشور استفاده کرد.
قنبري با بيان اينکه شرکت بازرگاني دولتي ايران حسب مأموريت و وظايف خود در راستاي تأمين کالاهاي اساسي مورد نياز کشور، بخصوص گندم و آرد و نان، طرح‌ها و برنامه‌هاي مهمي را با حمايت دولت و مشارکت بخش خصوصي اجرا کرده، تاکيد کرد: اگر چه کارهاي شايسته و بزرگي در زمينه بهبود ارتقاي وضع کمي و کيفي توليد گندم و آرد و نان صورت گرفته، اما اين کافي نيست و هنوز تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله داريم.
مدير عامل شرکت بازرگاني دولتي ايران، اجراي طرح سيلو سازي با مشارکت بخش خصوصي که ظرفيت تاسيسات ذخيره سازي در دو بخش دولتي و خصوصي را به 17 ميليون تن رسانده، آموزش 140 هزار نانواي شاغل در خبازي ها، بهسازي و نوسازي حدود 17 هزار واحد نانوايي در کشور، تدوين و عملياتي کردن استاندارهاي گندم آرد و نان، خريد تضميني بيش از 8 ميليون تن گندم با پرداخت حدود 95 هزار ميليارد ريال به کشاورزان در سال جاري، اجراي طرح درجه بندي 355 واحد آرد سازي بر مبناي کيفيت و رعايت بهداشت در توليد آرد و اجراي طرح رتبه بندي نانوايي‌ها با محوريت کيفي سازي توليد نان، را از جمله اقدامات اين شرکت در راستاي ارتقاي کيفي و کمي حوزه نان کشور برشمرد.
قنبري در پايان ضمن تقدير از مسوولين دانشگاه الزهرا و برگزار کنندگان همايش ملي نان اظهار اميدواري کرد تا با تعامل، همدلي و همت تمامي دست اندکاران گندم، آرد و نان، خصوصاً بخش خصوصي، چالش‌هاي اين حوزه مرتفع و سنديکاها و تشکل‌هاي بخش خصوصي، دولت را در آزاد سازي قيمت نان همراهي کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن