تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813194911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خودروسازان درآمد حاصل از فروش هاي جديد را بايد به طلبکاران بپردازند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۴۵ب.ظ)
در گفتگو با قائم مقام انجمن خودروسازان کشور مطرح شد؛ خودروسازان درآمد حاصل از فروش هاي جديد را بايد به طلبکاران بپردازند موج - دولت يازدهم با واگذاري تسهيلات بانکي به مردم و پرداخت وام خودرو توانست مبلغ قابل توجهي را به اين صنعت تزريق کرده و از زوالش جلوگيري کند. حال پرسش اصلي اين است که اين مبلغ در کدام بخش خودروسازي مصرف خواهد شد؟
داوود ميرخاني رشتي، قائم مقام انجمن خودرو سازان کشور در گفتگو با خبرنگار موج در اين باره گفت: بعيد مي دانم پولي که از قبل اين وام و ورود اقتصادي مردم به صنعت خودرو مي آيد صرف جايي غير از پرداخت به طلبکاران شود.
وي افزود: شما تصور کنيد کارخانه خودروسازي داريد و در آن 100 عدد خودرو توليد کرده و تمامشان فعلا در پارکينگ کارخانه هستند و فروش نرفته اند. آيا اگر اين توليدات بفروش برسند و شما هم به قطعه سازان بدهي داشته باشيد در اولين اقدام طلب کارانتان را راضي نمي کنيد و مبلغشان را پرداخت نخواهيد کرد؟ آيا چنين اقدامي اميد به همکاري با خودرو سازانمان و اعتبارشان را تضمين نمي کند؟
قائم مقام انجمن خودرو سازان کشور تاکيد کرد: جز بر سر مبلغ باقيمانده پس از پرداخت بدهي ها نبايد چشم اميدي به سرازيري اين پول به سمت صنعت خودروي کشورمان داشت و فقط بر سر سودي که احتمالا مي ماند مي توان در بخش هاي ديگر خودروسازي سرمايه گذاري کرد. اين صنعت بايد با اين ميزان تسهيلاتي که دولت به خودروسازي کشور اختصاص داد اعتبار خود نزد قطعه سازان و تمامي اجزاي ساختارش را بازسازي کند و قطعا اين کار بايد بلافاصله بعد از تخصيص اين اعتبار بانک مرکزي صورت گيرد و اوضاع اين صنعت را تغيير دهد.
ميرخاني رشتي گفت: آنچه در مورد سايپا شنيده مي شود اين است که اين مجموعه توليداتي با ضرر داشته و اين موضوع در شرايط حال حاضر هم وجود دارد البته اگه دست به اقدام تازه اي نزده وضعيت را تغيير نداده باشند نهايتا خودرو ها را سر به سر بفروش مي رساند.
وي در ادامه تاکيد کرد: با توجه به اين اقدام دولت فرصتي پيش خواهد آمد. پيش بيني مي شود اين صنعت حرکتي آرام به سوي تغييري مطلوب را تجربه کند و سمت توليداتي جديد و با کيفيت تر پيش رود، چرا که در حين توليد خودرو هاي متنوع مي توان در انتظار افزايش کيفيت و بيش از هرچيزي ايمني خودروهاي توليد شده داخلي بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن