تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805813822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت پلکاني اقساط وام مسکن به دليل کمبود اعتبار بانک ها ممکن نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۴۷ق.ظ)
عبده تبريزي در گفت و گو با موج: پرداخت پلکاني اقساط وام مسکن به دليل کمبود اعتبار بانک ها ممکن نيست موج - مشاور وزير راه در امور مديريت و تأمين مالي با اعلام اينکه تأمين مسکن قشر کم‌درآمد به عهده دولت است، گفت: به دليل نبود اعتبار کافي در بانک‌ها نمي‌توان از روش پلکاني در بازپرداخت اقساط استفاده کرد.
حسين عبده تبريزي در گفت و گو با خبرنگار موج گفت: در کشورهاي ديگر در صورت عدم کاهش نرخ سود بانکي از روش‌هاي مختلف براي بازپرداخت اقساط وام‌هاي مسکن استفاده مي‌کنند که يکي از روش‌هاي معمول روش پلکاني است؛ يعني مقدار قسط بازپرداخت در ابتدا وانت هاي سال به دليل بالا و پايين شدن ميزان دستمزد تغيير مي‌کند اما در کشور ما به دليل نبود اعتبار کافي در بانک ها نمي‌توان از اين روش استفاده کرد و ما در وزارت راه و شهرسازي بيشتر به دنبال آن هستيم تا بتوانيم بانک‌ها را در خصوص کاهش نرخ سود بانکي قانع کنيم و درنهايت با کاهش سود بانک‌ها مردم را هر چه بيشتر براي دريافت اين وام‌ها ترغيب کنيم.
تمامي اين موارد در کنار يکديگر موجب مي‌شود تا توان مالي مردم افزايش پيدا کرده و در نهايت با افزايش ميزان تقاضا بتوانيم رونق را به بازار مسکن بازگردانيم.
حسين عبده تبريزي در خصوص کاهش نرخ سود بانکي در بخش سپرده‌گذاري ادامه داد: کاهش سود اجاره به نرخ سود بانک ارتباط دارد؛ زيرا ارزش آتي حاصل از اجاره مي‌شود قيمت امروز ملک در واحدهاي اجاري عيناً اين موضوع انجام مي‌شود؛ يعني اگر بخواهيم يک واحد مسکوني يا تجاري را بفروشيم نرخ‌هاي اجاره آتي را تنظيم کرده و به قيمت اصلي ملک مي‌رسند.
اگر نرخ سود بانکي کمتر شود؛ يعني نرخ عرضه‌اي که با آن ارزش فعلي را محاسبه مي‌کنيم پايين‌تر مي‌رود به اين ترتيب از اين لحاظ به نفع بازار اجاره و به نفع بازار مسکن است؛ يعني اگر بشود با نرخ سود 10 يا 15درصد خانه ساخت در نتيجه مي‌توان آن را ارزان‌تر نيز فروخت و اگر به‌طور مثال اگر فرد خريدار بتواند تسهيلات بانکي را با نرخ 8 درصد دريافت کند و با کمک تفاوت سودي که دولت پرداخت مي‌کند صاحب‌خانه شود در نتيجه اين کاهش نرخ سود بانکي هم مي‌تواند به نفع سازندگان باشد که هم ارزان‌تر مي‌سازند و به همان نسبت نيز مي‌فروشند و هم خريداران مي‌توانند با قيمت مناسب و با استفاده از تسهيلات بانکي خانه بخرند و هم در نهايت تأثير مثبتي بر روي بازار رهن و اجاره خواهد گذاشت.
مشاور وزير راه و شهرسازي در امور مديريت و تأمين مالي در خصوص آخرين وضعيت مسکن اجتماعي نيز به خبرنگار موج گفت: مسکن اجتماعي مسکن کساني است که خودشان توان تأمين مسکن خود را ندارند و بخشي از برنامه تأمين اجتماعي در دنياست.
به طور مثال چنين موردي را من خود در خارج از ايران تجربه کردم. در خارج از کشور در يک ساختمان 20 واحدي 17 واحد فروخته يا اجاره داده مي‌شود و 3 واحد باقي‌مانده توسط دولت اجاره مي‌شود تا در اختيار مردم با درآمد پايين قرار گيرد.
و يا گاهي اين خانه‌ها توسط شهرداري‌ها اجاره مي‌شوند و با قيمت‌هاي نازل و يا گاهي به‌ طور رايگان در اختيار گروه‌هاي ضعيف قرارگرفته مي‌شوند.
عبده تبريزي ادامه داد: ساختار مسکن اجتماعي از نظر شکل اجاره‌اي است؛ زيرا فرض بر اين است که خانواري که از اين طرح استفاده مي‌کند مسئوليت‌هاي اجتماعي‌اش را در قبال جامعه انجام مي‌دهد و در طول زمان از نظر مالي توانمند شده و به دنبال آن مي‌رود تا بتواند خود مسکن خود را تأمين کند و از آن مسکن اجاره‌اي که توسط دولت براي او تأمين کرده خارج مي‌شود.
وي افزود: بايد بگويم در اصل اين خانه‌ها توسط دولت در اختيار افرادي قرار مي‌گيرد که خودشان توان پرداخت اجاره را ندارند.
درگذشته‌هاي دورتر در دهه 70 دولت‌ها آن‌ها را مي‌ساختند و در اختيار قرار مي‌دادند (مانند مسکن مهر در ايران) اما الان اين مدل را ندارند و در داخل شهر از ساختمان‌هاي مختلف ساختمان‌هايي را مي‌خرند تا اين طبقات ضعيف در يکجا قرار نگيرند.
و اين بسيار معمول است که در مناطق ضعيف‌تر که توان دولت اين اجازه را مي‌دهد که آن را اجاره دهند ما در ايران نيز قاعدتاً بايد از اين مدل براي کمک به خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد جامعه استفاده کنيم.
عبده تبريزي تأکيد کرد: متولي اين قضيه هم نهايتاً وزارت رفاه است اما وزارت راه و شهرسازي نيز با در اختيار گذاشتن زمين براي ساخت خانه به اين طرح کمک کي کند.
وي در خصوص وضعيت سندي خانه‌هاي مسکن اجتماعي گفت: ساختار مسکن اجتماعي مانند مسکن مهر اجاره به‌شرط تمليک نيست و مانند مسکن مهر که اجاره آن 99 ساله است ساختار مسکن اجتماعي نيز به اين همين شکل است.
عبده تبريزي تصريح کرد: البته خانواده‌ها در مدت زمان کم نمي‌توانند خانه‌دار شود و گاهي تا بيش از 10 سال در اين خانه‌ها زندگي مي‌کنند و حتي بعد از آن‌ها مثلاً پسرشان در اين خانه‌ها ساکن مي‌شود اما شکل عمده آن است که بعد از مدتي دولت اين خانه‌ها را با قيمت ارزان به مردم مي‌فروشند؛ يعني زماني که خانوار توان خريد پيدا مي‌کند و مي‌تواند وام بگيرد بانک آن را مي‌فروشد.
تأمين مسکن طبقاتي که خودشان توان نمي‌توانند مسکن خود را تأمين و يا اجاره کنند با دولت‌هاست و بخشي از برنامه تأمين اجتماعي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن