تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820871336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امريكايي‌ها بايد به جرم حمايت از داعش محاكمه شوند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: امريكايي‌ها بايد به جرم حمايت از داعش محاكمه شوند
آيت‌الله آملي‌لاريجاني، رئيس قوه قضائيه با محكوم كردن حملات و جنايت‌هاي تروريستي اخير در يمن، بيروت و پاريس خواستار پاسخگويي كشورهاي غربي به ويژه امريكا و كشورهاي حامي داعش در منطقه در قبال اين جنايت‌ها شد.


آيت‌الله آملي‌لاريجاني، رئيس قوه قضائيه با محكوم كردن حملات و جنايت‌هاي تروريستي اخير در يمن، بيروت و پاريس خواستار پاسخگويي كشورهاي غربي به ويژه امريكا و كشورهاي حامي داعش در منطقه در قبال اين جنايت‌ها شد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي گفت: گروه تروريستي داعش مرحله جديدي از جنايت‌هاي خود را آغاز كرده است و پس از فجايع لبنان و يمن اخيراً هم در پاريس عده‌اي از مردم را به خاك و خون كشيده كه قطعاً چنين جنايت‌هايي محكوم است.
   
امريكا و اروپا پاسخ دهند
رئيس قوه قضائيه افزود: پرسش اصلي اين است كه داعش را چه كساني خلق كردند و اين گروه‌ها در چه محيط‌هايي پرورش يافتند. در اين باره كشورهاي منطقه كه حامي داعش هستند و امريكا و اروپايي‌ها بايد پاسخ دهند. آيت‌الله آملي‌لاريجاني با تاكيد بر اينكه غربي‌ها و برخي كشورهاي منطقه با سوءاستفاده از خلأ قدرت در چند كشور از جمله عراق به دنبال مطامع خود بودند و از تجزيه عراق سخن گفتند، اظهار كرد: كشورهاي غربي و حاميان منطقه‌اي تروريسم كه كشورهايي مرتجع هستند و هيچ رنگ و بويي از آزادي در اين كشورها به مشام نمي‌رسد به حمايت از داعش و القاعده و ساير گروه‌هاي تروريستي پرداخته‌اند.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به اينكه «اخيراً وزير امور خارجه امريكا اعلام كرده نبايد امريكا را در خصوص داعش سرزنش كنيد» گفت: دولتمردان امريكايي نه تنها بايد سرزنش بلكه به جرم حمايت از اين گروه‌هاي تروريستي و خلق داعش بايد محاكمه شوند. آيت‌الله آملي‌لاريجاني به مقايسه شرايط تحريم‌ها و رصد مستمر و دقيق تمام تحركات ايران در زمان تحريم‌ها با تحركات و جابه‌جايي نيرو و انتقال اموال و فروش نفت از سوي گروه تروريستي داعش پرداخت و تاكيد كرد: امريكايي‌ها كه همه جاي دنيا چشم و گوش دارند و در زمان تحريم ايران پيگير هر نوع مذاكره در خصوص فروش نفت بودند، چه طور است كه اكنون نمي‌توانند در مقابل تحركات داعش بايستند و آيا نمي‌دانند كه تانكرهاي نفتي و اموال مردم سوريه و عراق چگونه و در چه مسيرهايي از سوي داعش منتقل مي‌شود و به فروش مي‌رود؟
   
ادعاي امريكا براي مبارزه با داعش شوخي است
رئيس دستگاه قضا ادعاي مقابله با داعش و جنگ با آنان از سوي امريكا را نوعي شوخي توصيف كرد و گفت: اروپايي‌ها و امريكايي‌ها بايد جلوي صادرات تروريست به منطقه را بگيرند و بدانند كه تروريسم دو وجه دارد كه در نهايت دودش به چشم غربي‌ها مي‌رود.  آيت‌الله آملي‌لاريجاني افزود: غربي‌ها پيش از اين نيز در جريان حمايت از القاعده نتيجه كار را ديدند اما باز هم به دنبال گسترش تروريسم و حمايت از آن هستند. رئيس قوه قضائيه تاكيد كرد: غربي‌ها حدود دو سال است كه به ادعاي خودشان مشغول مقابله با داعش هستند اما حتي يك حمله جدي هم به آنها نداشته‌اند و خودشان هم مي‌دانند كه مبارزه و مقابله واقعي با داعش از سوي مردم عراق و سوريه و حمايت‌هاي مردمي و ارشادات كارشناسي ايران صورت مي‌گيرد.  آيت‌الله آملي‌لاريجاني با ابراز تأسف از به خاك و خون كشيده شدن مردم در يمن و لبنان و فرانسه از سوي تروريست‌ها اظهار كرد: هر انسان منصفي از كشته شدن مردم بي‌گناه حتي در كشورهايي كه سرانشان از حاميان تروريسم هستند، ناراحت است. رئيس قوه قضائيه خطاب به سران كشورهاي اروپايي حامي تروريسم گفت: حاكمان اين كشورها بايد بدانند كه داعش تروريسمي بسيار افسار گسيخته را در جهان ترويج مي‌كند و متأسفانه بر حسب برخي گزارش‌ها درصد قابل‌توجهي از جوانان فرانسوي نسبت به اين گروه اظهار تمايل كرده‌اند كه در صورت واقعي بودن اين گزارش بايد گفت حتي درصد اندكي از ابراز تمايل نسبت به چنين گروه تروريستي نيز فاجعه است. رئيس دستگاه قضا تنها راه مقابله با داعش را دست كشيدن غربي‌ها از حمايت‌هاي خود نسبت به داعش و كشورهاي حامي داعش اعلام كرد.
   
آينده سوريه را مردم اين كشور تعيين مي‌كنند
آيت‌الله آملي‌لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تشكيل كنفرانس وين، تشكيل چنين كنفرانسي را با هدف حل مشكل مردم سوريه مناسب ارزيابي كرد و گفت: مسئله اين است كه برخي از كساني كه در اين كنفرانس گرد آمده‌اند قبلا دست‌شان به خون مردم سوريه آغشته شده و در اين حال پيش‌شرط‌هايي نيز درباره آينده مردم سوريه تعيين مي‌كنند.
رئيس قوه قضائيه افزود: شما چه كاره هستيد كه درباره سرنوشت و آينده مردم سوريه تصميم مي‌گيريد، معقول‌ترين راه براي آينده كشور سوريه تصميم‌گيري از طرف خود مردم اين كشور است. آيت‌الله آملي‌لاريجاني تاكيد كرد: كنفرانس وين اگر بتواند مانع كمك‌ها و حمايت‌ها از گروه‌هاي تروريستي شود مي‌تواند موفق شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن